Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
OnlineZijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juni 2016

Webwinkel starter

12 juni 2016

Hallo alle Webwinkelforum gebruikers,

Ook ik ben via een zoekmachine op deze handige webwinkelforum terecht gekomen.
Ik wil voor het eerst een webshop starten en ben daarvoor het internet aan het afspeuren. Aangezien ik basis ervaring heb met Wordpress ben ik aan het oriënteren naar Woocommerce thema's om daar een webshop mee te (laten) maken. 

Online kom ik zoveel thema's tegen dat ik gewoonweg niét weet welk thema nou het meest geschikt is als goed functionerende webshop.
Iemand een goede tip?

Ik ga starten met het verkopen van dierenvoeding en heb al een goede leverancier.
Verder hoop ik op dit forum bruikbare informatie te kunnen vinden en ervaringen van andere te kunnen lezen.

Ook op dit forum kom ik veel linkjes tegen waar ik graag op klik om te kijken wat jullie er van hebben gemaakt.


Tot Forumse allemaal!

Kevin
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

12 juni 2016

Er zijn prachtige WooCommerce thema's te vinden! Mijn advies is om ze via ThemeForest aan te schaffen, zelf erg goede ervaringen mee en ook een hoop klanten die mijn mening daarin delen. Als je gebruik gaat maken van WooCommerce is het belangrijk om te zorgen voor een goede caching oplossing bij je hoster, ik denk dat dat de belangrijkste tips zijn die ik je kan meegeven :)

Mocht je nog technisch inhoudelijk vragen hebben dan mag je me altijd mailen!
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

13 juni 2016

Denk dat het beste thema niet bestaat, maak een wensenlijstjes en kijk of je thema daar aan voldoet, denk dan aan:

1. Past bij mijn gewenste uitstraling (wat is die?)
2. Is eenvoudig in gebruik:
- Bestelknop heeft andere kleur dan rest van layout
- Navigatie is overzichtelijk
- Productpagina biedt mooie fotos
- Etc.
3. Is zoekmachine vriendelijk
- Kopjes H1, etc.
4. Layout is mobiel responsive (geschikt voor mobiel)

Zo kun je een wensenlijst maken en op basis daarvan de beste layout kiezen. Denk daarbij vooral goed aan usability. Simpel is vaak goed.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
OnlineZijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juni 2016

Re: Webwinkel starter

13 juni 2016

Hallo beiden,
Themeforest heeft inderdaad mooie thema's, alleen kan ik geen mooie thema vinden betreft honden, het biedt wel andere mooie thema's aan qua webshops/Woocommerce. Wellicht dat ik even op een andere site moet kijken.

Persoonlijk vind ik dat het design ook bij de webshop moet passen, ik kan dit namelijk niet zelf maken en om een professioneel bedrijf op te zoeken die hier grof geld voor vraagt werkt ook niet als startende webshopper (ik ben niet beroerd om iets te betalen, maar geen €900!)  ^^


Bedankt voor jullie reacties.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

14 juni 2016

Ten eerste: welkom! Is het niet een idee om zelf een thema te downloaden en daar dan met enige CSS je eigen insteek bij te doen? Je zegt dat je al enige affiniteit met WordPress hebt, dus wellicht dat een beetje CSS ook wel snel onder de knie zult krijgen wat altijd handig is. Het perfecte thema bestaat inderdaad denk ik niet. Probeer gewoon heel erg vanuit je klant te denken: is de website logisch voor iemand die er voor het eerst komt? Kan diegene snel zoeken wat hij nodig heeft? Kan diegene snel inzien waarom die bij jou zou moeten kopen? Kan diegene snel afrekenen enzovoorts. Probeer anders gewoon eens diverse thema's en lay-outs uit bij mensen in je omgeving: welke vinden ze fijn en welke niet. In ieder geval succes! 
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
OnlineZijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juni 2016

Re: Webwinkel starter

14 juni 2016

Ten eerste: welkom! Is het niet een idee om zelf een thema te downloaden en daar dan met enige CSS je eigen insteek bij te doen? Je zegt dat je al enige affiniteit met WordPress hebt, dus wellicht dat een beetje CSS ook wel snel onder de knie zult krijgen wat altijd handig is. Het perfecte thema bestaat inderdaad denk ik niet. Probeer gewoon heel erg vanuit je klant te denken: is de website logisch voor iemand die er voor het eerst komt? Kan diegene snel zoeken wat hij nodig heeft? Kan diegene snel inzien waarom die bij jou zou moeten kopen? Kan diegene snel afrekenen enzovoorts. Probeer anders gewoon eens diverse thema's en lay-outs uit bij mensen in je omgeving: welke vinden ze fijn en welke niet. In ieder geval succes! 
Hallo Flobbi,
Thanks ^^
Ik hoop de CSS inderdaad onder de knie te krijgen, alleen om eerlijk te zijn heb ik daar nooit echt naar gekeken. De boel "uit elkaar halen" ben ik een kanjer in, maar een eenvoudige Ikea kast in elkaar zetten.... dan hou ik de helft van de onderdelen over.
Het is zeker een idee om eens naar de CSS te kijken, dat kan zeker geen kwaad :)
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

14 juni 2016

Ten eerste: welkom! Is het niet een idee om zelf een thema te downloaden en daar dan met enige CSS je eigen insteek bij te doen? Je zegt dat je al enige affiniteit met WordPress hebt, dus wellicht dat een beetje CSS ook wel snel onder de knie zult krijgen wat altijd handig is. Het perfecte thema bestaat inderdaad denk ik niet. Probeer gewoon heel erg vanuit je klant te denken: is de website logisch voor iemand die er voor het eerst komt? Kan diegene snel zoeken wat hij nodig heeft? Kan diegene snel inzien waarom die bij jou zou moeten kopen? Kan diegene snel afrekenen enzovoorts. Probeer anders gewoon eens diverse thema's en lay-outs uit bij mensen in je omgeving: welke vinden ze fijn en welke niet. In ieder geval succes! 
Hallo Flobbi,
Thanks ^^
Ik hoop de CSS inderdaad onder de knie te krijgen, alleen om eerlijk te zijn heb ik daar nooit echt naar gekeken. De boel "uit elkaar halen" ben ik een kanjer in, maar een eenvoudige Ikea kast in elkaar zetten.... dan hou ik de helft van de onderdelen over.
Het is zeker een idee om eens naar de CSS te kijken, dat kan zeker geen kwaad :)
Ach iedereen moet het leren. Grote voordeel van WordPress is natuurlijk dat het antwoord op vrijwel ieder probleem wel te vinden is online op fora. Succes met de shop alvast. Het is wel leuk als je het even meldt zodra je hebt besloten hoe je het gaat aanpakken, denk dat we allemaal wel nieuwsgierig zijn. 
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
OnlineZijn
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 juni 2016

Re: Webwinkel starter

14 juni 2016

Hallo Flobbi,
Thanks ^^
Ik hoop de CSS inderdaad onder de knie te krijgen, alleen om eerlijk te zijn heb ik daar nooit echt naar gekeken. De boel "uit elkaar halen" ben ik een kanjer in, maar een eenvoudige Ikea kast in elkaar zetten.... dan hou ik de helft van de onderdelen over.
Het is zeker een idee om eens naar de CSS te kijken, dat kan zeker geen kwaad :)
Ach iedereen moet het leren. Grote voordeel van WordPress is natuurlijk dat het antwoord op vrijwel ieder probleem wel te vinden is online op fora. Succes met de shop alvast. Het is wel leuk als je het even meldt zodra je hebt besloten hoe je het gaat aanpakken, denk dat we allemaal wel nieuwsgierig zijn. 
Ik ga zeker vermelden waar ik tegen aanloop (liep), hoe het is opgelost en niet te vergeten: de webshop presentatie :)
 
Gebruikersavatar
-Albert-
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 juni 2016

Re: Webwinkel starter

14 juni 2016

Themeforest heeft inderdaad mooie thema's, alleen kan ik geen mooie thema vinden betreft honden, het biedt wel andere mooie thema's aan qua webshops/Woocommerce. Wellicht dat ik even op een andere site moet kijken.
Hallo Kevin,
Heb je ook gezocht onder de naam Pets, dan kom je nml meer dan 85 verschillende thema`s tegen bij Themeforest.
Zelf bouwen kan uiteraard met WP - WooCom. maar het kan zijn dat niet alle problemen die je tegenkomt via een forum te vinden cq te verhelpen zijn, als je dan een professional moet inschakelen gaat het hard qua budget. Zelf ben ik ook overgestapt naar WP - WooCom. en kan het je alleen maar aanraden.
Succes met je toekomstige business.
Albert
 
Gebruikersavatar
Webbouw Plus
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2016
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

15 juni 2016

Hallo Kevin,

Let er ook op dat je niet een thema neemt met de teveel toeters en bellen (veel effecten enz).
Hoewel het er op het eerste gezicht mooi uitziet zijn deze templates wel trager en meer kans op bugs bij het updaten van het systeem.

Installeer als eerste een backup plugin en maak regelmatig een backup, mocht er iets niet goed gaan kan je altijd terug.

Succes!
✓ Webdevelopment | ✓ Internetmarketing | Webbouw Plus
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

15 juni 2016

Hallo Kevin,

Let er ook op dat je niet een thema neemt met de teveel toeters en bellen (veel effecten enz).
Hoewel het er op het eerste gezicht mooi uitziet zijn deze templates wel trager en meer kans op bugs bij het updaten van het systeem.

Installeer als eerste een backup plugin en maak regelmatig een backup, mocht er iets niet goed gaan kan je altijd terug.

Succes!
Als een website goed gemaakt is kunnen er nog zo veel toeters en bellen aan zitten - het updaten gaat daarin echt geen probleem geven! Daarnaast met een beetje hosting, kun je toch hele gekke dingen doen voordat de site echt traag gaat worden... 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
Webbouw Plus
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2016
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

15 juni 2016

Hallo Kevin,

Let er ook op dat je niet een thema neemt met de teveel toeters en bellen (veel effecten enz).
Hoewel het er op het eerste gezicht mooi uitziet zijn deze templates wel trager en meer kans op bugs bij het updaten van het systeem.

Installeer als eerste een backup plugin en maak regelmatig een backup, mocht er iets niet goed gaan kan je altijd terug.

Succes!
Als een website goed gemaakt is kunnen er nog zo veel toeters en bellen aan zitten - het updaten gaat daarin echt geen probleem geven! Daarnaast met een beetje hosting, kun je toch hele gekke dingen doen voordat de site echt traag gaat worden...
Die toeters en bellen (effecten) hebben niets te maken met je hosting, dat zijn client scripts (javascript).
Je kan bij wijze van de beste hosting van de wereld hebben, de klant moet deze scripts inladen.
✓ Webdevelopment | ✓ Internetmarketing | Webbouw Plus
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Webwinkel starter

15 juni 2016

Als een website goed gemaakt is kunnen er nog zo veel toeters en bellen aan zitten - het updaten gaat daarin echt geen probleem geven! Daarnaast met een beetje hosting, kun je toch hele gekke dingen doen voordat de site echt traag gaat worden...
Die toeters en bellen (effecten) hebben niets te maken met je hosting, dat zijn client scripts (javascript).
Je kan bij wijze van de beste hosting van de wereld hebben, de klant moet deze scripts inladen.
De javascript moet wel eerst van de server naar de computer van de bezoeker komen. Overigens is Javascript verwerken door de bezoekende computer echt niet de vertragende factor, zeker niet wanneer je alles netjes asynchroon aanlevert. Ga je een filmpje op de achtergrond van je website doen, dan kan ik nog enig zins met je meekomen, maar voor javascript...
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webwinkel starter

15 juni 2016

tja zo kun je doorgaan, uiteindelijk is niets wat je aanwijst langzaam. Een css script maakt het niet langzaam kun je er best 5 van hebben. Javascript kun je er best 20 in je pagina zetten. De html code kun je ook met commentaar erin zetten. En php iets extra's laten uitrekenen kost ook maar een tiende van een seconde.
Maar alles bij elkaar zit je zo aan de 4 seconde en dat is te lang....
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht