Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
wmichiels
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 januari 2013

Ik moest me nog voorstellen!

20 juli 2016

Ik ben Willy, en heb sinds 2012 een webshop in esigaretten. Ik studeerde destijds voltijds Bedrijfskunde aan het Radboud in Nijmegen, en werkte 30 uur per week. De webshop is echterop een gegeven moment overgebleven, en de baan en studie heb ik beide opgezegd. Inmiddels zijn hier twee fysieke winkels bij gekomen en een groothandel (die laatste staat wegens alle nieuwe wet- en regelgeving wbt. import op een laag pitje momenteel, fabrikanten hebben de labeling niet in orde, that's life als ondernemer :) )

Ik onderhoudt mijn magento shop tegenwoordig volledig zelf, en heb veel geleerd afgelopen jaar, momenteel ben ik bijna klaar met een compleet nieuw thema en shop (wel voortgeborduurd op de huidige, ivm extensies en niet dubbel werk doen) EN ga dit ook migreren naar Magento 2.x Zodra de webshop klaar is ga ik daarmee stoeien. Eerst maar eens een fris uiterlijk, en alle fouten eruit plus een update naar de laatste magento 1.x. Het kan ff niet anders, liefst had ik direct de overstap gemaakt.

Dat gaat dus een volledig nieuwe install worden, waarschijnlijk gaan we die nieuwe shop ook onder een nieuwe naam voortzetten en blijft de oude shop onder de huidige naam lopen. Ofwel, technisch gezien gaan we vanuit onze eigen shop dropshippen (in andere magento install), ivm voorraden, producten blijven gelijk, dus sku's en aantallen, verder worden ALLE teksten herschreven, de manier van presentatie wordt beter, aantrekkelijker, categoriestructuur duidelijker. En we gaan de klant duidelijker maken waar wij nu voor staan, dat is SERVICE, SERVICE, SERVICE, de huidige naam strookt niet helemaal bij mijn visie van mijn bedrijf richting de toekomst. 

De huidige (oude webshop) is te bereiken via de URL: goedkooproken.net (ook .nl en .org)
Let op: deze is niet 100% functioneel, dus kom je probleempjes tegen, we hebben er even uitgelegen wegens updates vanuit de oude provider, die om welke reden dan ook de shop hebben stukgemaakt, en er zijn wat dingen stukgelopen. Dat is over een weekje ongeveer opgelost! Met een vernieuwd uiterlijk. Ik ben géén designer, dus technisch komt het goed, al zal ik achteraf iemand het uiterlijk nog wat laten bijschaven. 

Mijn passie ligt hem vooral in het ondernemen zelf en het product. We waren één van de eerste in nederland die hiermee zijn begonnen (in 2011 al, en officieel via de kvk in 2012, ivm btw plicht vanaf een bepaalde omzet) Ik heb van mijn hobby mijn beroep kunnen maken dus, en dat is natuurlijk top! ;) De universiteit is er nog niet van gekomen hierdoor...
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ik moest me nog voorstellen!

20 juli 2016

Zo, dat is een heel verhaal...

Welkom (terug) op het forum.

Succes met het project.
 
Gebruikersavatar
Webbouw Plus
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2016
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Ik moest me nog voorstellen!

21 juli 2016

Welkom Willy,
Dat gaat dus een volledig nieuwe install worden, waarschijnlijk gaan we die nieuwe shop ook onder een nieuwe naam voortzetten en blijft de oude shop onder de huidige naam lopen. Ofwel, technisch gezien gaan we vanuit onze eigen shop dropshippen (in andere magento install), ivm voorraden, producten blijven gelijk, dus sku's en aantallen, verder worden ALLE teksten herschreven, de manier van presentatie wordt beter, aantrekkelijker, categoriestructuur duidelijker. En we gaan de klant duidelijker maken waar wij nu voor staan, dat is SERVICE, SERVICE, SERVICE, de huidige naam strookt niet helemaal bij mijn visie van mijn bedrijf richting de toekomst.
Kan je niet beter met 1 shop verder? (de oude met een 301 redirecten naar de nieuwe shop)
Met een nieuwe webshop moet je weer opnieuw beginnen in de zoekresultaten terwijl de oudere webshop zeker in het begin hoger zal staan.
✓ Webdevelopment | ✓ Internetmarketing | Webbouw Plus