Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Krampa
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2020

implementeren van productbeoordelingen

20 mei 2020

Hallo,

Ik ben werkzaam voor een webshop en nou willen wij graag productbeoordelingen implementeren voor onze productpagina's. Ik heb al een beetje rondgesnuffeld en zie (gratis) plug-in zoals WooCommerce, Shopify etc. Welke van deze zijn aan te raden en zijn deze plugins ook te gebruiiken voor webshops die niet met deze software zijn gebouwd?

Voor onze klantenbeoordelingen gebruiken wij Kiyoh. Ik zie dat er ook een functionaliteit is om productbeoordelingen op te nemen voor je website. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
 
Teun
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 april 2020

Re: implementeren van productbeoordelingen

21 mei 2020

Plug-ins voor WooCommerce en Shopify zijn niet te gebruiken als de webshop hier niet mee gebouwd is. Deze zijn specifiek gemaakt voor deze software, om reviews naadloos in de webshop te hangen.

Met behulp van Kiyoh kun je inderdaad klantbeoordelingen op je website plaatsen. Dit zijn dan reviews die je verzameld hebt via Kiyoh, die vervolgens middels een Widget (HTML code) op je website kunt plaatsen.

Indien je de reviews daadwerkelijk mooi wilt implementeren zul je niet voldoende hebben aan een widget, maar maatwerkoplossingen nodig hebben. Hoe dit in zijn werk gaat is afhankelijk van de software die je gebruikt voor je webwinkel. 
 
Krampa
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2020

Re: implementeren van productbeoordelingen

25 mei 2020

Plug-ins voor WooCommerce en Shopify zijn niet te gebruiken als de webshop hier niet mee gebouwd is. Deze zijn specifiek gemaakt voor deze software, om reviews naadloos in de webshop te hangen.

Met behulp van Kiyoh kun je inderdaad klantbeoordelingen op je website plaatsen. Dit zijn dan reviews die je verzameld hebt via Kiyoh, die vervolgens middels een Widget (HTML code) op je website kunt plaatsen.

Indien je de reviews daadwerkelijk mooi wilt implementeren zul je niet voldoende hebben aan een widget, maar maatwerkoplossingen nodig hebben. Hoe dit in zijn werk gaat is afhankelijk van de software die je gebruikt voor je webwinkel. 
Hartstikke bedankt voor je antwoord Teun! Ik ga het eens navragen bij onze IT'er hoe dit zit.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: implementeren van productbeoordelingen

19 juli 2020

Bij WebwinkelKeur staat deze functie ook op onze verlanglijst, welke software gebruik je zelf. Is dat Woocommerce of Shopify? Zou dan wel eens willen bespreken hoe jouw ideale tool eruit zou zien, wie weet kunnen we jouw wensen dan meenemen.

En wat betaal je bij Kiyoh extra voor deze functie?
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: implementeren van productbeoordelingen

19 juli 2020

Lijken nu twee dingen door elkaar gezegd te worden.. klantreviews op je site plaatsen (met een widget) en productbeoordelingen... 

Wij werken met woocommerce, en gebruiken de  Customer plugin voor productbeoordelingen. Sturen er overigens geen automatische mails over. 

Doen we wel bij klantbeoordelingen (via webwinkelkeur). Op zich zou het zeker mooi zijn als het allemaal in 1 kan en er een mailtje komt vanuit webwinkelkeur waarin klant én de procuten en over de sevice. Maar omdat we het wel allemaal graag op eigen manier willen weet ik niet of dat zomaar gaat werken. Bij customer reviews kun je veel aan en uit zetten. Type orders, bepaalde categorieën, en nog heel veel meer. Zeker in de betaalde versie. Wij houden productreviews en reviews over ons daarmee sowieso graag gescheiden. Maar als er een manier is om alsnog van 2 plugins wel de mails makkelijk  te combineren zou dat wel tof zijn.  
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: implementeren van productbeoordelingen

20 juli 2020

Kijk eens naar stamped.io.

Erg uitgebreid en kan zo in veel shop gehangen worden. Zelf hebben we ze met de api's gewoon in de shop html van Shopfactory gezet.
Werken ook met trustpilot (doen ook produktreviews), maar stamped.io is veel beter alleen de trustfactor van trustpilot is erg hoog.
 
KathrynJoosten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2020
Contacteer:

Re: implementeren van productbeoordelingen

14 augustus 2020

Tip van prettig is waardevol! Veel externe partners bieden voor dit soort zaken een API aan. Je webbouwer kan natuurlijk zelf een koppeling voorzien, maar kost al snel een paar uur werk en dat tikt snel aan natuurlijk... Maar: het kan dus wel!
U kan mij bereiken via info@kathrynjoosten.com.
Ik ben een blogger voor Puras.be en mijn eigen blog, maar heb ook een paar dropshipping webshops en affiliate websites.