Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

34
rikdegraaff schreef:
Ilonajoy schreef:Voor feedback kun je het beste een link zetten in het "feedback" gedeelte van het forum.
Oké, dus als ik het goed begrijp, kan ik daar mijn link kwijt?
Inderdaad. :lol:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

35
Ik heb je website niet bekeken (zag de link nergens), maar gewoon wat random promotie activiteiten.

Unieke tekst (omschrijving) bij elk product. Hoe meer je hebt, hoe beter het (over het algemeen is).
Gebruik de Google keyword tool om te kijken op welke zoekwoorden omtrent jouw website wordt gezocht.
Maakt daar aparte pagina's voor (of optimaliseer bestaande pagina's) die gericht zijn op dat zoekwoord (de vraag van de bezoeker (die zoekt) zo goed mogelijk beantwoorden).
Zoeken naar relevante forums en blogs omtrent hetzelfde onderwerp. Daar mengen in het gesprek (toegevoegde waarde leveren).
Twitter bijvoorbeeld? Combineer informatieve, humor, persoonlijke en commerciële tweets (lukt het niet om volgers te krijgen (probeer dan eens elke week bijvoorbeeld 20 mensen toe te voegen die interesse hebben (kan je zoeken bij search) naar het onderwerp).
Schrijf eens een gastblog/artikel voor een relevante blog (over het onderwerp).

Best lastig om gericht advies te geven als ik geneens weet wat je verkoopt :) Maar ik hoop dat je wat hebt aan de (basic) tips.
Online Marketing Blog Handleiding: Hoe maak ik een website?

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

37
Hallo Rik,
Ik heb net een kijkje genomen op je website en heb niet echt veel toe te voegen aan alle goede tips die je hebt gegeven! Het enige wat ik kan zeggen is dit : als ik als klant jouw website zo zie dan kijkt ik wel ff en dat is het!
Wat ik jouw kan aanraden is om goeie presale tekst te schrijven waardoor je mij als klant kan overtuigen en uitleggen wat je website mij kan bieden! En ten tweede zou je ook naar enkele website van dezelfde branche als de jouwe een linkruil kunnen vragen! Dan word je site beter herkent doordaar er gelijksoortige site eraan linkt!
Dat is het enige wat ik kan toevoegen!
http://bit.ly/MntG6i
Verkoop van huishoud-, gezondheid- en verzorgingsproducten!

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

39
Hallo,

Wij hebben een beginnende webshop in Kinderkleding. Wij zouden graag ons webshop makkelijker gevonden willen laten worden in deze moeilijke branche.

Wij zijn dus een beginnende webshop en hebben nog niet de liquide middelen om te investeren in adverteren en andere promotie doeleinde.

Wij willen wel graag werk verrichten zonder dat het veel moet kosten om ons product zo goed mogelijk te kunnen verkopen.

Hebben jullie ideeën en/ of suggesties?

Met vriendelijke groet,

Manon ( http://www.dominokinderkleding.nl )
Jouw online Kinderkleding winkel Domino Kinderkleding
Like our page! Volg ons op Facebook Domino Kinderkleding

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

40
Domino schreef:Wij willen wel graag werk verrichten zonder dat het veel moet kosten om ons product zo goed mogelijk te kunnen verkopen.

Hebben jullie ideeën en/ of suggesties?
Als je geen geld maar wel tijd hebt, zou ik die investeren in:

- het optimaliseren van de datastructuur van je webpagina's (HTML5 plus metadata);
- het maximaliseren van performance (sneller is áltijd beter);
- het optimaliseren van de usability (gebruikersvriendelijkheid);
- het verbeteren van de user experience (gebruikersbeleving);
- het ontwikkelen van content (tekst én beeld).

Daar kun je al een dagtaak aan hebben.
StoreCore.io

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

41
Ward schreef:
Domino schreef:Wij willen wel graag werk verrichten zonder dat het veel moet kosten om ons product zo goed mogelijk te kunnen verkopen.

Hebben jullie ideeën en/ of suggesties?
Als je geen geld maar wel tijd hebt, zou ik die investeren in:
Dag Ward,

Dank voor uw reactie.

Wij gaan meteen kijken en op onderzoek uit.

Wij willen graag met onze webshop niet dezelfde ‘standaard’ kleding leveren zoals de grote kinderkleding verkopers wij willen graag hier verandering in aan te brengen. Daarom zijn we buiten Nederland gaan zoeken naar alternatieven.

Wij komen er alleen achter dat je vaak tegen het grote geld aanloopt en zo een beetje onder sneeuwt in het aanbod.

Maar wij gaan meteen aan de slag met uw suggesties.

Hartelijke groet,
Manon
Jouw online Kinderkleding winkel Domino Kinderkleding
Like our page! Volg ons op Facebook Domino Kinderkleding

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

42
Ward schreef:
Domino schreef:Wij willen wel graag werk verrichten zonder dat het veel moet kosten om ons product zo goed mogelijk te kunnen verkopen.

Hebben jullie ideeën en/ of suggesties?
Als je geen geld maar wel tijd hebt, zou ik die investeren in:

- het maximaliseren van performance (sneller is áltijd beter);
- het verbeteren van de user experience (gebruikersbeleving);

Daar kun je al een dagtaak aan hebben.
Dag Ward,

Dank voor je reactie en voor de Bump :cry: , Het was mijn eerste vraag op dit forum dus mijn excuses voor het dubbel plaatsen.

Waar kan ik de performance testen van mijn webshop? Heeft dat ook te maken met welke hosting provider ik mijn webshop heb onder gebracht?
Als je de user experience wil optimaliseren word er dan bedoeld interactie met de klant of moet ik denken aan polls?

alvast bedankt.

met vriendelijke groet,
Manon
Jouw online Kinderkleding winkel Domino Kinderkleding
Like our page! Volg ons op Facebook Domino Kinderkleding

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

43
Domino schreef:Waar kan ik de performance testen van mijn webshop?
Een goede en heel makkelijke is PageSpeed Insights van hare majesteit Google:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Voor een technische analyse kun je tools gebruiken zoals Pingdom, maar die zitten ook ingebouwd in de "developer tools" van browsers zoals Google Chrome en Mozilla Firefox:

http://tools.pingdom.com/fpt/
Domino schreef:Heeft dat ook te maken met welke hosting provider ik mijn webshop heb onder gebracht?
Ja ook, en de technische analyse kan je verraden waar de bottlenecks zitten.
Domino schreef:Als je de user experience wil optimaliseren word er dan bedoeld interactie met de klant of moet ik denken aan polls?
Ja en nee. User experience is nogal ruim de "beleving" van bezoekers of beter nog de "klantbeleving". Vrij vertaald: is het prettig winkelen bij jullie.

Bekende definities:

http://www.allaboutux.org/ux-definitions

Je kunt dat inderdaad deels onderzoeken met opiniepeilingen (wat vindt u van onze webwinkel). Waar je als lowbudget of nobudget ondernemer echter meer aan hebt, is afgaan op "zachte statistieken" zoals reviews van kopers en vragen van klanten in je mailbox. Je ontwikkelt daarvoor vanzelf een zesde zintuig (of je moet iets anders gaan doen).

Verder altijd een gezonde dosis zelfkritiek in acht nemen. Waar je, om welke reden dan ook, een compromis moet sluiten, heb je meteen een verbeterpunt voor je todo-lijst.

Nooit iets wegwuiven met "dat kan niet". En je daarmee ook niet zomaar door anderen laten afschepen. Als je het hebt bedacht, dan kan het. En als een ander het al doet, kun jij het ook.
StoreCore.io

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

44
Dag Ward,

Bedankt voor uw snelle reactie.

Wij gaan meteen aan de slag om te onderzoeken wat wij kunnen verbeteren aan onze webshop
Ja en nee. User experience is nogal ruim de "beleving" van bezoekers of beter nog de "klantbeleving". Vrij vertaald: is het prettig winkelen bij jullie.
Nou als u kinderkleding zoekt u bent van harte welkom om de "Beleving" te gaan meemaken in onze webshop.

alvast bedankt.

met vriendelijke groet,
Manon
Jouw online Kinderkleding winkel Domino Kinderkleding
Like our page! Volg ons op Facebook Domino Kinderkleding

Re: Hoe promoot ik mijn webwinkel

47
Hallo,

Wij hebben nu op onze Facebook pagina ook een Tab met onze webshop https://www.facebook.com/Dominokinderkl ... 3353743842

Hebben jullie misschien ervaring hiermee? Heeft het invloed op het beter gevonden worden op internet met onze Kinderkleding webshop?

alvast bedankt voor uw reactie.

met vriendelijke groet,

Manon (http://www.dominokinderkleding.nl)
Jouw online Kinderkleding winkel Domino Kinderkleding
Like our page! Volg ons op Facebook Domino Kinderkleding