Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
CarproofNederland
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 maart 2022

Nieuwe webshop heeft geen conversie ondanks advertenties

05 maart 2022

Hallo beste mensen,

We zijn ongeveer twee maanden on-air met onze nieuwe webshop (via Shopify). Conversies blijven uit na Facebook Advertising. Verschillende adsets leverde ons totaal 500 klikken/bezoekers op, maar geen enkele conversie :(

We hebben zowel op privegebied en mensen binnen de e-commerce gevraagd wat zij vonden van de layout. Het antwoord was doorgaans: "Niets mis mee, prima..."

Klaarblijkelijk is er iets dat bezoekers niet laat overgaan tot het doen van een aankoop.

Zijn er mensen (die serieus verstand van zaken hebben) en even naar onze webshop willen kijken?

Website: https://www.carproof.nl

Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite!

Groet,
Colin (beheerder van Carproof.nl)
 
Aartsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 juli 2019
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Nieuwe webshop heeft geen conversie ondanks advertenties

11 juni 2022

Beste Colin,

Klopt het dat ik uitkom op 123drinkwater.com?
In dat geval kan ik het me ergens voorstellen dat mensen wat wantrouwend zijn... gezien ik iets met auto's zou verwachten gezien de domeinnaam.
Daarnaast communiceer je in dollars ipv euro's en staat het engels en nederlands door elkaar wat vaak voorkomt op scam websites.
Daar zou je even naar kunnen kijken wellicht?

Succes in ieder geval!
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag :-)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Nieuwe webshop heeft geen conversie ondanks advertenties

12 juni 2022

Ja het is al gezegd. Met die link naar een andere website en dan in het Engels.
Weet niet wat er in de advertentie gestaan heeft maar mensen krijgen vast iets wat ze niet verwachten en dat werkt niet. 
Zie dat er wel een facebook pagina is waar ook dezelfde link staat en die verwijst ook met een 301 redirect naar 123drinkwater.com
Aangezien het op facebook een auto accessoires shop voor Nederland & België is denk ik dat de redirect gewoon een fout is. 
En carproof.be doet trouwens hetzelfde.
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Nieuwe webshop heeft geen conversie ondanks advertenties

12 juni 2022

Volgens mij heeft hij de carproof website afgesloten en wil hij de resterende traffic redirecten naar een nieuw project? Hoewel ik niet denk dat traffic met een interesse voor auto's geïnteresseerd zullen zijn in water Maar je kan het altijd proberen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.