Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
laptopmania
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 januari 2012

1000e Klant gratis laptop ?

10 januari 2012

Hallo, heeft iemand hier ervaring met het idee van 1000e kopende klant een gratis laptop ter promotie van de site en bezoekers aantrekken ?

Bijvoorbeeld dit adverteren via twitter etc, een banner op de site en meer.

Kijk als je 1000 producten hebt verkocht dan is het voor mij wel rendabel om hier aan de 1000e klant een laptop twv bijv 400 of 500 euro weg te geven.

Graag hoor ik advies / meningen / ervaringen !
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 1000e Klant gratis laptop ?

10 januari 2012

Dan kun je waarschijnlijk beter een laptop verloten onder klant 900 t/m 1100 (of een minder mooi rond getal, bijvoorbeeld 950 t/m 1050). Klant 1001 en 1002 gaan anders klagen omdat ze nét te laat hebben besteld; dat zou immers zelfs een verschil in seconden kunnen zijn. Bovendien gaan klant 950 t/m 999 de aankoop uitstellen, in de hoop dat ze klant 1000 worden. Dan kost de campagne je uiteindelijk mogelijk veel meer dan deze oplevert.
 
laptopmania
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 januari 2012

Re: 1000e Klant gratis laptop ?

10 januari 2012

Dan kun je waarschijnlijk beter een laptop verloten onder klant 900 t/m 1100 (of een minder mooi rond getal, bijvoorbeeld 950 t/m 1050). Klant 1001 en 1002 gaan anders klagen omdat ze nét te laat hebben besteld; dat zou immers zelfs een verschil in seconden kunnen zijn. Bovendien gaan klant 950 t/m 999 de aankoop uitstellen, in de hoop dat ze klant 1000 worden. Dan kost de campagne je uiteindelijk mogelijk veel meer dan deze oplevert.
Klanten zien pas hun klantnummer naar dat ze besteld hebben.

Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat mensen dingen gaan bestellen en als ze niet nummer 1000 zijn of wel nummer dan ook dat ze gaan annuleren of terug sturen. ( Hoe dit op te lossen ?)

Dit kost hun geld, aangezien ze zelf de kosten betalen voor het retour sturen.

Eventueel zou ik er ook een pagina met informatie en spelregels aan kunnen maken natuurlijk.

Maar goed zoals ik al zij heb ik hiermee geen ervaring dus graag jullie advies.

Even voor de duidelijkheid het gaat mij dan ook niet om hiermee veel te verdienen het gaat mij hier om het bekend worden van de website en aantal bezoekers omhoog krijgen. Daarom staat deze vraag ook in marketing en bezoekers.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 1000e Klant gratis laptop ?

10 januari 2012

Je trekt verhoudingsgewijs veel meer koopjesjagers en bezoekers die meedoen aan elke "prijsvraag" die ze maar kunnen vinden. Dat is niet altijd de doelgroep waarvan je het moet hebben.

Bij de lancering van één webwinkel heb ik eens een kleurwedstrijd gehouden. Dat leverde prachtig kleurrijk behang op voor het magazijn en het kantoor, maar veel meer helaas ook niet. De doelgroep die afkwam op de gratis prijzen, verschilde te veel van de betalende online shoppers. Weer een ervaring rijker, dat wel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: 1000e Klant gratis laptop ?

10 januari 2012

Het lijkt me dat mensen die een laptop van je kopen, dus al een laptop hebben. Natuurlijk wil iedereen ook prima nog een gratis laptop, maar misschien kun je ook accessoires weggeven. Die kosten minder en kun je dus meer mensen blij maken.

Je zou dan zelfs kunnen zeggen dat ze dat alleen krijgen als ze over jou twitteren, of alleen kans maken als ze je op Facebook 'liken' en dat je onder 5 mensen dan iets verloot... en dat je onder de volgende 50 weer 5 items verloot.

Zo heb je misschien wat meer bereik voor je geld! En als het werkt, dan kun je dit eindeloos blijven herhalen met misschien wel steeds grote prijzen!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht