Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

1
Omdat het vorige topic een beetje verzandde in vage "ex medewerkers" en veel anonieme accounts die maar even langs kwamen om te klagen of om het bedrijf juist op te hemelen, openen we even een nieuw topic. Hiervoor zou ik willen stellen;

Als je hier wilt reageren dat verwacht ik dat je je bijdrage kan onderbouwen door bijvoorbeeld facturen, telefoongesprekken en/of andere feiten waaruit blijkt dat je daadwerkelijk klant bent (geweest) bij BeUp. Ex-medewerkers die zouden willen reageren zouden moeten kunnen aantonen dat ze een dienstverband hebben gehad met dit bedrijf.

Anonieme bijdragen worden niet op prijs gesteld.

Zo krijgen we een waarheidsgetrouwe weergave van ervaringen met dit bedrijf.

Even wat feiten die ik zo gevonden heb;

Beup is een bedrijf waar naar eigen zeggen 40 mensen werken. Ze zijn onderdeel van het bedrijf Proximedia. Dit bedrijf is in het verleden in opspraak geraakt vanwege het niet nakomen van overeenkomsten of het nalaten van het ontbinden daarvan.

Of hun dochter daar ook last van heeft, gaan we hier als het goed is (nogmaals?) uitvinden.

Update Juli 2014: BeUp bedreigt mij met juridische stappen omdat ik vertel wat ze doen. Ik heb er daarom maar een uitgebreide blog over geschreven, zie hier: De praktijken van BeUp/Proximedia Clickplus. Dan is het maar gelijk duidelijk hoe dit misselijke bedrijf haar 'werk' doet.

Update Februari 2015; BeUP heeft met haar waterdichte wurgcontracten een nogal slechte naam gekregen. Ze hebben, neem ik aan, daarom hun naam veranderd naar Clickplus. Ik heb de titel van dit draadje daarop uiteraard aangepast, zodat hij weer klopt.

Re: Beup ervaringen deel 2

2
Beste Wouter,

Bedankt voor je reactie! Mijn vraag vloeit eigenlijk uit van de reacties die ik hier op het forum lees dat deze firma geen gehoor geeft aan opzeggingen vlak na contract tekening. Of zijn er mensen die het wel gelukt is een contract op te zeggen?

Mvg Benji

Re: Beup ervaringen deel 2

3
Hoi Benji,

Paar vragen:
Heb je al contact gehad met het Beup en aangegeven dat je af wilt zien van de overeenkomst? Zou je het contract wat je getekend hebt hier kunnen plaatsen? Of eventueel alleen de passage over ontbinding? En kan je ook vertellen wat voor rechtsvorm je bedrijf heeft?

Dan zal ik even een kennis van mij die in het dagelijks leven advocaat is, vragen of hij 1x in de zoveel tijd hier langs wilt komen om dit soort vragen te beantwoorden en te vertellen welke rechten en mogelijkheden je hebt.

Groeten,
Wouter

Re: Beup ervaringen deel 2

4
Helaas kan mijn vriend zich ook tot 1 van de vele ontevreden klanten van Be up voegen.
Het ergste vind ik nog dat zij met mij telefonisch contact zochten met een (volgens die medewerker) fantastisch aanbod wat ik niet kon weigeren voor het maken en beheren van een website of webwinkel . Toen ik zei dat niet ik maar mijn vriend belangstelling voor een webwinkel had, zijn ze bij ons geweest. In het verkoopgesprek werd ons van alles wordt beloofd maar daarvan is helaas in het contract niks meer terug te vinden. Mijn vriend heeft dus getekend en wij dachten echt dat hij daar goed aangedaan had en dat zijn webwinkel tot een goed lopend bedrijf zou gaan uitgroeien met de hulp van Be up. Helaas is de werkelijkheid anders en was dit het begin van de inmiddels grote (geld)problemen en slapeloze nachten! Nu zit hij (dankzij mij) aan een contract vast van 4 jaar (48 maanden) terwijl ze in het verkoopgesprek over 2 jaar (24 maanden) spreken. Op dat punt zijn wij dus ernstig misleid!
Ook over de verrichtingen van Be up zijn we zeer ontevreden en hebben we dit meerdere malen duidelijk gemaakt aan Be up. Helaas wordt daar niets tot weinig aan gedaan. Als je dan bedenkt welk bedrag je daar maandelijks voor moet betalen had je zelfs al meerdere webwinkels kunnen maken bij andere bedrijven die wel hun werk goed doen!
De resultaten van de webwinkel zijn zo goed als nihil! Terwijl wij er zelf alles aan doen om die te promoten.
Dit zijn slecht enkele punten waar wij zeer ontevreden over zijn bij Be up, het is teveel om hier allemaal neer te zetten.
We hebben nogmaals onze ontevredenheid bij Be up kenbaar gemaakt en een aangetekende brief naar de directeur gestuurd waarin staat dat we ontbinding van ons contract willen. Mocht dit niet gaan lukken dan gaan wij verder met ons overleg met mede- gedupeerde van Be up met het oprichten van een stichting zodat we dan via een proces ons gelijk te gaan halen.
Vriendelijke groeten van Harry van Middendorp en Jeanette Hooijer.
Hier dus onze vraag; Bent u ook ontevreden over de verrichtingen van Be up en heeft u misschien ook belangstelling om u aan te melden voor de op te richten stichting over ervaringen met Be up? Mail me dan! Samen staan we sterk!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beup ervaringen deel 2

6
PeterPastoor schreef:Gewoon slecht gelezen dus....
Ik neem aan dat u het over het contract heeft? Ook dat behoort tot de verkooptechniek van Be up om op het moment dat je de kans krijgt eerst het contract te lezen de verkoper je diverse keren afleid en je op die manier niet goed kunt concentreren en dingen over het hoofd ziet zoals het verschil van de duur van het contract wat in het verkoopgesprek 24 maanden is en in het contract over 48 maanden wordt gesproken. Natuurlijk zijn we achteraf stom geweest om het contract te tekenen maar op dat moment denk je echt een hele goede deal afgesloten te hebben door alle mooie verhalen en beloftes. Eigenlijk moet je zelf zo'n gesprek mee gemaakt hebben om daar goed over te kunnen oordelen en helaas zijn wij niet de enige die daarin getrapt zijn. Laat dit een wijze les zijn voor andere ondernemers die blij kunnen zijn dat ze er niet getekend hebben.

Re: Beup ervaringen deel 2

10
PeterPastoor schreef:Het zal vast niet helemaal kloppen met die lui dus nee dank je :D
Gelukkig leven we in een vrij land en heeft iedereen recht op zijn eigen mening, maar het gaat mij er gewoon om dat dit niet alleen voor ons een wijze en hele dure les is geweest maar ook voor andere ondernemers die zo'n geweldige "kans" van Be up krijgen. Ik denk dat wij al genoeg "gestraft" zijn voor onze fouten. Ik kan niet tegen onrecht en ik vind het onrechtvaardig dat zulk soort bedrijven maar gewoon door kunnen gaan met deze verkooptechnieken en manier van werken en dat hardwerkende ondernemers daarvan de dupe worden. Daarom wil ik daar tegen strijden met andere gedupeerde van Be up als die zich aanmelden om onze krachten en ervaringen te bundelen.

Re: Beup ervaringen deel 2

11
Jeanette1960 schreef:
PeterPastoor schreef:Het zal vast niet helemaal kloppen met die lui dus nee dank je :D
Gelukkig leven we in een vrij land en heeft iedereen recht op zijn eigen mening, maar het gaat mij er gewoon om dat dit niet alleen voor ons een wijze en hele dure les is geweest maar ook voor andere ondernemers die zo'n geweldige "kans" van Be up krijgen. Ik denk dat wij al genoeg "gestraft" zijn voor onze fouten. Ik kan niet tegen onrecht en ik vind het onrechtvaardig dat zulk soort bedrijven maar gewoon door kunnen gaan met deze verkooptechnieken en manier van werken en dat hardwerkende ondernemers daarvan de dupe worden. Daarom wil ik daar tegen strijden met andere gedupeerde van Be up als die zich aanmelden om onze krachten en ervaringen te bundelen.
Met die lui bedoelde ik ook Be Up. Jullie zullen vast gelijk hebben voor iig een deel dus wij zijn nu wel gewaarschuwd. Maar ik vind het toch een deel eigen schuld van jullie :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Beup ervaringen deel 2

12
Ik heb vandaag een vertegenwoordiger van be up op bezoek gehad en ze hadden een mooie aanbieding.
geen instapkosten en gratis plaatsen van 5 advertenties op google


als ik de info hier lees heb ik er waarschijnlijk niet slim aangedaan om direct te tekenen ipv eerst even rond te googlen.

Als ik het goed heb dan heb ik toch het recht op zicht om binnen een x aantal dagen alsnog het contract te annuleren.

svp feedback

Re: Beup ervaringen deel 2

14
Tijdens het bezoek van de BEUPper ben ik snel boven even wezen googelen.
Toen las ik deze topics. :shock:

Dank jullie hartelijk, ik heb niks getekend!!
Echt, mijn dank is groot!
:D

Re: Beup ervaringen deel 2

15
Eddyke,
Dat is wellicht niet heel verstandig om te doen want dan ben je strafbaar bezig..

Kan het beter proberen op te lossen op een professionele manier.. Bezoek het forum Higherlevel eens, wellicht dat je daar wat wijs uit kan.

Re: Beup ervaringen deel 2

16
RicardoV schreef:Dat is wellicht niet heel verstandig om te doen want dan ben je strafbaar bezig..
Het geeft wel aan waar dit schip uiteindelijk zal stranden… Bijvoorbeeld bij een Chinese leen-vriend die wél weet hoe je vakkundig een knie breekt.

Bedenk dat dit soort “bedrijven” het eigen personeel vaak minstens even hard voorliegt als de klanten. Dat wordt dan “plausible deniability” genoemd: het personeel kan alleen geloofwaardig liegen als het zelf is voorgelogen.

Re: Beup ervaringen deel 2

17
Ja is zeker strafbaar weet ik maar ze komen u oplichten in u eigen kot.Da is nie strafbaar.En wa kunt ge er tegen doen .Ge kunt advocaat nemen maar das ook geld over de brug gooien.Als er iets kon tegen ondernomen worden dan was dat al lang gebeurt maar ze doen er niks aan .Recht in eigen handen nemen zo simpel is da .Da al die opgelicht zijn tot bij mij komen dan gaan we eens bezoekje brengen .Zoals de migranten hier doen aan een zeel trekken.Alvast bedankt voor u reactie .

Re: Beup ervaringen deel 2

18
Beste Eddyke,

Ik heb je vorig bericht maar even naar ons duistere archief verplaatst.

Ik snap dat je teleurgesteld bent in BeUP en dat hun werkwijze niet echt netjes is zijn we het denk ik ook over eens, maar mag ik 1 ding aan je vragen... Wie heeft er een handtekening onder het contract gezet?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Waarschuwing BeUp

19
Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor het misleidende bedrijf BeUp. Ik werd s morgens gebeld met een interessant voorstel. Normaal gesproken hang ik de telefoon direct op nadat ik begrijp dat men iets wilt verkopen of als ik vermoed dat er een adder onder het gras zit. Maar dit klonk werkelijk interessant. BeUp zegt partner te zijn van Google en helpt webshops te promoten en hoog in Google te scoren. Ze willen echter meer naamsbekendheid in mijn regio en kiest niet voor een dure tv commercial maar wil via de ondernemer meer naamsbekendheid maken. Dus de aanbieding is dat mijn bedrijf KOSTELOOS wordt gepromoot in ruil dat ik naamsbekendheid maak voor hun. Meneer vroeg of hij dezelfde dag nog langs kon komen en wist mij uiteindelijk te overtuigen. De actie is alleen die dag geldig en hij mocht maar een beperkt aantal ondernemers uitkiezen die van deze kosteloze actie gebruik mochten maken.

Een paar uur later stond meneer op de stoep. Om een lang verhaal kort te maken, het werd uiteindelijk een vreemd en zeer opdringerig gesprek. Om deel te nemen aan de actie waren ineens slechts drie voorwaarden. Ik moet jaarlijks meedoen aan een onderzoek, éénmalig €90,- betalen en het contract loopt 48 maanden. Nou dat vond ik nog wel redelijk tegen over hun tegenprestatie. Maar uiteindelijk pakte hij een prijslijst, aanmeldkosten 950,-, kosten per maand 234,- en aanvullende pakketten met clicks tot honderden / duizenden euro's. Maar, zei hij, nee hij was er niet om mij wat te verkopen maar om een actie aan te bieden. Je hoeft geen aanmeld kosten te betalen, alleen €7,54 per dag (de €234,- per maand) en je krijgt een gratis tablet. Ik moest alleen mijn kvk en btw papieren te pakken en even tekenen en het was geregeld. Toen hij zag dat ik geen aanstalten maakte, werd meneer brutaal en drong mij op mijn papieren te pakken. Ik gaf aan echt geen interesse meer te hebben maar wilde eigenlijk vragen hoe hij het lef heeft mij iets kosteloos aan te bieden en uiteindelijk op zo'n slinkse wijze iemand iets proberen te verkopen voor €11.232,-. Toen meneer in de gaten kreeg dat hij hier geen geld kon binnen halen, pakte hij in no-time z'n spullen bij elkaar, negeerde mijn hand en weg was hij.

Wat ben ik blij dat ik er niet ben ingetrapt, zeker na wat googelen blijkt dat ze oplichters zijn met wurgcontracten en hun afspraken niet altijd na komen. Waarom ik dit hier neer zet is om jonge bedrijven, die nog niet veel ervaring hebben en dit nooit kunnen betalen, te waarschuwen.

Re: Beup ervaringen deel 2

21
Bij mij stonden ze ook ineens binnen en hebben daarna nog 2 keer gebeld (deze week). Gelukkig was ik al op de hoogte van dit topic dus de gesprekken waren zeer kort en bondig. Tenminste, ... ze durfden wel voor de 2e keer te bellen, dus zo duidelijk was ik blijkbaar niet.

Re: Beup ervaringen deel 2

22
Je zou bijna een simpele website opstarten om andere mensen te waarschuwen voor deze praktijken.
Helaas mag dat in Nederland niet.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Beup ervaringen deel 2

24
frafra schreef:Bij mij stonden ze ook ineens binnen en hebben daarna nog 2 keer gebeld (deze week). Gelukkig was ik al op de hoogte van dit topic dus de gesprekken waren zeer kort en bondig. Tenminste, ... ze durfden wel voor de 2e keer te bellen, dus zo duidelijk was ik blijkbaar niet.
Beup heeft werkelijk geen flauw idee wie ze bellen. Ze hebben zelfs ons een keer gebeld omdat we online nog niet zichtbaar waren. Joe.

Meestal zijn ze uit op mensen die niet bekend zijn met internet. Zie ook dit stukje op emerce.

Re: Beup ervaringen deel 2

25
En ja hoor... Weer een beup slachtoffer.
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan en snap niet hoe ik er in heb kunnen trappen... Volledig eigen schuld, maar dat zulke bedrijven kunnen en mogen blijven bestaan snap ik niet. Een half uur na het tekenen viel eindelijk het kwartje... En te laat. Ik moet de ontbindingsboete betalen die alles behalve redelijk is. Stom!!! Slapeloze nachten heb ik er van...

Re: Beup ervaringen deel 2

26
Resa schreef:En ja hoor... Weer een beup slachtoffer.
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan en snap niet hoe ik er in heb kunnen trappen... Volledig eigen schuld, maar dat zulke bedrijven kunnen en mogen blijven bestaan snap ik niet. Een half uur na het tekenen viel eindelijk het kwartje... En te laat. Ik moet de ontbindingsboete betalen die alles behalve redelijk is. Stom!!! Slapeloze nachten heb ik er van...
Ik blijf me verbazen dat ze steeds weer nieuwe klanten vinden, maar ik ben het met je eens dat de overheid heel erg laks is met het aanpakken van dit soort bedrijven.

Re: Beup ervaringen deel 2

29
Resa schreef:En ja hoor... Weer een beup slachtoffer.
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan en snap niet hoe ik er in heb kunnen trappen... Volledig eigen schuld, maar dat zulke bedrijven kunnen en mogen blijven bestaan snap ik niet. Een half uur na het tekenen viel eindelijk het kwartje... En te laat. Ik moet de ontbindingsboete betalen die alles behalve redelijk is. Stom!!! Slapeloze nachten heb ik er van...
Je zou binnen 8 dagen kosteloos op moeten kunnen zeggen. Dat is wat hun directeur mij meldde nav. dit topic op dit forum. Meldden ze je echt dat je een "ontbindingsboete" moest gaan betalen??

Re: Beup ervaringen deel 2

30
Ik ben het met je eens dat het verbazingwekkend is dat ze nieuwe klanten kunnen vinden, en ik snap achteraf ook echt niet dat ik zo dom ben geweest. Ik zou beter moeten weten...

Ze hebben niet letterlijk gezegd dat ze ontbindingsboete opeisen. Ze houden zich nog van de domme vooralsnog. En reageren niet inhoudelijk om mijn telefoontjes en e-mails. Ik heb wel een aangetekende brief gestuurd, en een e-mail dat ik wens te ontbinden. Dezelfde dag nog.

Heb je dat zwart op wit, dat klanten mogen ontbinden binnen 8 dagen?
Daar zou ik erg mee geholpen zijn...