Vaak fout: Eigenschappen in plaats van voordelen

1
Veel webshop eigenaren weten niet, dat meer mensen je producten zullen kopen als ze op de hoogte zijn van de eigenschappen. Je kunt ze beter wijzen op de voordelen van het product. Dit lijkt logisch, maar toch gaat het vaak fout.

Het is makkelijk om eigenschappen van een product op je website te zetten, deze worden vaak door de fabrikant aangeleverd en voor potentiele klanten die vergelijken puur op de eigenschappen zijn ze ook nodig. Maar er is meer. Als je producten wilt verkopen moet je het gevoel van je klanten aanspreken, hoe gaat het product hun leven verbeteren? Hoe pak je dit nu aan?

Beschrijf voordelen ipv eigenschappen
Upyoursales: Alle Nederlandse Dropshipping Groothandels

Re: Vaak fout: Eigenschappen in plaats van voordelen

2
Je hebt op zich wel gelijk, maar enkele voorbeelden die je noemt van voordelen van een computer, zijn vage algemeenheden waaraan kopers ook niet zoveel hebben.
Voordelen

■ Snel

■ Veel ruimte om bestanden op te slaan
Fijn te weten dat een computer bijvoorbeeld "snel" is, maar dat roept meteen een onbeantwoorde vraag op: hoe snel dan precies? Daarvoor zul je toch (ook) de eigenschappen moeten noemen.
Eigenschappen

■ Core i7 CPU

■ 1 TB harde schijf
Uiteindelijk is dan misschien het noemen van voordelen van eigenschappen het beste:
Snel: Core i7 CPU

Veel ruimte om bestanden op te slaan: 1 TB harde schijf
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.