Op zoek naar een webwinkel

1
Hallo, ik ben Mark (20) en als Bedrijfskundestudent op zoek naar een webshop die ik kan overnemen. Ik zoek met name een webshop, wat maximaal zo'n 10uur per week vereist. In ieder geval in het begin om er beter in te worden. Ik ben namelijk nog een leek hierin.

Nu is hiermee juist de essentie om er vooral ervaring mee op te doen en met name mijn studie-gerelateerde skills toe te passen. :)

Iemand enkele goede tips voor mijn situatie? Of ideeën hoe ik (goedkoop) een webshop kan overnemen. Als je zelf ook voorheen in zo'n situatie hebt gezeten, zou geweldig zijn als je dat wilt delen ;)

Re: Op zoek naar een webwinkel

2
Als je maar 10 uur per week in een webshop wilt steken (dat is bv maar 2 uur per dag als je van ma t/m vr erin wilt steken) hoeveel denk je er dan uit te halen? XD 2 uur per dag is echt niks, ik ben bv al soms een uur per dag bezig met bestellingen van klanten klaarmaken/inpakken/brengen bij postNL en dan maakt het niet uit of ik 3 bestellingen of 10 bestellingen heb. Hoe minder tijd je erin wilt/kunt steken hoe minder je er zult uithalen. Ben soms ook al een kwartier bezig met het beantwoorden van één klant mailtje als het om een ingewikkelde zaak gaat, of berichten inplannen op FB. Dus ik zou eerst eens kijken of het uberhaupt wel rendabel zou zijn om een webshop 'over te kopen voor zo goedkoop mogelijk' als je er toch niet genoeg tijd kunt insteken om er uberhaupt je investering weer uit te halen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Op zoek naar een webwinkel

3
bedankt voor je bericht. ik bedoel namelijk meer van 10uur in het begin, mocht het groeien dan ben ik er ook bereid er veel meer in te steken. Ik wil met name dat ik er van leer. winst maken is het liefste, maar niet noodzakelijk.
Bedankt
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar een webwinkel

7
Dat is inderdaad wel waar, ik heb alleen het idee dat investeren in de oprichting van een webshop dermate veel geld gaat kosten, voordat het aanslaat. Een webshop kopen zou me dat kunnen besparen.

Re: Op zoek naar een webwinkel

8
MarkP schreef:Dat is inderdaad wel waar, ik heb alleen het idee dat investeren in de oprichting van een webshop dermate veel geld gaat kosten, voordat het aanslaat. Een webshop kopen zou me dat kunnen besparen.
Hoeveel denk je zelf ongeveer kwijt te zijn voor een overname van een bestaande webshop? En hoeveel voor het opstarten? En wat voor verwachtingen heb je voor de omzet/winst?

Re: Op zoek naar een webwinkel

10
Wat online webservices zegt. Als je echt wilt leren dan begin je van scratch en als het je lukt om een succesvolle shop te ontwikkelen binnen een tijdspad van 5 a 6 jaar. Dan kan je dit proces in de toekomst herhalen. Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig en ik kan je vertellen dat ik weken heb gehad waar ik 15 uur per dag aan mijn shop werkte, was het niet het perfectioneren van m'n productpresentatie, dan was het linkbuilding, was het niet dat dan was seo, was het niet dat dan was het wel iets anders. En daarnaast doe ik het ook nog eens met een collega van me (die boekhouding doet, logistiek etc) Kortom, ga er meteen voor want wat jij wil is iets wat je vaak in de gym tegen komt. Ja ik wil niet teveel trainen want dalijk wordt ik te groot. Men traint hun hele leven om groot te worden en dan denkt een persoon zelf TE breed te worden als hij bepaalde dingen doet die hij normaal niet doet. Denk niet dat je de lat te hoog legt met een shop. Bedenk iets waarmee je kan beginnen waarbij je niet veel hoeft te investeren en waarbij je niet teveel te maken hebt met risico's van grote impact.

Houdou!
Arabische parfumolie & Alcoholvrije geuren
http://www.arabianscent.nl