Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jurre Lammertse
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 maart 2015
Contacteer:

Even voorstellen: Jurre Lammertse, www.123carcleaning.nl

20 maart 2015

Ik zal me even netjes voorstellen hier op het forum!

Mijn naam is Jurre Lammertse, net 24 jaar oud en sinds ruim een half jaartje online met mijn webshop: http://www.123carcleaning.nl/. Deze shop is ontstaan vanuit mijn hobby: het poetsen, mooier maken en rijden van auto's. De shop wordt gerund gewoon vanuit huis en is iets naast mijn vaste job.

Ik klaag niet over de resultaten van de webshop tot nu toe. Zeker niet gezien de redelijk sterk seizoensgebonden producten, de winterperiode en de tijd/moeite die ik er tot nu toe (nog niet...) ingestoken heb... Het seizoen gaat nu beginnen, dus we gaan volle bak knallen!

Op dit forum hoop ik tips, tricks, weetjes en feedback te gaan vinden. Hiervoor ga ik maar eens beginnen met het doorspitten van de vele onderwerpen die ik al voorbij heb zien komen...

Groet, Jurre Lammertse


Wat info over de shop:
123CarCleaning.nl is totaalleverancier van autopoetsproducten aan bedrijven en particulieren. 123CarCleaning.nl biedt een compleet assortiment aan autowasproducten, waxen, velgenreinigers, interieurproducten, machines, accessoires en overige producten voor de beginnende en ervaren autopoetser/detailer.
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
 
Goed-en-Koop
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 februari 2015
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Jurre Lammertse, www.123carcleaning.nl

24 maart 2015

Jurre,

Ziet er goed uit hoor, mijn complimenten in ieder geval.

Toch even wat advies:
- Is het een idee om uit te breiden naar andere merken zoals toch Meguiars? Veel mensen in de auto wereld zweren heilig aan Meguiars en als je hier goed reclame mee maakt bij bv auto clubs dan kan dit zeer goed gaan lopen. De producten die je nu verkoopt hebben een beetje een Halfords gehalte eigenlijk (vind ik persoonlijk)
- Zorg voor een andere telefoonnummer bv een 085- nummer. Die wekt altijd meer vertrouwen bij klanten dan een mobielnummer. Een 085- nummer kan je bv aanvragen via Tellix.nl
Zelf merkte wij daadwerkelijk een omzetstijging na het nemen van zo'n nummer. Je kan deze gewoon doorschakelen naar je mobiel dus je hoeft er geen abonnement bij voor een vast nummer.
- Probeer meer betaalmogelijkheden aan te bieden. Ook dit weer om het vertrouwen te winnen en de klanten net over die drempel te helpen. Veel klanten kiezen alsnog voor iDeal maar doordat je ze meer keus bied zullen ze wel eerder bestellen.

Voor de rest ziet het er super uit. Zelf heb ik ook jarenlang in ongeveer dezelfde markt gezeten alleen had ik er ook auto accessoires bij en heb dit altijd met heel veel plezier gedaan.

Succes en mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.
Groothandel in goedkope en kleurrijke telefoon accessoires (http://www.goed-en-koop.nl)
 
Jurre Lammertse
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 maart 2015
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Jurre Lammertse, www.123carcleaning.nl

26 maart 2015

Jurre,

Ziet er goed uit hoor, mijn complimenten in ieder geval.

Toch even wat advies:
- Is het een idee om uit te breiden naar andere merken zoals toch Meguiars? Veel mensen in de auto wereld zweren heilig aan Meguiars en als je hier goed reclame mee maakt bij bv auto clubs dan kan dit zeer goed gaan lopen. De producten die je nu verkoopt hebben een beetje een Halfords gehalte eigenlijk (vind ik persoonlijk)
- Zorg voor een andere telefoonnummer bv een 085- nummer. Die wekt altijd meer vertrouwen bij klanten dan een mobielnummer. Een 085- nummer kan je bv aanvragen via Tellix.nl
Zelf merkte wij daadwerkelijk een omzetstijging na het nemen van zo'n nummer. Je kan deze gewoon doorschakelen naar je mobiel dus je hoeft er geen abonnement bij voor een vast nummer.
- Probeer meer betaalmogelijkheden aan te bieden. Ook dit weer om het vertrouwen te winnen en de klanten net over die drempel te helpen. Veel klanten kiezen alsnog voor iDeal maar doordat je ze meer keus bied zullen ze wel eerder bestellen.

Voor de rest ziet het er super uit. Zelf heb ik ook jarenlang in ongeveer dezelfde markt gezeten alleen had ik er ook auto accessoires bij en heb dit altijd met heel veel plezier gedaan.

Succes en mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.
Goedemorgen Goed-en-Koop,

Leuk dat je ervaring hebt in dezelfde markt. Dank voor jouw tips en adviezen, ik ga de mogelijkheden bekijken!

Voor wat betreft Meguiars: er zweren een hoop mensen bij inderdaad. Echter is het voor een groot deel "potje marketing" (letterlijk en figuurlijk), en zijn de producten lang niet altijd beter dan bijvoorbeeld een Sonax, maar soms ook wel! Daarnaast stelt Meguiars als eis dat je een fysieke winkel moet hebben om distributeur te worden (al zijn hier wel oplossingen voor hoor). Wellicht dat dit er nog van komt in de nabije toekomst!
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
 
Goed-en-Koop
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 februari 2015
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Jurre Lammertse, www.123carcleaning.nl

26 maart 2015

Natuurlijk heeft die met marketing te maken maar geloof me dat echt veel mensen daar intrappen en echt op zoek zijn naar Meguiar's :-)
Het klopt dat Meguiar's zelf wil dat je een fysieke winkel heb maar er zijn ook andere verdelers die je dit merk kunnen aanbieden met nog steeds een interessante marge.

Zelf heb ik ook ervaring met Sonax en dit is een zeer goed merk alleen nog steeds niet bekend genoeg bij veel mensen. Dit is heel zonde want ik vind Sonax inderdaad vaak nog beter dan Meguiar's maar het is lastiger te verkopen.

In ieder geval heel veel succes en mocht je vragen hebben kan je altijd contact opnemen.
Groothandel in goedkope en kleurrijke telefoon accessoires (http://www.goed-en-koop.nl)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
djjefforever
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2017

Re: Even voorstellen: Jurre Lammertse, www.123carcleaning.nl

29 mei 2017

Hallo allemaal, 

Ik ben jeffrey en ik ben ook bezig met een webshop/bedrijf die doet aan autostyling en natuurlijk ook auto's poetsen. heeft iemand misschien tips waar ik deze producten kan bestellen/inkopen. Het kan natuurlijk via een groothandel, maar via dropshipping vindt ik het ook niet erg. 

Alvast bedankt!

Mvg,

Jeffrey