Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
WebwinkelOKE.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 maart 2014

Ik stel me voor.

27 maart 2014

Hallo,

Ik zal me eerst effen voorstellen ik ben Rachid ben 17 jaar.

Binnenkort zal ik enkele webshops gaan openen, waar ik onder anderen telefoon accessoires en gaming accessoire ga verkopen.

Maar tussen tijdens ben ik bezig met een nieuwe project namelijk: WebwinkelOKÉ.nl.
Deze keurmerk is er vooral voor kleinere webshops die het nog lastig vinden om aan allerlei voorwaarden te voldoen en duur vinden.

Enkele plus punten voor de ondernemer zijn:
- 7 dagen bedenktermijn (I.P.V 14).
- Gratis bemiddelen tussen klanten.
- Gratis algemene voorwaarden.

Enkele plus punten voor de consument zijn:
- Zekerheid van levering.
- Wettelijke 7 dagen bedenktermijn.
- Niet goed geld terug binnen 15 werkdagen .

Alle tips & feedback zijn van harte welkom.
webwinkelOKÉ Keurmerk http://www.webwinkeloke.nl
Simple, Veilig & Vertrouwd kopen en verkopen.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Ik stel me voor.

27 maart 2014

Ik denk persoonlijk dat er geen behoefte is aan nóg een keurmerk. Wellicht wel als je echt iets weet toe te voegen, maar uit je bericht kan ik nog niet opmaken wat dat moet zijn. Je spreekt jezelf zelfs tegen door aan de ene kant te spreken van 7 dagen bedenktermijn, maar ook 15 dagen "niet goed, geld terug". Kan je dat uitleggen?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ik stel me voor.

27 maart 2014

Daarbij wordt de wettelijke 7 werkdagen, naar wettelijk 14 dagen (geen 14 werkdagen, maar dan 10 werkdagen) en is het geen pluspunt meer. Daarbij heb ik inderdaad ook geen behoefte aan nog een keurmerk.

De website is nog niet eens online, dus hoe kan ik feedback geven behalve op het bovenstaande?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

28 maart 2014

Deze keurmerk is er vooral voor kleinere webshops die het nog lastig vinden om aan allerlei voorwaarden te voldoen en duur vinden.
Yo man, deze vid is er voor jou.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QA9IB5Oc0cM[/youtube]
Deze keurmerk is er vooral voor kleinere webshops die het nog lastig vinden om aan allerlei voorwaarden te voldoen en duur vinden.
Als je als keurmerk je eigen graf wilt graven, moet je vooral iedereen toelaten die niet aan voorwaarden van het keurmerk kan of wil voldoen.

Logisch, toch, yo bro?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

28 maart 2014

Mensen, hij is 17. Hij mag dan wel niet het briljantste business idee op aarde hebben. maar dat had ik ook niet toen ik 17 was. Nu nog niet trouwens :wink:

Ik ben wel eens een tikje jaloers op de huidige generaties die, mede door de opkomst van online, al tijdens hun studie laagdrempelig de eerste stappen naar ondernemen kunnen zetten. Tja, en leren dat niet al je ideeën uiteindelijk zo goed blijken te zijn, hoort daar ook bij :wink:

Dus Rachid, neem de opmerkingen van de forumleden hierboven wel serieus, want ze hebben denk ik wel gelijk. Maar punten voor je drive...
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Gebruikersavatar
Whutnut
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 maart 2014

Re: Ik stel me voor.

28 maart 2014

Ik stel me vooral de vraag: nóg een shop met gaming & telefoonaccessoires? Meen je dat?

Je wil je begeven op een platgelopen markt waar het aanbod zo waanzinnig groot is, dat je ervan overtuigd bent dat je nog een USP te bieden hebt?

En dat keurmerk...tja...geen ervaring mee, maar ik heb er op dit forum al verschillende zien passeren. Wordt er ook niet leuker op voor de consument.

Zoals hierboven gezegd, cudos voor je drive, de drempel is voor de jeugd van vandaag inderdaad erg laag geworden.
 
TopWish
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 oktober 2014
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

09 november 2014

Mensen, hij is 17. Hij mag dan wel niet het briljantste business idee op aarde hebben. maar dat had ik ook niet toen ik 17 was. Nu nog niet trouwens :wink:

Ik ben wel eens een tikje jaloers op de huidige generaties die, mede door de opkomst van online, al tijdens hun studie laagdrempelig de eerste stappen naar ondernemen kunnen zetten. Tja, en leren dat niet al je ideeën uiteindelijk zo goed blijken te zijn, hoort daar ook bij :wink:

Dus Rachid, neem de opmerkingen van de forumleden hierboven wel serieus, want ze hebben denk ik wel gelijk. Maar punten voor je drive...
Helemaal waar, alleen al de inspiratie top toch?, hij komt er wel

http://www.topwish.nl
 
Faruk
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 juli 2014
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

25 november 2014

Ik stel me vooral de vraag hoe mensen hier zo koud en kil reageren.
Laat die jongen ambities hebben. Ward je zag de naam rachid en spelfouten en dacht meteen aan een straatjochie zeker vandaar de muziek van straat jochie negativ? Volgens mij ben jij niet de 17 jarige hier ofwel?

Rachid een keurmerkorganisatie oprichten is heel veel juridisch werk etc, bovendien kan je de dingen die je beloofd, wettelijk niet maken. Er geldt niet voor niets een wettelijk termijn van 14 dagen. Bovendien is lager dan 14 dagen alleen maar nadelig voor je want het is nadelig voor je klant.

Probeer rustig op te bouwen, je bent er vroeg bij en hebt tijd zat. ga aan de slag met 1 webshopje :)
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

26 november 2014

Faruk, dat nieuwe keurmerk, het zoveelste, is alweer offline. Ik denk dat de iets meer ervaren forumleden voor dit soort praktijken mogen waarschuwen, toch?

* Mompelt iets over de attention span of a two year old ... *
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

26 november 2014

Ward je zag de naam rachid en spelfouten en dacht meteen aan een straatjochie zeker vandaar de muziek van straat jochie negativ?

Probeer rustig op te bouwen, je bent er vroeg bij en hebt tijd zat. ga aan de slag met 1 webshopje :)
Rasisme!



We geven hier slechts advies. Je kan bij jezelf denken dat je een gat in de markt bedacht heb met een keurmerk en een gaming webshop. Maar dan kom je toch van een koude kermis thuis. Het plan was van te voren al gedoemd te mislukken. Jammer dat niemand je gewaarschuwd had...

Het is hier gewoon geen kleuterklas waarin we iedere tekening die gemaakt wordt prachtige kunst is en meteen op de koelkast gaat. Dit is een ZAKELIJK forum. Als je niet tegen een beetje kritiek kan van een forum dan ben je ZEKER niet bestand tegen de problemen waar je straks als webwinkel eigenaar tegenaan gaat lopen.

In plaats van iedereen zijn plannen prachtig en haalbaar te vinden en de TS ook nog eens aanmoedigen een poging te wagen doen wij er verstandinger aan een realistisch beeld te schetsen en zo de TS te informeren.

Er is niks slechter voor een jonge ondernemer om zijn allereerste poging jammerlijk te zien falen. Sommige ondernemers putten daar kracht uit en zetten vervolgens met die ervaring een onderneming op die wel succesvol is maar het merendeel wil er nooit meer iets mee te maken hebben en doet nooit meer een poging.

Verschil tussen de persoon met en de persoon zonder ruggegraat denk ik dat. Als je je laat ontmoedigen door een paar mensen die je zelfs nog nooit ontmoet heb dan mis je de ruggegraat om een echte ondernemer te worden. Iedereen heeft de keuze om de meningen hier naast zich neer te leggen en gewoon zijn eigen plan te trekken.

Verschill zit 'm denk ik tussen: "Ik zal al die eikels eens even laten zien dat ik het wel kan!!!" en 'Wahhhh iedereen is gemeen ik stop meteen met al mijn plannen en ga het tegen mama zeggen!"
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

26 november 2014

Bedoel je soms racisme?

Dit forum is ook bestemd voor mensen, die een webwinkel willen beginnen en niet alleen voor mensen, die al een webwinkel hebben.

Deze jongen is duidelijk overmoedig. Maar welk kind van 17 is dat niet? Ik hoef maar naar mijn eigen kinderen te kijken.

Groeten,
Josée
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

26 november 2014

Bedoel je soms racisme?
Nee.

Maar die PM met antwoord op je vraag had je al gelezen bij het posten van deze post niet :wink:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

27 november 2014

Mijn god wat ben jij dom...
 
Faruk
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 juli 2014
Contacteer:

Re: Ik stel me voor.

01 december 2014

Tuurlijk is die weer offline, de weg naar succes zit vol valkuilen toch? Ik heb niemand rijk zien worden zonder hard op zijn plaat te gaan, of het zijn al kindjes die het van papa hebben overgenomen. Het is vallen en opstaan, en als iemand zo vroeg al begint met zo'n ambities.. dat zegt toch wel iets over de persoon, in mijn ogen iets positiefs, hoe onwetend iemand ook is en al helemaal op 17 jarige leeftijd. Tuurlijk kan je kritiek geven, maar moet kritiek ook ZO negatief klinken? Vooral wanneer je zo'n nutteloze video post, dat is geen manier van "waarschuwen" of kritiek geven maar gewoon iemand belachelijk maken. werkelijk, moet je men waarschuwen voor een ambitieus idee van een 17 jarige die toch gedoemd is te mislukken? Maar aan de andere kant begrijp ik ook weer de frustratie hoor maar daar moet je je dan maar even overheen zetten ;)
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht