Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
sanne123
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 augustus 2021

3 maanden online, weinig succes

29 augustus 2021

Hi!

Begin juni is mijn webshop www.musicisadrug.shop online gegaan. Ik verkoop duurzame fashion. Daarnaast heb ik hiervoor ook een instagram account op gezet @musicisadrug.shop. Ik merk dat ik per dag maar ongeveer 3 bezoekers heb op mijn webshop, heb de afgelopen maanden maar 2 verkopen gedaan en op instagram groei ik ook niet zo snel. Ik vroeg me af of jullie eventueel tips hebben. Is de webshop goed en ziet het er betrouwbaar uit? En hoe kan ik zorgen dat mijn instagram groeit (om meer fans te krijgen en uiteindelijk kopers)?

Ik heb het idee dat ik echt nog een beetje zoekende ben, wat denk ik ook resulteert in het niet binnen komen van de orders.

Ik hoor het graag, alvast heel erg bedankt!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: 3 maanden online, weinig succes

29 augustus 2021

Op de homepage ga ik wat naar beneden. Zie wat foto's en dan klik je daar op en kom je op instagram. Beetje dom toch? Instagram moet bezoekers naar jou sturen. Jij moet niet bezoekers aan instagram geven.
En ben ik eindelijk in de winkel zie ik de hele collectie in 4 plaatjes! Beetje weinig.(vind ik)
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 3 maanden online, weinig succes

30 augustus 2021

Ik merk dat ik per dag maar ongeveer 3 bezoekers heb op mijn webshop, heb de afgelopen maanden maar 2 verkopen gedaan en op instagram groei ik ook niet zo snel. Ik vroeg me af of jullie eventueel tips hebben. Is de webshop goed en ziet het er betrouwbaar uit? En hoe kan ik zorgen dat mijn instagram groeit (om meer fans te krijgen en uiteindelijk kopers)?

Ik heb het idee dat ik echt nog een beetje zoekende ben, wat denk ik ook resulteert in het niet binnen komen van de orders.
Dat zijn meerdere vragen! Betrouwbaarheid, Instagram-marketing en verkopen zijn drie verschillende dingen al is er natuurlijk wel samenhang. Om maar bij je oorspronkelijke vraag te blijven: met 3 bezoekers per dag heb je dus 300 bezoekers gehad voor 2 verkopen. Dat is een conversie van 0,67%. Dat is zeker niet goed, 2-3% is haalbaar, maar op 300 bezoekers ook echt niet je bottleneck. Instagrammers zijn mensen die inspiratie zoeken. De helft van je bezoekers heeft waarschijnlijk helemaal geen aankoopintentie maar zit zich gewoon te vervelen op het toilet en daar een beetje door instagram te swipen. Met 1-2 extra kopers had je het misschien zelfs wel beter dan verwacht gedaan. Je moet eerst dus maar eens bedenken waarom mensen je webshop bezoeken. Welke trefwoorden of producten zorgen ervoor dat mensen komen kijken? Wie zijn die mensen en wat is de intentie van hun bezoek?

Ik zou dus even je agenda en je hoofd opschonen en terug gaan naar de basis. Heb je jouw doelgroep, assortiment of marketing al eens krachtig beschreven in een ondernemingsplan?
 
sanne123
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 augustus 2021

Re: 3 maanden online, weinig succes

01 september 2021

Op de homepage ga ik wat naar beneden. Zie wat foto's en dan klik je daar op en kom je op instagram. Beetje dom toch?  Instagram moet bezoekers naar jou sturen. Jij moet niet bezoekers aan instagram geven.
En ben ik eindelijk in de winkel zie ik de hele collectie in 4 plaatjes! Beetje weinig.(vind ik)
Dankjewel voor de feedback. ik heb inderdaad maar 4 items in mijn collectie!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
sanne123
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 augustus 2021

Re: 3 maanden online, weinig succes

01 september 2021

Ik merk dat ik per dag maar ongeveer 3 bezoekers heb op mijn webshop, heb de afgelopen maanden maar 2 verkopen gedaan en op instagram groei ik ook niet zo snel. Ik vroeg me af of jullie eventueel tips hebben. Is de webshop goed en ziet het er betrouwbaar uit? En hoe kan ik zorgen dat mijn instagram groeit (om meer fans te krijgen en uiteindelijk kopers)?

Ik heb het idee dat ik echt nog een beetje zoekende ben, wat denk ik ook resulteert in het niet binnen komen van de orders.
Dat zijn meerdere vragen! Betrouwbaarheid, Instagram-marketing en verkopen zijn drie verschillende dingen al is er natuurlijk wel samenhang. Om maar bij je oorspronkelijke vraag te blijven: met 3 bezoekers per dag heb je dus 300 bezoekers gehad voor 2 verkopen. Dat is een conversie van 0,67%. Dat is zeker niet goed, 2-3% is haalbaar, maar op 300 bezoekers ook echt niet je bottleneck. Instagrammers zijn mensen die inspiratie zoeken. De helft van je bezoekers heeft waarschijnlijk helemaal geen aankoopintentie maar zit zich gewoon te vervelen op het toilet en daar een beetje door instagram te swipen. Met 1-2 extra kopers had je het misschien zelfs wel beter dan verwacht gedaan. Je moet eerst dus maar eens bedenken waarom mensen je webshop bezoeken. Welke trefwoorden of producten zorgen ervoor dat mensen komen kijken? Wie zijn die mensen en wat is de intentie van hun bezoek?

Ik zou dus even je agenda en je hoofd opschonen en terug gaan naar de basis. Heb je jouw doelgroep, assortiment of marketing al eens krachtig beschreven in een ondernemingsplan?
Dankjewel voor de feedback. Het is inderdaad misschien handig even terug te kijken naar mijn basis en daar op voort te borduren!
 
SamanthavdWal
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 september 2021

Re: 3 maanden online, weinig succes

14 september 2021

Hoi Sanne,

Wat mij opvalt aan je website is dat op je homepagina niet echt duidelijk wordt wat je website verkoopt.
Dat je duurzame kleding verkoopt. Eigenlijk zou dat in 1 oogopslag duidelijk moeten zijn.
Ik denk daarom dat het goed is om wat meer tekst op in ieder geval de homepagina te zetten.
Wat je verkoopt, waarom mensen het zouden moeten kopen, waarom jouw website zo uniek is, etc!

Groetjes Samantha
 
webindie
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 juli 2021

Re: 3 maanden online, weinig succes

15 september 2021

Heb je al betaalde advertenties in Google of Facebook geprobeerd?
📅 Vergeet nooit meer een abonnementsverlenging - https://everlint.com/nl
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: 3 maanden online, weinig succes

28 september 2021

- Bij Music is a Drug denk ik meteen aan muziek gerelateerde items. Niet aan kleding. 
- De homepage oogt ook niet bepaald aantrekkelijk. Als je maar 4 items hebt, waarom toon je ze dan niet alle 4 op de homepage? 
- Op de productpagina zie ik onder de winkelmandknop    "artikelnummer: Niet beschikbaar". Iemand leest daar al snel dat het item niet beschikbaar is. Je kan hier een eigen bedacht artikelummer neer zetten om de verwarring te voorkomen.
- Zoals hierboven al genoemd. De instagram afbeeldingen zorgen er juist voor dat de bezoeker weer van je website af gaat. 

Hoop dat je er wat aan hebt. Succes. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht