Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Tip: Hoe meer mensen je artikelen in het winkelmandje doen

09 januari 2012

Ik krijg allemaal hardstikke leuke reacties op de artikelen die ik hier plaats, bedankt! Dat motiveert om er nog meer te schrijven.

Ik heb inmiddels per e-mail al een aantal mensen kunnen helpen en de reacties hebben me ook gemotiveert een artikel te schrijven over iets wat ik vaak tegenkom: het is onduidelijk of onopvallend hoe je een artikel in het winkelmandje doet.

Ik zie nog grijze teksten op een witte achtergrond, hele kleine winkelwagentjes, of plusjes. Dat kan beter! Hoe dat beter kan?

Lees: Is jouw knop wel groot genoeg?

Ik heb er ook een groot aantal knoppen aan toegevoegd (zelfgemaakt), die je gratis kunt gebruiken op jouw webwinkel!
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: Tip: Hoe meer mensen je artikelen in het winkelmandje do

09 januari 2012

Ik vind de extra tekst wat te veel ruis opleveren, maar hé je kunt met analytics vast wel zien of die link vaak gebruikt wordt.

Ik heb nog een hele belangrijke tip:
Zet je knop boven de vouw!

Ligt voor de hand, maar toch gebeurd het wel eens dat die onder de vouw terecht komt. Bij Avondtuur leverde het verplaatsen van de knop de eerste verkopen op. (Daarvoor hadden ze nog enkel bestellingen van bekenden gehad.) Hou daarbij ook rekening met mensen die een kleiner scherm hebben of zoveel add-on's op hun browser hebben dat ze minder ruimte over hebben.
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Tip: Hoe meer mensen je artikelen in het winkelmandje do

10 januari 2012

Hallo Tink, bedankt voor je reactie! Ik neem aan dat je daarbij bedoelt 'the fold' (vouw dus) van de product details pagina? Want bij een overzicht van de producten heb je soms zoveel dat dat niet gaat lukken. Heb jij ook nog geëxperimenteerd met kleuren e.d.?
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: Tip: Hoe meer mensen je artikelen in het winkelmandje do

11 januari 2012

Wat voor een knop heb jij bij een overzicht van producten?
Als dat een knop is die naar de volgende pagina gaat kun je overwegen om de knop zowel bovenaan als onderaan de lijst te zetten.

Van kleuren heb ik niet zo heel veel verstand, ik probeer gewoon binnen de huisstijl te blijven om ruis te reduceren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Tip: Hoe meer mensen je artikelen in het winkelmandje do

11 januari 2012

Blauw zou het beste zijn, heb ik eens gelezen.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Tip: Hoe meer mensen je artikelen in het winkelmandje do

11 januari 2012

Blauw zou het beste zijn, heb ik eens gelezen.
Hangt denk ik voornamelijk af van de kleuren die je op de website zelf gebruikt.
Maar ik denk dat oranje/geelig beter is dan blauw. Zie wehkamp, zalando, bijenkorf etc.