Een paar vragen

1
Hallo

Ik ben Arnaud ben 21 jaar en kom uit België.

Ik volg nu een thuiscursus Sociale media marketing.
Nu ik veel tijd heb wil ik een webshop beginnen.

Ik had een idee om snoep/koeken van één bepaald merk te verkopen waar veel op gezocht wordt.

Maar is dit een goed product om mee te beginnen?
Want winst per order is niet erg veel.

Wat zouden jullie een beginner aanraden en als jullie handige tips hebben mogen jullie ze altijd geven.

Re: Een paar vragen

3
Neem vooral je tijd om het juiste artikel te vinden.
Zoals je zegt, op snoep heb je een zeer kleine winstmarge. En willen mensen dit wel via internet bestellen?

Kijk wat rond met welk systeem je wil gaan werken. Ga je onmiddelijk eigen voorraad opnemen of met een dropshipper werken?

Re: Een paar vragen

4
Je geeft het zelf al aan weinig marge. Dat zie ik trouwens steeds vaker. Mensen hebben tijd over denken snel webshop beginnen en kassa.

Dat was jaren geleden zo tegenwoordig wordt het steeds moeilijker. Je moet een niche zoeken waar je ook nog kan verdienen. Niches zijn er genoeg maar ze te vinden daar gaat het om.

Heb je er eentje gevonden dan moet je zorgen dat mensen bij je gaan kopen. Waarom zouden ze bij jou kopen, hoe komen ze naar jou website. Adwords is een mogelijkheid die steeds moelijker aan het worden is met meer concurrentie in vele branches. Je kan er financieel letterlijk op leeglopen.

Even terug naar je koeken.
Je zal zelf voorraad moeten nemen, inpakken, versturen, vergeet niet hoe veel tijd je dat voor 1 order van misschien 5 euro kan kosten. Ga je dat uitrekenen blijft er weinig over.

Je zal eerst moeten beginnen met een shop. Als starter een kant en klare voor x euro per maand.
Payment provider.
Vergeet niet je boekhouding iedere maand of 3 maanden.

Bekijk het eerst rustig voordat je ergens mee begint.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.