De new guy

1
Naam is Tim.

Eigen webshop sinds heden http://www.timdewinter.nl

Heb me hier aangemeld om informatie op te doen en veel te leren van het vak.
Niet geheel nieuw met webshops, heb gewerkt in Winkels die ze ook hadden maar iets van jezelf is toch anders.

Wonend in Weurt, bij Nijmegen.

Als er nog meer info nodig is hoor ik het graag

Fijne jaarwisseling iedereen alvast!

Re: De new guy

2
Dag Tim.

Heb even naar je site gekeken (één draadje ware trouwens voldoende geweest: het wordt wel gelezen, hoor).

Misschien moet je even rustig gaan zitten nadenken over wat je nu eigenlijk wil gaan doen en/of verkopen ?

Een online rommelsupermarktje ( telefoonhoesjes - weeral één, zucht - tussen handtassen en zo ) in een stuntelige veel te trage shop met op de koop toe aanbod van fotografische diensten met weinig professionele foto's op de site is misschien niet zo'n denderend idee.

Zelfde opmerking over je aanbod tot dienstverlening ivm siteontwerp, trouwens: wie denk je hiermee te strikken ?
www.willekevanberkum.com
www.seasidebeads.com

Re: De new guy

3
Ik ben het helemaal met wawagee eens. Je hebt de look & feel, zelfs in naam en logo, van een designer outlet ... en dan verkoop je made in China prullen van een paar euro. Er hangt, veelbelovend, een soort belofte over je webshop die nu helaas nog niet wordt ingelost.
StoreCore.io

Re: De new guy

4
Weet niet precies wat je bedoelt met lijntje.

Ik zeg eerlijk toen ik startte begon ik met dat prul, maar kwam er snel achter dat dit niks word.
Voor kinderen leuk maar echt als sieraad nee.

Toen ben ik overgestapt op wat ik nu op de webshop heb, dit zijn sieraden afkomstig uit winkels zoals de WE.

Zwaardere kwaliteit, ook in gewicht.

Ik heb al research gedaan naar betere kwaliteit alleen zit ik met het probleem dat ik net de goede groothandels of fabrieken niet kan vinden, vandaar dat ik me ook hier aangemeld heb in de hoop op hulp.

Die extra diensten zijn eigenlijk dingen die ik voorheen heb gedaan als bij baantje.
Mijn eigenlijke doel is om nu alleen sieraden en acccessoires te verkopen, betaalbaar voor iedereen. Je hebt vaak of hele dure winkels of te goedkope.
Wilde me daar in onderscheiden. Lastig maar goed tis het proberen waard.

En trage webshop, ik zelf vind hem vrij snel werken, wordpress - woocommerce.
Mijn vorige baas gebruikte Magento maar vond dit zelf zo'n lastig concept, misschien kwam dit ook wel door de man die het geinstalleerd had.

Mijn probleem nu zit hem echt in de juiste groothandels vinden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: De new guy

5
Hier duurt het laden ook vreselijk lang. Alleen al 7 seconden voor het HTML bestand en dan moeten nog alle afbeeldingen worden geladen. Mogelijk is er toch iets mis of kan je wat optimaliseren.

De webshop ziet er verder goed en rustig uit. De aandacht gaat goed naar de foto's van de producten, al gaat je logo bij mij wel in de browser over de gratis verzenden tekst heen.

Ik wens je veel succes in 2015 met je nieuwe webshop!

Re: De new guy

6
Hoe zou ik de snelheid kunnen optimaliseren ?
Gebruik ik te grote foto's ? 200-400kb per stuk ongeveer.

Vind wordpress woocommerce wel fijn nu dus mij lijkt het lastig over te stappen naar iets anders. tips?

Re: De new guy

7
Het gaat niet om de afbeeldingen (al laden die misschien wel trager op smartphones) maar om de generatie van de pagina's zelf door WordPress.
Dit kan wijzen op een trage webhost, maar waarschijnlijker is dat dit komt door een slecht werkend of slecht geoptimaliseerd PHP-script of WordPress module.
Om te beginnen zou je modules kunnen in en uitschakelen in WordPress of deze vertragen.
Daarnaast kan je inderdaad een caching module overwegen indien je die nog niet hebt.
Modules zoals W3 Total cache zorgen er voor dat pagina's bij elke bezoeker niet steeds helemaal opnieuw moeten worden gegenereerd, maar dat dit wordt onthouden voor de volgende bezoeker.

Natuurlijk zijn dit slechts een paar tips en zul je samen met je webhost of websitebouwer kunnen overleggen wat nog meer mogelijk is.

Re: De new guy

8
Ik zit zelf bij mijndomein.

Heb nu middels een WP template gekocht met veel awards over snelheid / SEO e.d.
Heeft ook ingebouwde cache gegevens en meer "schema van mythemeshop".

Bedankt voor de tips!

Re: De new guy

9
Er zijn tools die de snelheid van je webshop /website kunnen meten. Dit kan ook met Google Webmaster Tools. Ik weet niet of je de website dit jaar aangepast hebt, maar hij is nog wel traag.

Waarom heb je gekozen voor je eigen naam als domein?
Nog wel het nodige werk aan de shop. Succes!
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: De new guy

10
Ja hier ook redelijk traag. Ben geen expert maar kan dit niet liggen aan de taal waarin je webshop geschreven is. Onze Website/shop is in html5 - CSS3 geschreven en bolt volgens mij toch wel lekker.
Andere mogelijkheid zijn de foto's. Misschien eens kijken wat de bestandsgrootte van een foto is.

Good Luck
http://www.editproductphoto.com/nl

Re: De new guy

11
Misschien kan je hiermee de bottleneck vinden?
http://tools.pingdom.com/fpt/#!/dRosaA/ ... winter.nl/
Page size
2.6MB
Load time
3.47s
Requests
132
Perf. grade
86/100
Your website is faster than 47% of all tested websites

Voor het testen even bij settings Amsterdam aanzetten, en ik vink public altijd uit.

Als ik mijn eigen shop test:
Page size
873.4kB
Load time
1.11s
Requests
60
Perf. grade
89/100
Your website is faster than 88% of all tested websites

Re: De new guy

13
editproductphoto schreef:Bedankt voor die nuttige link. Performance hier 84/100.
Even verder kijken, want Google denkt daar heel anders over: 20/100 op mobiel en 23/100 op desktop.