Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Hoge bounce specifieke adwords campagne

20 april 2020

Goedemiddag,

In eerste instantie hadden wij een zeer brede adwords campagne lopen gericht op alles wat wij verkopen, in het algemeen authentieke vintage meubels uit India. Tracking was niet goed ingesteld dus ik kon niet zien of dit wat opleverde (behalve een aantal conversies in de stenen winkel).

Ik heb hem uitgezet en een aantal dagen geleden 2 specifieke advertenties opgezet. Één voor kasten, en één voor Chakki tafels (ronde Indiase salontafels die werden gebruikt om graan op te vermalen). De laatste advertentie is natuurlijk erg specifiek, en gebruikt enkel de key words chakki tafel, chakki, en wat hier op lijkt. Mensen die hier naar zoeken weten wat ze zoeken, en dat bieden wij aan. We hebben voor dit product een redelijk groot assortiment (17 verschillende) en onze prijzen zijn ook wel goed.

Toch heeft deze advertentie een bounce percentage van wel 80%! Ons gemiddelde schommelt de laatste weken/maanden tussen de 32 en 40%.

Klik hier om de landingspagina te bekijken

Is de advertentie te specifiek? Heb ik nog niet genoeg data om hier een conclusie uit te kunnen trekken (28 kliks) Heeft de main afbeelding een te lage resolutie voor desktop weergave? 

De categorie heeft maar één pagina, maar er word dus ook weinig tot niet op de producten en/of contact geklikt. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Hoge bounce specifieke adwords campagne

20 april 2020

28 bezoekers is nog niet veel om een conclusie te trekken en een bounce percentage van 80% is niet verkeerd als je direct op een pagina komt waar de items uit de advertentie staan. Men kijkt en ziet niet wat men zoekt en gaat verder. Ik heb er een paar tegen de 90%.
Het enige wat je ook kan concluderen is dat ze op die tafels die ze zien meteen genoeg info hebben en dus niet in detail kijken bij een product.
 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Re: Hoge bounce specifieke adwords campagne

20 april 2020

@PaulG Bedankt voor je snelle reactie!

In principe zou je dat idd kunnen concluderen, alleen is het doel hier niet om te informeren maar om te verkopen. Met 28 clicks al een conversie hebben zou natuurlijk wel een erg hoog conversie percentage zijn, maar zonder die product clicks blijft die online natuurlijk sowieso uit. 

Zijn die campagnes met 90% bounce wel rendabel voor je? Ik ken je conversiepercentages en CPC natuurlijk niet, maar lijkt me moeilijk?
 
Wouttah
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2020

Re: Hoge bounce specifieke adwords campagne

29 mei 2020

Hoi!

De landingspagina is in principe gewoon goed. Het valt me op dat de tafels wel relatief duur lijken voor de grootte maar dat kan ik verkeerd hebben. Ik vraag me dan af wat de advertentie 'belooft', oftewel, op welke advertentie klikt men om op de landingspagina te komen? Dan is beter te achterhalen waarom ze ook weer van de pagina afgaan. Het zou mij niet verbazen als men denkt aan een tafeltje en op de landingspagina tafeltjes van 180+ euro ziet. 

Voor het bouncepercentage maakt het ook uit of je een DISPLAY of SEARCH campagne laat lopen. Maak je gebruik van tekstuele advertenties (search) of van een foto/gif/video banner (display)? Display levert namelijk veel bezoeken op tegenover een ontzettend hoog bouncepercentage. Bij search is dit aanzienlijk lager, in ruil voor relatief weinig bezoekers. 

Hoe gaat het nu met de campagne, de views, conversies en bouncepercentage? Als ik er eens naar moet kijken, dan doe ik dat met genoegen (en plezier) voor je! 

- Wouter 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
mondmaskertje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 april 2020
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Hoge bounce specifieke adwords campagne

05 juni 2020

Aan de website zal het niet liggen.
Er is tijd aan besteed en als mensen opzoek zijn naar deze producten dan zullen ze niet afgeschrikt worden door fouten in de opzet.

Als je 500-1000 bezoekers door je site hebt gehad dan is er wat meer uit op te maken.
Af en toe duurt het even. Soms komen ze pas later terug. Je weet het niet.

Geef het wat tijd zou ik denken ..

Succes !
Mondmaskertje | Mondmasker kopen | Beschermoplossingen voor professionals