Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
tinuss
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 juni 2016

Hallo!

17 juni 2016

Hallo webwinkelluitjes!

Omdat ik het zat was alles op het bekende MP te moeten zetten heb ik m'n eigen shop in elkaar geknutseld, aan de hand van een youtube filmpje...het is niet perfect maar voorlopig kan het ermee door.
Mijn naam is Martijn en verzamel al zeker 30 jaar munten, heb dan ook bakken vol dubbele en het is de bedoeling dat die in mijn shop komen, niet voor de winst maar voor het plezier..
Ik gebruik WP met Mystile theme, ben er best tevreden over omdat ik echt nul,nul ervaring heb met html / css ( ben er een paar weken mee aan het stoeien geweest...valt best tegen!)

groeten!

www.martincoins.com
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Hallo!

18 juni 2016

Hallo webwinkelluitjes!

Omdat ik het zat was alles op het bekende MP te moeten zetten heb ik m'n eigen shop in elkaar geknutseld, aan de hand van een youtube filmpje...het is niet perfect maar voorlopig kan het ermee door.
Mijn naam is Martijn en verzamel al zeker 30 jaar munten, heb dan ook bakken vol dubbele en het is de bedoeling dat die in mijn shop komen, niet voor de winst maar voor het plezier..
Ik gebruik WP met Mystile theme, ben er best tevreden over omdat ik echt nul,nul ervaring heb met html / css ( ben er een paar weken mee aan het stoeien geweest...valt best tegen!)

groeten!

www.martincoins.com
Ha tinuss,

Leuk dat je wat munten probeert te verkopen. Ik wil je ontmoedigen, laat ik dat voorop stellen, maar zoals je webshop er nu uitziet ga je (als je het mij vraagt) niets verkopen.
Je mist zo verschrikkelijk veel content (voorwaarden, verzending, privacy, adresgegevens, contactgegevens, en ga zo maar door) plus het uiterlijk heeft geen enkele uitstraling dat het niet zoveel zal worden.

Desalniettemin vind ik het moedig van je dat je het toch probeert en mocht je er niet uitkomen, dan is dit forum dé plek om problemen voor te leggen.
Het is wellicht interessant voor je om eens te kijken naar 'kant & klare'-webshoppakketten. Dan betaal je een (relatief) klein bedrag per maand, wordt je goed gevonden door SEO (mits je alles netjes invult e.d.) en dan ziet je webshop er al een stuk gelikter uit. Google eens op Shopify (Engelstalig), SEOshop of CCVshop. Deze pakketten zijn bedoeld maar mensen die ook echt een grotere winkel hebben, maar dat is een keuze die je zelf dient te maken.

Succes en veel plezier! Afbeelding
 
tinuss
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 juni 2016

Re: Hallo!

18 juni 2016

Hey!

Bedankt voor je reactie en de tips, maar ik moet wel zeggen dat ik nog lang niet klaar ben met de shop, dat gaat nog wel ff duren, ben nu nog bezig met het instellen van verzendkosten, dat heb ik volgens mij wel aardig rond, verkoopvoorwaarden moet ik nog naar kijken en contactgegevens twijfel ik nog over wat ik daar mee doe, heb niet echt zin om op de raarste tijdstippen gebeld te worden...
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Hallo!

18 juni 2016

contactgegevens twijfel ik nog over wat ik daar mee doe, heb niet echt zin om op de raarste tijdstippen gebeld te worden...
Contactgegevens (bezoek adres) ben je wettelijk verplicht te vermelden. Telefoon is eenvoudig op te lossen met een extra telefoonnummer en deze buiten werktijd op "stil" te zetten!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
tinuss
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 juni 2016

Re: Hallo!

20 juni 2016

heb de hele boel geannuleerd ... niet dat ik ben ontmoedigd maar er komt idd wel wat bij kijken, eerst maar even wat meer inlezen, 
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Hallo!

20 juni 2016

heb de hele boel geannuleerd ... niet dat ik ben ontmoedigd maar er komt idd wel wat bij kijken, eerst maar even wat meer inlezen, 
Heel verstandig! Maar laat je ook niet te erg ontmoedigen - zo lastig is het allemaal ook weer niet :)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
tinuss
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 juni 2016

Re: Hallo!

20 juni 2016

nee, die webshop gaat er hoe dan ook komen! ik wilde het eerst helemaal gratis proberen te doen, op hosting na dan...maar ik heb denk ik een oplossing gevonden daarvoor. waar ik tegen aan liep was dat ik geen veilige checkout kon vinden, die heb ik gevonden (moet het nog verder uitpluizen maar goed..) Als ik een paar euro in de maand kwijt ben voor een veilige shop/site vind ik dat niet zo erg, of ik er dan nog wat aan verdien is de vraag..Mijn originele idee was om het hobbymatig te doen, ik denk dat dat heel lastig wordt of zelfs niet wettelijk toegestaan? Zit nu te twijfelen of ik het dan misschien echt serieus moet gaan aanpakken en ondernemer worden maar die wereld is voor mij nog onbekender...
 
Gebruikersavatar
Webbouw Plus
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2016
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Hallo!

26 juni 2016

Hallo Tinus,

Ja hoor hobby matig kan je best een webshop beginnen als het maar aan particulieren is. Je moet dit wel opgeven bij de belastingaangifte, dacht bij inkomsten uit overige werkzaamheden (zou dit even navragen bij de belastingdienst). Nadeel wel is dat je geen zakelijke rekening kan openen en dus geen gebruik van Ideal kunt maken.
✓ Webdevelopment | ✓ Internetmarketing | Webbouw Plus
 
tinuss
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 juni 2016

Re: Hallo!

21 augustus 2016

We zijn weer een tijdje verder en de shop is er mooi wel gekomen! nu nog voor de hobby iig...hier en daar nog wat fine tunen maar ik ben best tevreden..

www.martincoins.com