Voorstellen + vraag

1
Beste winkeliers,groot geldverdieners,miljonairs 

Even voorstellen :
Bas (44 jaar)
2 kinderen en vrouw.

Ik heb het idee in mijn hoofd gehaald om een webshop te gaan beginnen.
Ben door omstandigheden afgekeurd voor mijn huidige werk en wil graag wat doen.

Waarom een webshop ?
Ik vond het vroeger al leuk om te handelen, oude troep zoeken op straat of opkopen en verkopen via de 27 mc :)
dat ging zo : attentie kanaal 14 (was het verkoopkanaal)...te koop aangeboden enz enz.
Ook is de laatste 10 jaar mijn interesse voor computers gegroeid. (photoshop,videobewerking)
Via marktplaats merk ik dat het verkopen me redelijk goed afgaat met goede foto,s en een leuk verhaal, dus misschien kan ik al deze eigenschappen bundelen.

Ik zit in de verkennende fase nu.
Dat houd in dat ik me inlees over alles wat er op mijn pad kan komen en wat ik allemaal eventueel moet gaan regelen.
Dropshipping is voor mij nu het meest interessant en ontdekken waar er een beetje markt voor is, daar langzaam wat voorraad van gaan aanleggen.

Ik lees me in over de KVK,belastingdienst,dropshipping,leveranciers,eigen voorraad,welke producten verkopen...en wat ik bij het UWV moet melden. 
Omdat ik sinds 3 weken afgekeurd is er dus alle tijd van de wereld om dit te doen.

Om te oefenen heb ik een webshop even aangemaakt via shoppagina.nl. (1 maand gratis)
Even kijken hoe alles werkt en of het wat voor mij is.
Ik moet zeggen dat het heel makkelijk werkt en alles aanwezig is voor een leuke shop in de toekomst (lijkt wel reclame)

Nu liep ik meteen tegen een probleempje aan, ik maakte een banner met photoshop en gebruikte 2 poppetjes die ik vond op google.
Mijn zoontje zei meteen : dat zijn de poppetjes van bol.com..mag je die wel gebruiken ?
Ehhh,dat weet ik eigenlijk niet.
ik verwerkte die poppetjes dus in de banner zeg maar...
Kunnen jullie me dat uitleggen hoe dat precies werkt voordat ik in de toekomst meer creatieve plaatjes ga samenstellen:)

Afbeelding

Dat was het voor nu wel een beetje :)
Ik ben dus in de verkennende fase en het zal nog wel een tijd duren voordat ik serieuze stappen ga maken, ik zal vooral veel lezen.

Re: Voorstellen + vraag

2
http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/778 ... uiken.html
Google is je beste vriend.

Welkom op het forum trouwens.

En draai je vraag eens om: als jij veel geld en/of moeite besteed hebt aan het maken van mooie afbeeldingen voor je webshop, hoe zou je het dan vinden als een ander met die afbeeldingen aan de haal ging? Het is mij meerdere malen overkomen. Je staat toch raar te kijken de eerste keer, als je je eigen foto tegenkomt bij een andere aanbieder op Marktplaats. En dit geldt ook voor teksten uiteraard.

Re: Voorstellen + vraag

3
Welkom Bas,

Ik ben bang dat je deze afbeelding van Bol.com niet mag gebruiken.

In de link in de bovenstaande reactie staan een aantal sites met afbeeldingen die je gewoon mag gebruiken en bewerken op je eigen site. Ook kun je via Google zoeken naar afbeeldingen die je mag bewerken. Je kunt op afbeeldingen zoeken in Google en vervolgens filteren op gebruiksrechten. In het onderstaande filmpje wordt het vanaf 2:42 behandeld.

[youtube]bDcFISrwipM[/youtube]

Re: Voorstellen + vraag

4
Geen probleem van die afbeeldingen hoor :), was gewoon wat aan het knutselen.
Dat je geen afbeeldingen mocht gebruiken was me op zich wel duidelijk..maar ik doelde meer op het samenstellen van een plaatje met zaken die je op google kan vinden.

Ik neem aan dat daar hetzelfde dus voor opgaat en zal me daar ook wat beter over inlezen.
(en zal het bovenstaande filmpje bekijken)

Thanks voor de feedback.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Voorstellen + vraag

6
@WebwinkelMeerwaarde : Thanks voor de handige links :)

@ Jorn kooistra :  Tsss...ben toch heel veel tijd bezig geweest altijd met plaatjes maken en bewerken.
Dit filmpje was heel handig, had deze keuzemogelijkheden bij Google afbeeldingen nooit onderzocht. (ook nooit opgevallen eigenlijk)

Ik zocht altijd op PNG plaatjes (geen achtergrond), maar je kan dus alles gewoon helemaal afstellen wat je zoekt aan de bovenkant bij Google.