Offline Promotie?

1
Wie gebruikt er hier offline promotie materiaal om zijn/haar webwinkel te promoten?

Zou je hier een voorbeeld van kunnen laten zien, ik dacht namelijk zelf om op mijn achterraam van mijn auto mijn url te laten drukken, maar weet niet zeker of dit wel helpt!

2
Ik gebruik wel offline promotie.
Hiervoor gebruik ik momenteel t-shirt's die ik zelf draag en die ik aan mijn skeeler maten heb uitgedeeld, en ik heb visitekaartjes laten drukkken die ik op diverse plaatsen achterlaat. Bijvoorbeeld bij een skatetourtocht. Het promotie matriaal hoeft beslist niet duur te zijn. Ik heb het besteld bij http://www.vistaprint.nl en was voor 6 t-shirt's en 500 visitekaartjes € 56,-- kwijt.

Ik ben inderdaad ook van plan om de url op de auto te plaatsen.
Nu heeft google ook geen moeite om mij te vinden. tik maar eens skeelershop in. p2 en p3
Geniet van het leven en ga skeeleren !!!

3
Goedenavond,

ik ben pas sinds een paar dagen online maar zat zelf te denken aan het uitwisselen van flyers met een andere webwinkel die zich op dezelfde doelgroep richt (maar niet direct concurrerende producten verkoopt)
Ik verkoop baby en kinder accessoires en zou dan graag iemand willen vinden die baby en kinderkleding via een webwinkel verkoopt. Mijn idee is om dan gewoon in elke bestelling een flyer van het andere bedrijf te doen zodat we allebei wat meer bekendheid krijgen.... hopelijk werkt het! :D
www.cherryonthecake.nl
Bijzondere producten voor uw kind!

Offline promotie voor webwinkel - kaartjes supermarkt

4
Kaartjes plaatsen op de prikborden in alle supermarkten is een andere offline promotie methode die ik kan benoemen. Er zijn elke dag wat mensen die op zoek zijn naar een huisje of een koopje. Als jij je advertentie op het prikbord in de supermarkt plaatst, val je op en kun je rekenen op een aantal extra bezoekers.

Ik hoop dat deze lijst met tips in dit topic steeds verder wordt uitgebreid in de toekomst.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik heb gebruik gemaakt van de ouderwetse brief.
Gewoon een bult brieven geprint en deze verstuurd naar eventueel geinteresseerde instellingen/bedrijven.
Je zou zeggen, waarom een brief en geen e-mail.
Ik heb het idee, dat een brief toch net iets meer de aandacht trekt, dan een e-mail. Een e-mail kan in de spam-box terecht komen. Mensen neuzen even door hun mail en deleten alle reclame etc.
Dus heb ik gekozen voor deze bekende manier van offline promotie, die tegenwoordig toch al snel vergeten wordt.

Re: Offline Promotie?

6
GoudenShop schreef:Wie gebruikt er hier offline promotie materiaal om zijn/haar webwinkel te promoten?

Zou je hier een voorbeeld van kunnen laten zien, ik dacht namelijk zelf om op mijn achterraam van mijn auto mijn url te laten drukken, maar weet niet zeker of dit wel helpt!

Wij hebben het concept waarbij u als webshop voor een bepaalde periode uw producten of diensten in een fysieke winkel kan promoten! Hierdoor krijgt u op korte termijn meer sales en op langer termijn betere naamsbekendheid (branding) en dus meer sales.
Interesse of gewoon meer weten? Aarzel niet en neem contact op!
Mail naar: info@offlinewebshop.nl
Of bele : 06-45604555
Ook meer naamsbekendheid? En meer verkoop? Ga naar www.offlineweshop.nl of mail: info@offlinewebshop.nl

Re: Offline Promotie?

7
offlinewebshop schreef:Wij hebben het concept waarbij u als webshop voor een bepaalde periode uw producten of diensten in een fysieke winkel kan promoten!
Interessant. Een nieuw concept zie ik? Mocht je niet al allerlei andere media ermee hebben benaderd, dan wil ik hier graag een keertje over schrijven op www.webwinkelweblog.nl . Kun je me eens een persberichtje sturen? Mag best wat langer (500 woorden+ ) want wij redigeren graag.

Re: Offline Promotie?

8
Met Robijntje.net hebben wij tweemaal op een advertentiepagina in een magazine gestaan. Leverde.... let op.... NIETS OP. (daarom zijn wij ook onze flyerservice gestart http://flyers.robijntje.net) Het kostte een smak geld. Maar ik was wel zo slim geweest om te onderhandelen over de prijs. Ze benaderde mij immers per telefoon, dus dan zaten ze vast verlegen om mensen ;-)
Eerste keer 50% korting gekregen, tweede keer 75%, maarrr... helemaal geen resultaat dus.
verder kaartje bij supermarkten mogen hier niet commercieel zijn, dus werden meteen weer weggehaald.
Dus mijn advies dit in ieder geval niet doen.
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Offline Promotie?

12
hhh schreef:
robijntje schreef: Dus mijn advies dit in ieder geval niet doen.
Waarom zou dat voor iedereen gelden?
Dat is waar. Voor een kleinere webwinkel zonder groot budget, is het niet echt optimaal.
Ik had het verder kunnen nuanceren.

We hadden trouwens een kleine advertentie omdat voor de grotere minimaal 500 euro gevraagd werd.
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Offline Promotie?

13
Is er nagedacht over hoe moeilijk het is om iemand die een flyer in zijn handen gedrukt krijgt over te halen om naar huis te gaan, achter de pc te kruipen, jouw site op te zoeken en dan ook nog eens wat te kopen? Wat is de kans dat zoiets werkt? Het lijkt mij zo'n enorm lang traject dat dit eigenlijk nooit werkt.

Qua offline marketing hangt het een beetje van je budget af. Ik sponsor ook lokale evenementen, adverteer in tijdschriften en deed wat radio. Maar dat is puur voor de merkbekendheid van mijn shop, niet om er direct verkoop uit te halen. Daar is offline marketing ongeschikt voor denk ik.

Re: Offline Promotie?

14
Wouter Hol schreef: Qua offline marketing hangt het een beetje van je budget af. Ik sponsor ook lokale evenementen, adverteer in tijdschriften en deed wat radio. Maar dat is puur voor de merkbekendheid van mijn shop, niet om er direct verkoop uit te halen. Daar is offline marketing ongeschikt voor denk ik.
Mwah, zijn toch uitzonderingen. Zo draait er nu een spotje op de radio voor de website fransemode.nl en dat is niet de merknaam, dat is namenlijk 3suisses.nl.
En dan zijn er nog de beschrijvende url's voor campagnes zoals 72uur.nl maar dat is eigenlijk weer een ander verhaal.

Een url helemaal overtikken van een blad is inderdaad een hele grote stap en zal niet werken voor 'gewone' webshops. Als ik echt geinteresseerd ben in een stukje wil ik het nog wel eens doen, zo tik ik wel eens de url's uit de quest over :wink:

Re: Offline Promotie?

15
Wouter Hol schreef:Is er nagedacht over hoe moeilijk het is om iemand die een flyer in zijn handen gedrukt krijgt over te halen om naar huis te gaan, achter de pc te kruipen, jouw site op te zoeken en dan ook nog eens wat te kopen? Wat is de kans dat zoiets werkt? Het lijkt mij zo'n enorm lang traject dat dit eigenlijk nooit werkt.
Voor onze eigen webwinkel en mijn andere bedrijf in voeding, heb ik eerst wel vooral in de stad en bij winkelcentra geflyerd. Omdat ik na een uur flyeren vaak een hele berg op de grond zag liggen (en die natuurlijk opraapte om geen winkeliers boos te maken 8) ). Daarom flyeren wij zelf eigenlijk alleen huis aan huis. De stap van iets van de mat pakken tussen de post, wat vaak in de buurt van een computer komt, is veel kleiner dan iets uit je zak op tas halen en dan te gaan kijken.

Dat op straat flyeren nooit werkt durf ik niet te zeggen overigens. Er zit altijd een enkeling bij die net op zoek is naar het onderwerp van de flyer.
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Offline Promotie?

16
Jazeker dat wij aan offline promotie doen, denk ook niet dat je anders echt kan gaan knallen.

We hebben zelfs voor een van onze shops regelmatig een stand op grote sportevenementen.
Daar verkoop je ook gelijk je produkten, je geeft je klanten dan ook aan dat je daar bent en dan gelijk heel veel promotie uitdelen, kaartjes, flyers en natuurlijk lekker babbelen.
Gezellig, mensen komen makkelijker kopen omdat ze de mensen erachter kunnen zien, de produkten kunnen bekijken en/of passen.
De 'gunfactor' gaat dan ook gelijk in werking, tenslotte heeft elke webwinkel te maken met concurrentie.
Heb er niet 1 maar 4 ;)