Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Zoefff
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 juni 2016

(Toekomstige) webshop eigenaresse

03 juni 2016

Hoi allemaal!

Via Google ben ik op dit forum terecht gekomen. Aangezien ik een webwinkel wil gaan starten en nog een paar vragen heb, heb ik me aangemeld.

Ik ben dus Zoefff, een jonge studente die gewoon nog een bijbaantje heeft buiten school. :)

Een tijdje geleden heb ik iets ontdekt waar geen aanbod voor is in Nederland, maar wel steeds meer vraag naar komt.
Dat was het moment waarop ik dacht: ik begin een webshop!
Aangezien ik veel verhalen heb gehoord van mensen die té impulsief zijn gestart met een webshop en hierdoor honderden euro's kwijt zijn geraakt, besloot ik alles eerst goed uit te zoeken.
De afgelopen weken heb ik dus al een hoop uitgezocht en momenteel sta ik op het punt mezelf in te schrijven bij de KvK.

Mijn ultieme doel is om voor ongeveer 200 euro (excl. KvK en eventuele kosten zakelijke rekening) mijn webwinkel te realiseren. Aangezien ik zelf genoeg verstand heb van HTML, CSS en programma's als Photoshop bespaar ik een hoop op het opzetten van de webshop.
Ik heb besloten dat mijn webshop gaat draaien op Opencart, dit omdat mijn hosting simpelweg niet 'goed' genoeg zou zijn voor Magento.
Het enige waar ik verwacht hulp bij nodig te hebben, is SEO.

Sorry voor de lange introductie, hahaha.
Misschien kan ik binnenkort mijn webshop op dit forum delen! :D
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: (Toekomstige) webshop eigenaresse

03 juni 2016

He Zoeff,

Een leuke introductie en welkom. Mocht je nog geen zakelijke rekening hebben dan wil ik je graag KNAB adviseren (heb geen aandelen hoor :D) Dat kost je 5 euro / mnd en vlgs mij is dat de goedkoopste in Nederland.
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: (Toekomstige) webshop eigenaresse

03 juni 2016

Welkom. Mocht je Zoeff ook als domeinnaam of webwinkelnaam willen kiezen, bedenk dan dat die al een aantal keren voorkomt in verschillende branches (tassen, busondernemning etc.)
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: (Toekomstige) webshop eigenaresse

03 juni 2016

Altijd weer leuk om nieuwe enthousiastelingen te verwelkomen :)
SEO is een van de belangrijkste aspecten bij het runnen van je webshop als je het mij vraagt, dus ik zou je ook willen adviseren er in te duiken en veel kennis te vergaren.
Het is handig dat je al wat kennis van HTML en CSS hebt, dat scheelt weer wat!

Succes, ik ben benieuwd wanneer we je webshop live gaan zien.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: (Toekomstige) webshop eigenaresse

03 juni 2016

Welkom, bedenk jezelf wel. Op het moment dat je webwinkel af is, begint het pas. De moeilijkheid is niet het bouwen van de webwinkel, maar het trekken van voldoende klanten en die laten kopen. Heb je daar al over nagedacht? Een startbudget voor marketing is dus wel aan te raden.

Je kunt zeker met kleine investering succesvol worden, het gaat echter een stuk sneller als je bereid bent wat te investeren. Bedenk je dus of je wellicht niet een middagje langer bij je bijbaan kunt werken om dat geld te investeren in je webwinkel.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Zoefff
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 juni 2016

Re: (Toekomstige) webshop eigenaresse

04 juni 2016

He Zoeff,

Een leuke introductie en welkom. Mocht je nog geen zakelijke rekening hebben dan wil ik je graag KNAB adviseren (heb geen aandelen hoor :D) Dat kost je 5 euro / mnd en vlgs mij is dat de goedkoopste in Nederland.
Bedankt! Heb inderdaad nog geen zakelijke rekening, dus zal zeker even bij KNAB kijken. :)

Welkom. Mocht je Zoeff ook als domeinnaam of webwinkelnaam willen kiezen, bedenk dan dat die al een aantal keren voorkomt in verschillende branches (tassen, busondernemning etc.)
Dit wordt niet mijn domeinnaam hoor hahaha, maar toch bedankt voor de tip! Heb het geluk dat er slechts 1 andere Nederlandse webshop in mijn toekomstige branche zit. :D

Altijd weer leuk om nieuwe enthousiastelingen te verwelkomen :)
SEO is een van de belangrijkste aspecten bij het runnen van je webshop als je het mij vraagt, dus ik zou je ook willen adviseren er in te duiken en veel kennis te vergaren.
Het is handig dat je al wat kennis van HTML en CSS hebt, dat scheelt weer wat!

Succes, ik ben benieuwd wanneer we je webshop live gaan zien.
Bedankt! Jep, weet dat SEO heel belangrijk is. Gelukkig ken ik wel mensen die er heel wat meer verstand van hebben dan ik, en me er voor een klein prijsje waarschijnlijk wel mee zouden willen helpen.

Welkom, bedenk jezelf wel. Op het moment dat je webwinkel af is, begint het pas. De moeilijkheid is niet het bouwen van de webwinkel, maar het trekken van voldoende klanten en die laten kopen. Heb je daar al over nagedacht? Een startbudget voor marketing is dus wel aan te raden.

Je kunt zeker met kleine investering succesvol worden, het gaat echter een stuk sneller als je bereid bent wat te investeren. Bedenk je dus of je wellicht niet een middagje langer bij je bijbaan kunt werken om dat geld te investeren in je webwinkel.
Jep, heb hier inderdaad al overna gedacht. Deze waarschuwing al op een paar sites tegengekomen hahahaha :). Wil in het begin proberen vooral proberen mensen via socialmedia te benaderen en bijvoorbeeld giveaways te organiseren met Facebook pagina's die een link hebben met de branche waar ik in ga. Maar moet natuurlijk nog een 'plan B' schrijven voor als dit niet gaat werken.


Bedankt voor alle tips! Super dat jullie niewelingen wat tips en kennis mee willen geven. :D
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht