Re: Beup ervaringen deel 2

61
Ik ben er ooit eens gaan solliciteren.. intussen al bijna 10 jaar terug.. een mens doet wel eens gek :-)

Als je het gebouw bekijkt waar ze gevestigd zijn, in België dan, dan kan je gaan bedenken hoeveel mensen ze al 'opgelicht' hebben.

Echt een serieus gebouw, heel wat personeel.
BeUp, een onderdeel van Proximedia. Ze maken ook bedrijfsvideo's. Dat deel heeft nog een andere naam, ontsnapt me nu even.

Ten tijde van de sollicitatie zochten ze twee mensen om adwords campagnes aan te maken, en 15 verkopers. Het is ieders bedrijf doel om winst te maken, maar hun manier is er toch iets over.

Een kennis van me had ooit door hun een site laten maken. Kostte stukken van mensen, aanpassingen moesten ook nog eens flink betaald worden, en ga zo maar door.

Re: Beup ervaringen deel 2

63
Wij hebben ook bezoek gehad van Beup. Herkenbare verhaal, gratis campagne en uiteindelijk kost het je €234,- pm voor 4 jaar! Na telefoontje van de vertegenwoordigster kon het ook nog voor 2 jaar. Toen we nog steeds niet geïnteresseerd waren kreeg ze haast. Ze had nauwelijks nog tijd om aan te horen dat wij t toch wel heel raar vonden dat je nu gebruik kon maken van een geweldige actie maar bedenktijd onmogelijk was want t was nu of nooit.
Na het gesprek was mijn collega zo slim om te Googlen en kwam de aap uit de mouw!
Wat ben ik blij dat ik op m'n gezonde verstand hebt vertrouwd (ook door ervaring inmiddels ;) maar ik ben bang voor startende bedrijven die door deze mooie praatjes eerder geneigd zijn om te te tekenen.
Hopelijk helpt deze topic daar tegen.. Ik ben nog verbaasd dat mensen die op deze wijze hun werk doen met plezier?! naar hun werk gaan?
Als je savonds thuis komt kun je dan tevreden op de bank ploffen:"zo, ik heb weer wat mensen erin laten tuinen". Onbegrijpelijk!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beup ervaringen deel 2

69
Vorige week ook een verkoper aan de deur gehad die mij een oplossing verkocht en ik (stom) gelijk getekend had.

Na advies van mijn omgeving was het aangeboden niet goed en zeker ook niet om er 2 jaar aan vast te zitten.

De verkoper Niels zei na telefonisch onderhoud eerst dat ik niet kon opzeggen en dat hij langs wilden komen om het bedrag te bespreken.

Ik heb een verzoek naar zowel sarah en de directeur Jan gestuurd (op dag 6) na het vinden van deze thread om mijn contract kostenloos op te zeggen.

Nu net bericht gehad van beup.nl:

U heeft aangegeven dat u de overeenkomst, welke u op 4 november 2014 met Beup bent aangegaan, wenst te ontbinden. Na intern overleg en in opdracht van de commercieel directeur gaan wij akkoord met de ontbinding van de overeenkomst. Daarbij maken wij geen aanspraak op art. 10.1 van de overeenkomst; er zullen dus geen verdere kosten in rekening worden gebracht.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en u zo van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijk groet,
Souad el Ayachi
Klantendienst Medewerker


Zeer fijn dat zij dit zo oplossen! Alleen jammer voor iedereen die ook in deze situatie komt en niet dit forum vindt, want denk dat ze anders (zoals de verkoper) gewoon zeggen dat je er niet onderuit kan komen.

Re: Beup ervaringen deel 2

70
3dmij schreef:Daarbij maken wij geen aanspraak op art. 10.1 van de overeenkomst; er zullen dus geen verdere kosten in rekening worden gebracht.
Nee, geen "verder kosten", maar mogelijk wel alle kosten waaraan je contractueel sowieso al was verbonden.

Dat is nu net het hele eiereneten namelijk. :(

Re: Beup ervaringen deel 2

71
Ik blijf het een vies rot spelletje vinden die zij spelen.. Ik heb toen afgekocht om dat ze niet wilde wijken of buigen niet bedenk termijn of wat voor iets dan ook diverse brieven heen gestuurd met advocaat en al.. En ik had het al binnen een uur geannuleerd bij hun.. Via mail via post Toen heb ik gezegd laat het maar naar 2 jaar zetten dat wilde ze wel en die heb ik toen maar afgekocht krijg je te horen ja maar zo gaat dat niet.. Daarom zijn wij niet colant naar u toe.. Dikke piep 3 bier jullie mij naaien ik jullie... Ik was er zat van wat hun mij beloofde doe ik nu zelf en het kost mij nog niet een rode cent..

En het mooie is je moet zelfs teken dat je niets mag zeggen of posten op forums en al..

Ik zit er op te wachten dat ze weer contact met mij op neemen .. En ze lekker af te zeiken..
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: Beup ervaringen deel 2

72
Ik ben dus ook zo'n domme muts geweest om te tekenen.
Tijdens het gesprek bleef de mevrouw maar door kletsen hoe goed het allemaal was.
Ik had zelf geen tijd meer en om er maar vanaf te zijn heb ik (heel stom) getekend met de gedachten het weekend cancel ik het.
Ik kreeg te horen dat ik als ondernemer geen recht heb op de wettelijke bedenktijd die je als niet-ondernemer wel hebt.
Wel hebben ze mijn contract wat goedkoper gemaakt.
En tot mijn schande kom ik er nu pas achter dat mijn contract niet 24 maanden maar 48 maanden is.

Dit allemaal hoefde natuurlijk geen probleem te zijn als de Google Adwordscampagne extra bestellingen oplevert. Maar sinds zij mijn Google Adwordscampagne hebben overgenomen, heb ik juist minder bestellingen dan voorheen.

Wie weet een manier om zo goedkoop mogelijk onder het resterende deel van mijn contract uit te komen?

Re: Beup ervaringen deel 2

73
Nianky schreef: Ik kreeg te horen dat ik als ondernemer geen recht heb op de wettelijke bedenktijd die je als niet-ondernemer wel hebt.
Dat is nog maar de vraag. Ik ben geen jurist, maar als je een eenmanszaak hebt, dan gelden er wellicht andere regels dan voor een BV. Als dat zo is, en ze hebben je geen bedenktijd gegeven, dan kan het contract wel eens nietig zijn.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Beup ervaringen deel 2

75
Cardexchange.com schreef:
Dat is nog maar de vraag. Ik ben geen jurist, maar als je een eenmanszaak hebt, dan gelden er wellicht andere regels dan voor een BV. Als dat zo is, en ze hebben je geen bedenktijd gegeven, dan kan het contract wel eens nietig zijn.
Dat is helaas niet het geval. Er zijn al heel veel rechtszaken geweest tussen BeUp en haar klanten. BeUp wint ze meestal omdat de colportagewet niet van toepassing is volgens de rechter, omdat het een ondernemer betreft.

Wat je moet doen is zo snel mogelijk een advocaat vinden; wellicht kan hij een gaatje vinden waardoor je het contract kan laten ontbinden.
Echter, meestal lukt dat niet en moet je het contract afkopen a 40% (soms zelfs 60%) van de nog openstaande som.

Re: Beup ervaringen deel 2

77
stephan93 schreef:Als je dit kunt aantonen kan je misschien je contract laten ontbinden.
Dat kan helaas niet heel gemakkelijk.

In het BeUp contract staat dat ze 3000 kliks per jaar (!!!!) zullen verzorgen via adwords. Ik hoef vast niet uit te leggen dat 3000 kliks per jaar helemaal niks is. Echter staat dat wel zwart op wit en heb je daar voor getekend. Het enige dat BeUp hoeft te doen is een miezerige 3000 kliks per jaar via Google naar jouw site te laten gaan en ze hebben aan hun verplichtingen voldaan. Je kan geen kant op, op deze manier.

Op Higherlevel is er een advocaat die de rechtszaken rond beup een beetje volgt. Noemenswaardige uitspraken plaatst hij in het BeUp klachtentopic op HL.

Er zijn soms enkele omstandigheden waarin je wel kans zou maken om het contract te ontbinden.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:3370
Klant van BeUP kon aantonen dat hij in eigen beheer beter resultaat behaalde en betoogde daarom dat het voorgespiegelde aantal kliks volgens hem per maand was, en niet per jaar. Op basis daarvan kon het contract ontbonden worden.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... MS:2015:38
Klant van BeUp had binnen 30 dagen nog geen site geleverd gekregen. Aangezien het in dit geval alleen over adwords gaat, zal die vlieger niet op gaan vrees ik.

Let wel, er zijn tientallen rechtszaken per jaar tussen BeUp en haar klanten. De meeste wint BeUp omdat het contract zelf waterdicht is. Wegblijven bij de smerige mensen van BeUp is het enige dat echt werkt tegen deze oplichting.

Re: Beup ervaringen deel 2

78
geachte mensen,


Als ex werknemer (jammer genoeg)
Kan ik jullie alleen maar aanraden er NIET verder op in te gaan !!!!!!!!!!!!
smijt de telefoon neer wanneer je zo iemand aan de lijn krijgt,
en laat uw deur dicht wanneer zo iemand aan je deur staat.

UW CONTRACT KAN JE ALTIJD AFZEGGEN DE EERSTE 8 DAGEN !!!
BEL NAAR DE KLANTENDIENST EN VERVOLGENS STUUR EEN MAIL.
HET BESTE IS NOG ALTIJD VIA UNIZO ZO WORDT DIT ONMIDDELIJK IN ORDE GEBRACHT !!!
:!: :!: :!:

Re: Beup ervaringen deel 2

80
Nou blijkbaar doet dit topic goed zijn werk en zijn er een hoop mensen gewaarschuwd tegen de praktijken van beup

http://www.beup.nl/form/klachtenformulier gewoon rechtsbovenin op de home page het klachten formulier over beup

U bent hierHome » Klachtenformulier
KLACHTENFORMULIER
Op internet (bijvoorbeeld op online fora of sociale media) kunt u soms klachten over BeUp aantreffen. Het gaat dan vaak om verouderde, overdreven of zelfs onjuiste informatie. Wanneer u niet zeker bent over de informatie in uw overeenkomst met BeUp, of u twijfelt over uw campagne of de effectiviteit ervan, neem dan eerst contact op met onze klantenservice of uw contactpersoon bij BeUp.
Ook bij klachten of problemen kunt u bij hen terecht. We kunnen dan samen met u naar een passende oplossing zoeken.

We vinden het uiterst belangrijk dat onze klanten tevreden zijn over onze diensten. Daarom voeren we regelmatig enquêtes uit bij onze klanten, om te ontdekken hoe we onze dienstverlening eventueel kunnen aanpassen en verbeteren.

Onze klantenservice staat iedere werkdag tussen 9.00 en 18.00 uur (vrijdag tot 16.00 uur) voor u klaar. U kunt ze telefonisch (+31 30 266 96 00) of per mail (info@beup.nl) bereiken. Ook kunt u onderstaand klachtenformulier invullen.

ff geknipt en geplakt zodat klacht ervaring en beup lekker googled

Re: Beup ervaringen deel 2

85
Klaas Koopman schreef:
Zouden ze echt zo dom zijn om dezelfde handelswijze te hanteren?
Vanuit Proximedia bezien is het niet dom wat ze doen. Ze laten iemand een juridisch volledig waterdicht contract tekenen. 1 handtekening levert ze makkelijk 15.000 euro op en als er eenmaal getekend is dan is er vrijwel geen mogelijkheid meer om er (zonder kosten) onder uit te komen. Betaal je niet of wil je er onder uit, dan sleept Proximedia je gewoon voor de rechter.

Het zal Proximedia echt een worst wezen dat ze de levens van honderden mensen ruïneren door ze financieel compleet kapot te maken.

Re: Beup ervaringen deel 2

86
Wouter Hol schreef:
Klaas Koopman schreef:
Zouden ze echt zo dom zijn om dezelfde handelswijze te hanteren?
Vanuit Proximedia bezien is het niet dom wat ze doen. Ze laten iemand een juridisch volledig waterdicht contract tekenen. 1 handtekening levert ze makkelijk 15.000 euro op en als er eenmaal getekend is dan is er vrijwel geen mogelijkheid meer om er (zonder kosten) onder uit te komen. Betaal je niet of wil je er onder uit, dan sleept Proximedia je gewoon voor de rechter.

Het zal Proximedia echt een worst wezen dat ze de levens van honderden mensen ruïneren door ze financieel compleet kapot te maken.
En mensen/bedrijven blijven er intrappen. Dus an sich heb je gelijk, het werkt blijkbaar. Erg jammer.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

88
PatrickV schreef:Een nieuwe handelsnaam is zo gemaakt, een nieuwe eerlijke handelswijze niet, dat zou betekenen dat ze moeten investeren.

De resultaten zijn online al te zien, google: MKB Clickservice en ga een paar pagina's vooruit, dan zijn de websites te zien die door hen zijn gemaakt.
Of google even op 'created by mkb clickservice': https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=Cre ... ickService
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)

Re: Beup, Proximedia, Clickplus, mkbclickservice ervaringen.

89
Ondertussen wordt er een websitebouwer die waarschuwde voor Proximedia/MKBClickservice voor de rechter gedaagd:

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/kort- ... 20153.html
http://m.dvhn.nl/drenthe/Harde-clash-tu ... 74410.html

Proximedia spreekt over miljoenen schade. Typisch, want toen ik niet bleek te wijken voor blafbrieven van advocaten droop Proximedia af.

http://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/551

Proximedia eist nu 50.000 euro schadevergoeding van de websitebouwer uit Drenthe, vanwege dit bericht:
http://www.visualmedia.nl/artikel/opgep ... hoogeveen/
Wees alert wanneer u benaderd wordt door vertegenwoordigers van Proximedia of BeUp. Een andere handelsnaam waaronder men opereert is MKB ClickService. De firma staat bekend door de agressieve bijzondere manier van benaderen en het aansturen op het direct tekenen van contracten met een lange looptijd. Diverse ondernemers uit Hoogeveen zijn reeds bezocht door vertegenwoordigers van Proximedia / BeUp / MKB ClickService.

De afgelopen jaren is Proximedia / BeUp / MKB ClickService regelmatig negatief in het nieuws geweest door het sluiten van langdurige contracten en het niet leveren wat wordt beloofd. Lopende contracten kunnen alleen beëindigd worden door het afkopen van de resterende looptijd. Wat Proximedia / BeUp / MKB ClickService doet is niet in strijd met de wet, maar de ervaringen van gedupeerde ondernemers die online te vinden zijn spreekt boekdelen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ervaringen van anderen over Proximedia / BeUp:

Higherlevel.nl (column)
Higherlevel.nl (forum)
Trosradar.nl
Bent u reeds door Proximedia / BeUp benaderd of heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Update 19-05-2015: Wij zijn telefonisch (en per mail) benaderd door een klantenservice-medewerker van Proximedia met het verzoek het bericht aan te passen. In het gesprek hebben wij gevraagd naar documentatie die de door hen gestelde onjuistheden in het artikel weerleggen. Ons artikel is gebaseerd op ervaringen van onze klanten die zijn bezocht door een vertegenwoordiger van Proximedia / BeUp / MKB Clickserve en andere ervaringen op diverse fora.Tot op heden hebben wij nog geen documentantie ontvangen die de beloofde transparantie van Proximedia / BeUp / MKB Clickservice waarborgt.

Update 12-06-2015: Tot op heden hebben wij de beloofde documentatie nog niet ontvangen.