Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

01 juli 2015

De afdeling damage control heeft het goed begrepen daar... Van een lokaal internet bureau naar een bericht in een krant die door het hele noorden gelezen wordt.
Ja, goede advocaat dus.
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

15 juli 2015

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2015:3469

proximedia heeft de zaak niet gewonnen
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

15 juli 2015

Daar gaat het DvhN vast wéér een fijn artikel over schrijven hoop ik!
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

16 juli 2015

Ze hebben op visualmedia.nl het artikel toch verwijderd ondanks dat ze de zaak gewonnen hebben. Toch nog een kleine overwinning van Proximedia / Beup / MKB clickservice.

Voor nu is hij nog te lezen in de google cache.

Aangezien hij daar binnenkort ook uit zal verdwijnen misschien een idee om ergens een kopie te plaatsen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

16 juli 2015

Citaat van het volledige bericht staat ook in de uitspraak van de rechter en volgens mij ook op Higherlevel.

Voor Proximedia is elk getekend contract met hun klant duizenden euro's pure winst, ze leveren immers iedereen dezelfde brakke site met een ander kleurtje en ander logo. Ze hebben dus een enorme zak met geld om kleine bedrijven zoals Visual Media gewoon kapot te procederen. Ik kan me best voorstellen dat Visual Media een hoger beroep en/of bodemprocedure gewoon niet kan betalen.

Om dat te voorkomen heeft Visual Media alsnog het bericht weggehaald. Het doel is echter toch bereikt, in grote nieuwsbladen is er over de praktijken van Proximedia gesproken nav. de rechtszaak en dus zijn er weer veel mensen gewaarschuwd voor Proximedia en MKB Clickservice.
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

16 juli 2015

Ik snap het wel dat visualmedia inderdaad geen zin meer heeft in een eventueel hoger beroep. Toch een hoop gedoe en moeite. Maar ik denk niet dat het verwijderen van het artikel hier tegen zal beschermen als Beup door wil gaan.

Ik verwacht echter niet dat Beup door zal willen procederen. Het is immers goedkoper voor ze om gewoon weer van naam te veranderen helaas.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

16 juli 2015

Volgens mij heeft Proximedia geen grond meer voor een hoger beroep omdat hun eis in de eerste rechtszaak alsnog ingewilligd is. Er valt nu niets meer te vorderen door Proximedia aan het adres van Visual Media

Ik denk ook dat Proximedia binnenkort gewoon weer een nieuwe naam verzint om zodoende hetzelfde truckje met het waterdichte contract bij onwetende ondernemers uit te halen.
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

16 juli 2015

Een van de eisen van Beup was het "verwijderen en verwijderd te houden" van het artikel van de website. Zelfs na het verwijderen is er dus nog zeker grond. Immers: Gaan ze niet in beroep dan kan Visual Media het bericht terugplaatsen wanneer de beroep termijn binnenkort verlopen is.

Bovendien maakt het volgens mij niet uit dat in een hoger beroep de originele kwestie niet meer relevant is je gaat immers in beroep tegen de uitspraak.

Maar goed. Het is inderdaad allemaal om het even. Met een nieuwe naam beginnen ze gewoon weer van voren af aan.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

16 juli 2015

Belangrijk winstpunt van de extra publiciteit lijkt me toch ook dat de werkwijze van deze clubs bekend wordt bij een breder ondernemerspubliek, niet slechts de naam van de club.
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

16 juli 2015

Het zou fijn zijn als dit soort zaken er toe zou leiden dat er wetgeving zou komen die kleine ondernemers beter beschermt.

Ik denk zelf dat dit hele verhaal met Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice slechts het topje van de ijsberg. Omdat ze het lef hebben om zulke belachelijk hoge bedragen te rekenen voor ook nog eens een zeer lange contract periode nemen de "klanten" de moeite om naar buiten te komen. Wie weet hoe veel van dit soort bedrijfjes er wel niet zijn die hetzelfde truukje doen voor een paar honderd euro per keer in plaats van duizenden euros?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

20 juli 2015

Higherlevel heeft een nieuwe column gepubliceerd: "Normaal volgens MKB clickservice, chantagepraktijken volgens ons." http://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/591
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

19 februari 2016

De Hoge Raad heeft ook uitgesproken dat de dienst van Proximedia nutteloos en kostbaar is. Heb er een kleine blog over geschreven;

http://wouterhol.nl/hoge-raad-product-v ... nutteloos/

Met de aankomende wet mbt. acquisitiefraude, zouden de praktijken van Proximedia m.i. strafbaar worden. Interessant!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

19 februari 2016

Met de aankomende wet mbt. acquisitiefraude, zouden de praktijken van Proximedia m.i. strafbaar worden. Interessant!
Zeker interessant. Ik hoop wel dat ook de handhaving dan goed wordt doorgezet.
 
Van der Hoog
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2016

MKB Click Service

29 mei 2016

MKB Click Service, vriendelijke medewerkers die graag met je meedenken. Uiteindelijk geen gebruik gemaakt van hun dienstverlening, maar wel een partij die kan helpen bij de vindbaarheid op internet voor een bedrijf.

//Bericht even samengevoegd met het reeds lopende topic - Wouter
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: MKB Click Service

30 mei 2016

Dat er al bijna 30 klachten in een half jaar geplaatst worden zegt genoeg over dit 'vriendelijke' bedrijf...

http://www.klacht.nl/mkb-clickservice/

#BeUp #Proximedia 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: MKB Click Service

30 mei 2016

Hoezo spambericht van het bedrijf zelf?!
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: MKB Click Service

30 mei 2016

Hoezo spambericht van het bedrijf zelf?!
Ik vind de SPAM minder erg dan alle ondernemers die zij duperen! Google maar eens op bovenstaande bedrijfsnamen!

Deze SPAM mag wat mij betreft zichtbaar blijven ;-)
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: MKB Click Service

30 mei 2016

Hoezo spambericht van het bedrijf zelf?!
Ik vind de SPAM minder erg dan alle ondernemers die zij duperen! Google maar eens op bovenstaande bedrijfsnamen!

Deze SPAM mag wat mij betreft zichtbaar blijven ;-)
Het is wel een mooie waarschuwing vooral niet met dit soort bedrijven in zee te gaan...
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: MKB Click Service

30 mei 2016

MKB Click Service, vriendelijke medewerkers die graag met je meedenken. Uiteindelijk geen gebruik gemaakt van hun dienstverlening, maar wel een partij die kan helpen bij de vindbaarheid op internet voor een bedrijf.
Hoi Van der Hoog. Laat me even een schot voor de boeg doen; jij hebt hun wurgcontract getekend en in ruil om er van af te komen, moest je dit berichtje hier plaatsen?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: MKB Click Service

30 mei 2016

Laat me even een schot voor de boeg doen;
Niet zo bescheiden Wouter, dat lijkt mij eerder een Schot in de roos! ;-)
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

28 juni 2016

MKB Clickservice benadert een klant. In het verkoopgesprek geeft de potentiële klant aan een omzet van 50 (vijftig!!) euro per maand te draaien. Onder de mondelinge toezegging dat middels een samenwerking met MKB Clickservice de kosten voor MKB Clickservice ruimschoots terugverdient zouden worden, gaat de klant het contract met MKB Clickservice aan. Heel veel andere keus heeft hij niet; hij moet van de verkoper direct tekenen. Dan blijkt dat de omzet helemaal niet verbetert en kan de klant de rekeningen van MKB Clickservice niet meer betalen.

Wat denk je dat MKB Clickservice doet in zo'n geval? Natuurlijk: MKB Clickservice steekt haar middelvinger op en de klant laten bloeden. Ze ontkennen elke vorm van toezegging die gedaan zou zijn in het verkoopgesprek en leggen de schuld bij de klant neer. 
 
wzegers
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 november 2016

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

15 november 2016

Wij zijn onlangs benaderd door MKB clickservice. 8 november 2016 is bij ons een aardige verkoper langs geweest voor de verkoop van een adwords campagne inclusief landingspages en het reviewen van teksten in onze webwinkel. We hebben bijna 2 uur met elkaar gesproken om alle details helder te krijgen, Tijdens dit gesprek heeft de verkoper meerdere keren gebeld met zijn afdelingsleider en een campagne leider om zaken te controleren. Uiteindelijke was alles helder en geverifieerd met het doel direct het contract te tekenen. Als met al een mooie aanbieding van 99 euro per maand voor 24 maanden
Maar nu komt het: De volgende dagen wordt ik meerdere keren gebeld door MKB clickservice dat de aanbieding ondanks een getekend en goed gecontroleerd contract door de verkoper niet uit kan. Ze kunnen het wel aanbieden voor 48 maanden of ruim 160 euro per maand. Ik heb aangegeven dat alles besproken en gecheckd is bij de leidinggevenden en ik vind dat men zich aan het contract moet houden.
Het blijkt wel dat men geen vertrouwen heeft in haar eigen product want men wil het contract van 24 maanden eenzijdig ontbinden. En dat schijnt op basis van artikel 3 te mogen. Wat ik ten zeerste in twijfel trek. Ik laat het hier nu bij en ga hier geen negatieve energie meer aan besteden.
DIT IS MIJNS INZIENS EEN ZEER ONPROFESSIONEEL BEDRIJF MET GEEN VETROUWEN IN HAAR EIGEN PRODUCT.
MIJN ADVIES IS DAN OM GEEN ZAKEN TE DOEN MET ZO'N BEDRIJF
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

15 november 2016

Hoi WZegers, 

Mijn advies is dan ook direct volledig ontbinden, zonder ergens anders mee akkoord te gaan. Als je een beetje rond zoekt op internet, dan staat het vol met klachten

Ik ben ook eens telefonisch benaderd door deze personen. Toen ik alleen al zei dat ik al wat ervaringen zie op Google, was het gesprek gelijk van: "Oke, bedankt voor uw tijd, fijne dag nog. "
 
Cor Houweling 1974@
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 december 2018

MKB clickservice te Ijselstein

19 december 2018

Wij kregen een vertegenwoordiger over de vloer in 2016 een contract getekend voor 2 jaar. Er werd een website gebouwd om klanten te werven. We hebben maar 1 klant gehad en 300 euro verdient. Het heeft ons 6.000 euro gekost. In 2017 kwam er weer een vertegenwoordiger langs omdat we ontevreden waren. Ons toch weer overgehaald om een nieuw contract te tekenen tegen lager tarief. Mijn man zei het nog een jaar te willen proberen. Blijken we contract te hebben getekent voor 4 jaar. Is ons niet van te voren verteld. Nu willen we ervan af gaat ons 2.200 euro kosten. Ze kwamen met een voorstel om het in termijnen van 367 euro te betalen in 6 mnd maar wij willen van deze vergoeding af. Mijn man heeft geen werk en inkomsten zit thuis. Wij voelen ons opgelicht en dan de slogan wij denken mee met het MKB niet dus. Wees gewaarschuwd voor dit BEDRIJF.DUS geen MKB clickservice meer voor ons.
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: MKB clickservice te Ijselstein

20 december 2018

Veel ondernemers trappen er helaas in in de praktijken van MKB clickservice. Maar ik moet toch zeggen dat een 2e keer een contract bij dezelfde firma tekenen en niet op letten wel erg dom is
 
DvH
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 augustus 2023

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

13 augustus 2023

Mijn zoon is op 30 September 2022 benaderd door ene erwin van MKB Clickservice uit utrecht,hij vertelde mij zoon dat hij zijn online webshop een boost kon geven, omdat hun bedrijf in samenwerking staat met Google Ad, maar nadat ik snel had gezocht op google zelf bleek van alle beweringen van erwin niks van waar waren, waarop ik gelijk contact heb op genomen met MKB Clickservice en zei dat ik per direct alles wou ontbinden, waarop hun mij weer vertelde mij altijd tevreden willen stellen, maar ik gelijk zei dat mijn vertrouwen in hun geheel was verdwenen, en dus niet verder wou nu krijgt hij gisteren een deurwaarder aan de deur waarvan ik een dagvaarding kreeg dat ik op donderdag 14 september 2023 moet verschijnen voor een openstaand bedrag van maar liefst 5.994.01 euro als ik dat voor de voor kom 14 september 2023 betaal gaat de dagvaarding niet door maar moet ik nog wel even bovenop dit bedrag 5.994.01 euro, ook nog even griffierecht verschuldig ben van 514,00 euro, kom ik dus op een totaal van zo'n 6.508.00 euro puren oplichting in onze ogen, ga er wel heen met mijn advocaat, dus mensen wees gewaarschuwd.
 
DvH
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 augustus 2023

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

22 augustus 2023

[Dubbelpost weggehaald]
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 23 augustus 2023, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelieve niet tweemaal hetzelfde bericht te plaatsen, ook niet als er een week tussen de berichten zit.