Marktplaats Admarkt

1
Goedendag,

Kon er geen topic over vinden dus vandaar. Ik heb me zojuist aangemeld voor Admarkt van Marktplaats. Marktplaats wordt steeds belangrijker voor veel webshops en Admarkt is volgens mij wel een goede manier om klanten te vinden.

Heeft iemand ervaring met deze dienst? Of zijn er meerder gebruikers hier die ook Admarkt gebruiken? Graag hoor ik het!

Ruud
http://www.seebuyplay.nl

Re: Marktplaats Admarkt

4
Ik heb ook gebruik gemaakt van admarkt en heb aanzienlijk meer kijkers gekregen. Maar omdat ik met name voor de hondenmode op het hogere segment richt kreeg ik niet veel kopers. Volgens mij is Admarkt voor de kijkers, zoekers en koopjesjagers. (waar niets mis mee is)
http://www.dogsstreetwear.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Marktplaats Admarkt

5
Marktplaats is inderdaad voor de koopjesjagers. Alleen als prijs een van je speerpunten is is het handig om daar op de adverteren. Stel in elk geval je cost per click in op 1 of 2 cent, nooit meer.

Re: Marktplaats Admarkt

6
Prijzen zijn inderdaad wel een van mijn speerpunten, dus het is denk ik het proberen wel waard. Voor de rest las ik op andere fora/artikelen dat soms mensen last hebben van facturen die veel hoger uitvallen dan aangegeven en dat soort dingen. Waren dat kinderziektes of is dat nog steeds zo?

Maar ik begrijp dat niet iedereen goede ervaringen ermee heeft?
http://www.seebuyplay.nl

Re: Marktplaats Admarkt

9
Ruudd schreef:
Max24 schreef:Admarkt niet aan beginnen, beter richt je je op affiliate marketing of Adwords.
verklaar je nader..

Uit alle reacties komt niet echt veel enthousiasme..
Admarkt is relatief duur per click in jouw branche in dit voorbeeld. Daarnaast is het zo dat Marktplaats zich meer richt op de koopjesjager (goedkope producten) dus moet je jezelf afvragen:

- Wil ik mijzelf associëren met deze doelgroep?
- Hou ik genoeg marge over en is het niet beter te kijken naar afiliate marketing? (Afiliate marketing raad ik ook ten alle tijden aan)
- Is Adwords niet rendabeler voor mijn branche?

* Bij veel concurrentie (bijvoorbeeld in de gamebranche) zou ik Adwords aanbevelen aangezien daar wel leuke campagnes voor op te starten zijn met goede conversies. Op Marktplaats staan veel grote bedrijven in deze sector zoals, Mediaoffer, Wehkamp etc die een veel groter dagbudget en pay per click budget hebben dan jij als startend ondernemer.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Marktplaats Admarkt

10
Per advertentie geldt een minimum maximaal budget van 50 euro. Dat houdt in dat je maximale budget wat je uit wilt geven voor die advertentie 50 euro of meer moet zijn.
Vaak wordt dat bedrag al vrij snel behaald als je de cost per click instelt op een bedrag van een tiental centen of meer.
Marktplaats geeft aan hoeveel je zou moeten betalen om op pagina 1 te staan. Vaak is dat een bedrag van 10 tot 40 cent. Stel dat het 25 cent is. Je betaalt dat voor elke bezoeker op jouw advertentie op marktplaats. Met 200 bezoekers op je advertentie (niet te verwarren met je eigen website) betaal je dan al 50 euro. De kans dat je met 200 bezoekers op je advertentie al iets verkocht heb is minimaal. Daarom valt zo'n factuur vaak hoger uit dan verwacht en daarom zijn mensen niet echt enthousiast over admarkt.

Stel de cost per click in op 1 cent. Als men zoekt op marktplaats naar jouw product dan komt jouw advertentie toch wel naar boven. Het heeft geen zin om veel te betalen om bovenaan een algemene categorie te staan.

Re: Marktplaats Admarkt

12
Ruudd schreef:Ik zet sowieso de klikprijs op 0.01 of 0.02 ik ga er wel even mee experimenteren en als het niets is dan gewoon einde oefening. Dan inderdaad richten op adwords.
Houd er wel rekening mee dat Adwords (indien je het zelf gaat doen) in het begin veel budget gaat kosten aangezien je waarschijnlijk nog niet de trucs kent om een betere conversie te behalen binnen Adwords. Het is daarom verstandig eens een Adwords seminar te bezoeken van een gerenommeerde Adwords Professional of er een zoekmachine optimalisatie bedrijf voor in te schakelen die je campagne(s) gaat beheren. Ja dit kost geld, maar het zal je geld besparen als je het zelf zou doen.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Marktplaats Admarkt

13
Hardnekkig die sales gasten van Marktplaats, vandaag voor de vierde keer aan de telefoon en voor de vierde keer aangegeven dat ik geen interesse heb en als ze zo nodig reclame voor ons willen maken ze zich maar moeten aanmelden bij onze affiliate partner. (wat ze trouwens ook gedaan hebben maar waar ze niks mee doen)

Telefoonnummer komt van de webshop en tsja we blijven altijd vriendelijk alhoewel het nu wel lekker irritant aan het worden is.

Re: Marktplaats Admarkt

14
Hmm ik was dit ook aan het overwegen, ik heb mijn webshop helemaal klaar staan om live te gaan. Ben dus onderzoek aan het doen naar hoe te marketen, maar zijn er meer websites zoals marktplaats waar je als bedrijf advertenties kunt plaatsen-kopen?

Re: Marktplaats Admarkt

16
Ik heb wel een aantal Admarkt advertenties, en merk ook dat het niet veel oplevert. Je trekt er inderdaad koopjesjagers mee aan.

Daarnaast vind ik alle diensten van Marktplaats ergerlijk duur, en zijn ze verschrikkelijk arrogant als je een keer iets wilt weten of wil aanpassen in je account. Ik laat de advertentie's aflopen en daarna neem ik een hele, hele grote afstand van deze organisatie.

Ik hoor van veel klanten (autobedrijven) dat ze ook stoppen met MP vanwege de absurd hoge tarieven en hun houding tegenover betalende klanten.

Re: Marktplaats Admarkt

17
Heb momenteel testadvertentie lopen via Admarkt. Voor 1 cent per klik op een vrij normale advertentie. Tot zover heeft het me 2 orders opgeleverd. En inderdaad, koopjesjagers, en natuurlijk erg veel kijkers. Adwords heeft denk ik meer effect, ga me daar eens over buigen.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Marktplaats Admarkt

18
Leonard H schreef:
Daarnaast vind ik alle diensten van Marktplaats ergerlijk duur, en zijn ze verschrikkelijk arrogant als je een keer iets wilt weten of wil aanpassen in je account. Ik laat de advertentie's aflopen en daarna neem ik een hele, hele grote afstand van deze organisatie.
Vind ik ook. Erg arrogant en duur. Heb daar ook enkele testen geplaatst leverde werkelijk niets op. CPC is erg duur. Systeem is gebouwd op de "naam" en men gaat meer voor het snel scoren dan voor een langdurige relatie. Lastig te targeten. Wil je daar staan dan kun je beter advertenties plaatsen en een beetje omhoog bellen.

Wat ik ook zelf als "lastige" klant vind is dat als je lokaal zoekt dat je eerst 6 advertenties ziet "levering door heel nederland"

Ik denk dat Marktplaats te ver gaat en binnenkort zijn positie verliest. Ze gaan te ver met de commercie en vergeten waarom het zo groot is geworden.

Re: Marktplaats Admarkt

19
Petans schreef:Hmm ik was dit ook aan het overwegen, ik heb mijn webshop helemaal klaar staan om live te gaan. Ben dus onderzoek aan het doen naar hoe te marketen, maar zijn er meer websites zoals marktplaats waar je als bedrijf advertenties kunt plaatsen-kopen?
Ja hoor, die zijn er. Maar mijn persoonlijke ervaring is dat die niet werken. Alleen via Speurders heb ik wat reacties gekregen, maar de verhouding MP tot Speurders is 50:1. Speurders is alleen handig voor categorien waar je bij MP voor moet betalen. MP is (op dit moment) gewoon dé advertentiesite van Nederland.

Re: Marktplaats Admarkt

20
Heb al twee keer een AdMarkt advertentie kunnen uitproberen (met zo'n €50,- tegoed cadeau).

De eerste advertentie liep op zich prima, maar niet veel beter dan Google AdWords.
Genoeg klikken tot dat het tegoed op was.
Omdat AdWords toch beter presteerde, zijn we niet verder gegaan met AdMarkt.

De laatste advertentie (bijna zelfde titel en inhoud als de eerste) krijgt amper bezoekers, zelfs als de CPC op €2,- gezet wordt.
Vraag ik me dus af waarom dit zo is, kreeg uiteraard een telefoontje van Marktplaats met de vraag waarom we de CPC zo hoog hadden gezet.
Ik gaf als reden dus dat we geen klikken meer kregen en de Marktplaats medewerker kon me ook geen uitleg geven waar dat aan lag, want zelfs met €2,- per klik kregen we geen enkele bezoeker meer.

Twee gelijke advertenties met gelijke instellingen, waarbij de één prima loopt en de ander voor geen meter. Ga ik toch liever voor AdWords.
Ondertussen gaan we ook affiliate marketing eens uitproberen.
Ik zal je op de hoogte houden hoe dat loopt.
webhostwinkel.nl - Betrouwbare hosting voor een betaalbare prijs.

Re: Marktplaats Admarkt

21
Ik maak er al een tijd gebruik van, eigenlijk sinds het wegvallen van een hele goede bannercampagne die ik had, helaas stopte die website met de banners...snik..
Maargoed, toen overgestapt naar adwords en voor minder geld hetzelfde rendament als die banner, dus toch niet ontevreden.

Vaak kun je de eerste keer een aanbieding krijgen van 50 euro budget tegoed, heb ik ook gehad. Je krijgt iedere maand een faktuur en in het begin wordt dit van de faktuur afgehaald.
Ik stel alles in op 1 cent... ik denk dat 90% van de bezoekers de Searchbar gebruiken boven in dus dan maakt het toch niet uit of je op pagina 1 of 16 staat. Ze vinden je toch wel als je een duidelijk produkt omschrijving hebt.

Re: Marktplaats Admarkt

22
Ervaring met admark naar ruim 2 jaar is dat je veel kliks krijg maar zeer weinig conversie.
Tevens lijkt het let op lijkt het of admarkt ook heel vreemd omgaat met bedragen die je moet betalen voor de eerste pagina.
Bijv mijn lopende advertentie staat op pagina 3 wil ik op pagina 1 staan dan kost dit mijn 75 cent per klik.
Vervolgens kom ik er toevalig achter dat als ik gewoon een nieuwe advertentie aanmaak ik ineens te zien krijgt voor het plaatsen op pagina 1 moet u 11 cent beiden he denk ik zal wel.
Dus wat doe ik ik test het en wat schets mijn verbazing mijn nieuwe ad staat inderdaad voor maar 11 centjes op pagina 1.
Terwijl ik dus in het verleden heb zitten opbieden tegen mijn concurrenten en vaak meer als ruim 40 cent heb betaald voor de eerste pagina.
ook betaal je alleen al voor het feit dat iemand je advertentie aanklikt dus je bent al geld kwijt terwijl je nog niet eens hiervoor in de plaats ook een bezoeker op je webshop krijgt.
Tevens lijkt het erop dat marktplaats er steeds meer werk van maakt om maar te zorgen dat er op je advertentie word geklikt, door deze op allerlei vreemde plekken te laten zien, met schijnbaar het enigste doel kliks halen, en dan niet met het doel om adverteerder klanten te bezorgen maar puur om te kunnen verdienen.

Mijn tip gebruik ook eens onderstaande advertentie site,s, hier kan je gewoon gratis adverteren met een link naar je webshop.

Tevens zijn de bezoekers die van deze site krijgt een stuk waardevoller omdat dit echt klanten zijn die zoeken naar iets.
Bij marktplaatst is denk ik 80% van de kliks gewoon volk wat maar een beetje zijn eigen verveeld en nutteloos gewoon maar een beetje advertentie zit aan te klikken als een soort hobby / verslaving.

Marktnet.nl
tweedehands.net
tweedehands.nl

En zo zijn er nog zat site,s die naar onze mening meer opleveren zonder kosten.
We zijn als bedrijf niet te beroert om te betalen voor reclame, maar via marktplaats is hebben steeds meer het gevoel en de ervaring dat we het geld net zo goed gelijk in een putje kunnen gooien dan zijn we er ook vanaf.

Misschien word het tijd voor een ander verdien model van marktplaats en gewoon gaan werken met CPS tarieven dan krijg je waar voor je geld en weet je waar je voor betaald.
Want een klik vergoeding is uit de tijd, dit was voor internetbedrijven een paar jaar geleden wel geinig maar nu het een volwassen bedrijfs tak aan het worden is ben je als bedrijf met een CPC vergoeding vaak zoveel geld kwijt dat de lol er gauw af is.
We komen zelf als bedrijf uit de begin tijd daar we al ruim 8 jaar eigenaar zijn van verschillende webshop dus we weten wel een beetje wat er te koop is op dit gebied, en weten waar we over praten.

Ben benieuwd naar ervaringen van ander ervaren gebruikers van admarkt.

Re: Marktplaats Admarkt

23
Hoeveel mensen kijken op de pagina's zelf (structuur) en hoeveel zoekt men op marktplaats. Kijk eens waar je staat met een lage bieding als men zoekt....

Re: Marktplaats Admarkt

24
Veel te duur en onduidelijk dat admarkt. Het grootste nadeel vond ik dat je al moet betalen als men op de advertentie klikt.

Het zou een stuk eerlijker zijn om pas te rekenen wanneer men doorgestuurd wordt naar de eigen website, of als er contact per mail wordt opgenomen.

Op die manier heb je er meer aan en valt de boel ook nog een beetje te volgen. Je hebt geen idee wie/wanneer op je ad heeft geklikt, maar moet er wel voor betalen. Beetje een zwart gat idee.

Doe mij maar banners, affiliate marketing en adwords, dan krijg je iig verkeer op de eigen website wat je kan traceren en volgen in de statistieken.

Re: Marktplaats Admarkt

25
Ik merkte dat de verkopen van een bepaald product omhoog vlogen via Admarkt, maar ook de kosten. Ik was soms zomaar 1200 euro in de maand kwijt aan advertentiekosten. Ik heb dit even aangezien maar ik kon die extra kosten uiteindelijk niet uit de extra winst betalen, dus ik ben er helemaal mee gestopt. En ook ik had het gevoel dat het zo oncontroleerbaar was.

Onlangs werd ik gebeld door een callcenter, je hoort dat al meteen door al die achtergrondgeluiden. Ik neem netjes op met mijn voor- en achternaam. Ik heb nogal een lastige naam voor veel mensen dus ik ben ook gewend om hem langzaam en duidelijk uit te spreken.

"Goedendag, u spreekt met die-en-die van Marktplaats Adwords, kan ik spreken met <ze noemde mijn naam>"

Ik zeg: Ik nam toch op met die naam dus dan is de kans toch niet ondenkbeeldig dat ik het ook echt ben?

"Ja, maar we vragen het altijd voor de zekerheid."

Goed, wat wilt u weten?

"Nou, het gaat over uw Adwords account."

Is daar een probleem mee, of wilt u dat ik weer ga adverteren?

"Ik wil daar graag even over praten met u, en"

U geeft geen antwoord op mijn vraag, nogmaals, is er een probleem met dat account (misschien een onbetaalde rekening oid) of wilt u mij iets verkopen?

"U hoeft niet zo kortaf te doen hoor. U heeft zeker weinig tijd, zal ik op een ander tijdstip terugbellen?"

Nee, maar zegt u nu eens waar u voor belt. Als u mij wilt verleiden tot extra uitgaven, dan hoeft u mij niet meer te bellen.

"Prima meneer, tot ziens"


Toegegeven, ik was wat kortaf, maar ik heb een callcenterallergie.

Re: Marktplaats Admarkt

26
Ik ben wel redelijk positief over admarkt, heb mijn eerste advertentie lopen en heb met 35 euro 208 vieuws en 150 mensen die naar mijn website zijn gekomen. Het is idd wel redelijk prijzig per klik, maar ik wilde perse op pagina 1 blijven.

De volgende advertentie ga ik proberen op pagina 2 te blijven en dan wil ik testen of dat veel scheelt kwa prijs per klik en het aantal bezoekers die ik trek met 50 euro.

Het smerige van admarkt is dat je bied per klik ipv dat je een maximaal bod instelt zo als bij adwords, dus je moet een keer of 5 - 10 per dag refreshen om te zien of je niet te veel betaald.

Oh ja, in het kvk starters magazine zit een 50euro admarkt coupon, dus kun je gratis testen.

Re: Marktplaats Admarkt

27
Net zoals bij Adwords zit de 'kracht' van admarkt in specifieke advertenties. Dus echt product advertenties met goede omschrijving. Als voorbeeld even: Je verkoopt LED horloges van merk X. Er vanuit gaande dat Merk X een bekend merk is kun je hierop goed adverteren. Een goede advertentie beschrijft precies wat je verkoopt zodat je gerichte bezoekers krijgt.

Voorbeeld: 'Heren LED horloges Merk X - Nu 59,95 bij .....nl ' zal veel effectiever zijn dan 'Merk X horloges, alle soorten en maten - Nu aanbieding bij .....nl'

Het tweede voorbeeld trekt bijv. ook vrouwen die helemaal niet van LED horloges houden. Zolang je gerichte advertenties hebt zul je eerder bezoekers krijgen op je site via Admarkt. Echter houd er wel rekening mee dat Marktplaats bezoekers van mindere 'kwaliteit' zijn. Vaak zijn koopjesjagers actief op marktplaats (logisch) die eerder bieden op je advertentie dan dat ze daadwerkelijk bestellen.

Succes!
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl

Re: Marktplaats Admarkt

28
vampirelord schreef:Ik ben wel redelijk positief over admarkt, heb mijn eerste advertentie lopen en heb met 35 euro 208 vieuws en 150 mensen die naar mijn website zijn gekomen. Het is idd wel redelijk prijzig per klik, maar ik wilde perse op pagina 1 blijven.
En zijn er verkopen geweest aan deze 150 bezoekers? Dat is wat belangrijk is bij dit verhaal.

Re: Marktplaats Admarkt

30
Niet aan beginnen, en ook niet Google adds,

heb beiden gedaan en het is naar mijn mening te duur. (en met persoonlijke ervaring wordt je bij admarkt ook nog opgelicht als je niet op past door die tergende 50 euro die nergens te vinden is).

Als je er tijd & energie in wilt stoppen raad ik een facebookpagina aan. Met je huidige klantenbestand zou je al aardig wat likes kunnen opbouwen. En anders doormiddel van promoten al zo op de 100 kunnen zitten. In tegenstelling tot de andere methodes houdt je hier je 'bezoekers'. Zodat je ze later ook nog kan informeren met eventuele acties etc.
http://www.fourcolours.nl