Metatags

1
Ik heb een osCommerce winkel en wil deze beter gevonden laten worden. Nu lees ik op de website van osCommerce allemaal zaken over metatags maar ik heb geen idee wat dit is. Kan iemand mij vertellen wat dit zijn? Ik heb ook hiernaar gezocht en lees dan dat metatags dood zijn. Is dit waar? Dus metatags hebben geen betere zoekmachine resultaten tot gevolg? Weet iemand dan andere modules welke goed zijn voor osCommerce?

2
Metetags is een een HTML tag bovenin de <head> van de html code. Metatag keywords hebben wel degelijk nut overigens.
www.shopmin.nl
www.triloxigen.nl

3
Metatags toevoegen aan je webwinkel kan helpen om je pagina's meer relevant te maken voor zoekmachines.

Google en andere zoekmachines sturen robots (ook wel spiders en crawlers genoemd) naar je webwinkel om te bepalen wat voor inhoud er te vinden is.

Deze bots gaan razendsnel door de broncode heen van iedere pagina van je site.

O.a. aan de hand van de teksten die te vinden zijn in je webwinkel bepaalt de bot het onderwerp.
  • De metatags staan aan het begin van de broncode en geven extra informatie aan de bots over de inhoud van de pagina.

    De belangrijkste is de TITLE tag >> zet hier het hoofdonderwerp of naam van het product wat op de betreffende pagina te vinden is.

    Een andere metatag is de DESCRIPTION tag>>hier omschrijf je in het kort wat er op de pagina te vinden is. Deze tekst zie je in de zoekresulaten van Google en andere zoekmachines

    En de KEYWORDS tag>> omschrijf sleutelwoorden die met het onderwerp van je pagina te maken hebben. Let op >> Gebruik alleen keywords die ook echt op je pagina te vinden zijn.
Een goede samenhang van je metatags en teksten op je site kan zorgen voor een betere vindbaarheid in zoekmachines.

www.webwinkel-beginnen.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
tegenwoordig kijken de zoekmachines meer naar de inhoud van de site dan naar metatags, dit komt doordat website eigenaren steeds dubbele woorden gingen gebruiken in de metatags om beter gevonden te worden, dus je kan beter je site goed omschrijven in de site zelf zodat je goed geindexeerd wordt.
----------
www.onlinebon.nl