Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Samen adverteren

12 december 2011

Hallo medewebwinkeliers,

Als (beginnend) webwinkelier ben je natuurlijk altijd op zoek naar nieuwe klanten.
Je doet je uiterste best om je Google vermelding zo goed mogelijk te krijgen.
Je site moet een beetje leuk uit zien en makkelijk in gebruik zijn.
Je regelt allerlei vermeldingen op prijsvergelijkers.
Je drukt bij iedere order een visitekaartje mee.
etc..

Maar dan wil je eigenlijk ook wel adverteren. Echter hoe pak je dat aan, want een beetje adverteren kost je zo een klein fortuin en om nou zelf bijvoorbeeld allemaal foldertjes bij mensen in de deur te drukken, daar heb je eigenlijk ook geen tijd voor.

Daarom dacht ik zelf aan het volgende. We kunnen natuurlijk zelf eenvoudig flyers meesturen met de orders. Maar dan niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander. Daarvoor ben ik dan ook op zoek naar ca. 5 á 6 participanten. Die hieraan mee willen doen. Min. aantal order p/m moet toch wel op ongeveer 500/750 zitten.

We moeten natuurlijk niet in elkaars vaarwater gaan zitten. Ik verkoop zelf overigens Games (link in profiel). Dus het is wel zaak dat er enigszins verschillende categorieën zijn.

Flyers op A6 formaat drukken kan voor een laag prijsje op bijvoorbeeld:
https://www.drukwerkdeal.nl of http://drukwerkdrukker.nl
Je moet er dan nog wel zelf even voor zorgen, dat je folders bij de andere deelnemers komen.

Mocht je interesse hebben kun je hier reageren een pm mag ook.

Gelieve dit topic niet laten verzanden in discussies over het wel of niet nut hebben van deze manier van adverteren.
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Samen adverteren

12 december 2011

Goed idee!

Helemaal mooi met kortingscode, je koopt bij winkelier A, krijgt een kortingscode voor winkelier B en winkelier A krijgt ook nog 5% v/d winst (bijvoorbeeld). Zo krijg je mooie cross-sales en is het win-win-win (winkelier A krijgt een beetje winst, Winkelier B een nieuwe klant, klant krijgt korting)
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Samen adverteren

12 december 2011

Je kunt dit idee al vinden in dit forum. Er zijn meerdere varianten hierop.

Uiteraard is het niet erg als er meerdere zijn maar hoop dat jouw prijs mooi wordt :P
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Re: Samen adverteren

12 december 2011

@Advil
Ik kan me inderdaad erg goed indenken dat er eventueel een kortingscode op de flyer kan staan. Alleen het nut van het delen van de winst met de andere winkelier ontgaat me een beetje. Je maakt immers zelf al reclame voor ze dus je helpt ze in die zin al.

@PeterPastoor
Ik heb inderdaad wat initiatieven gevonden. Veelal wat ouder topics over flyers versturen dat wel. Zelfs een partij die het allemaal een beetje regelt (http://www.webshopflyer.nl/).
Mocht er momenteel een vergelijkbaar eigen initiatief lopen, dan hoor ik het graag en kunnen we natuurlijk altijd de mogelijkheid bekijken om hieraan deel te nemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Samen adverteren

13 december 2011

@PQU:

Omdat je natuurlijk niet een hele lading flyers mee wilt sturen. Dan is het handig om te weten welke werkt, en hebben beide partijen er pas echt wat aan als ze ook allebei iets verdienen. In de software branche is dit een hele gangbare manier. Zo kun je ook mensen die eventueel sceptisch zijn over de streep trekken.
 
PQU
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Groningen

Re: Samen adverteren

13 december 2011

@Advil Ik snap het, lijkt me alleen wel een hoop gedoe om dat allemaal te regelen en te registreren. Zeker als er meerdere partijen betrokken zijn. Ik denk dat we het vooralsnog gewoon simpel moeten houden. Iedere partij verzorgt zijn eigen flyer (A6 formaat 135gr. liggend/staand, enkel/dubbelzijdig). Dan lijkt het me geen bezwaar om een stuk of 5 flyers bij een order in te drukken.
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Samen adverteren

15 december 2011

Je hebt ook gelijk, om te beginnen veel te moeilijk. Zou wel leuk zijn als er een derde partij was die dit groot kon oppakken. Ik vind het iig wel een leuk idee, ondanks dat het misschien ook al door anderen is bedacht!