Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
wmichiels
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 januari 2013

Ik moest me nog voorstellen!

20 juli 2016

Ik ben Willy, en heb sinds 2012 een webshop in esigaretten. Ik studeerde destijds voltijds Bedrijfskunde aan het Radboud in Nijmegen, en werkte 30 uur per week. De webshop is echterop een gegeven moment overgebleven, en de baan en studie heb ik beide opgezegd. Inmiddels zijn hier twee fysieke winkels bij gekomen en een groothandel (die laatste staat wegens alle nieuwe wet- en regelgeving wbt. import op een laag pitje momenteel, fabrikanten hebben de labeling niet in orde, that's life als ondernemer :) )

Ik onderhoudt mijn magento shop tegenwoordig volledig zelf, en heb veel geleerd afgelopen jaar, momenteel ben ik bijna klaar met een compleet nieuw thema en shop (wel voortgeborduurd op de huidige, ivm extensies en niet dubbel werk doen) EN ga dit ook migreren naar Magento 2.x Zodra de webshop klaar is ga ik daarmee stoeien. Eerst maar eens een fris uiterlijk, en alle fouten eruit plus een update naar de laatste magento 1.x. Het kan ff niet anders, liefst had ik direct de overstap gemaakt.

Dat gaat dus een volledig nieuwe install worden, waarschijnlijk gaan we die nieuwe shop ook onder een nieuwe naam voortzetten en blijft de oude shop onder de huidige naam lopen. Ofwel, technisch gezien gaan we vanuit onze eigen shop dropshippen (in andere magento install), ivm voorraden, producten blijven gelijk, dus sku's en aantallen, verder worden ALLE teksten herschreven, de manier van presentatie wordt beter, aantrekkelijker, categoriestructuur duidelijker. En we gaan de klant duidelijker maken waar wij nu voor staan, dat is SERVICE, SERVICE, SERVICE, de huidige naam strookt niet helemaal bij mijn visie van mijn bedrijf richting de toekomst. 

De huidige (oude webshop) is te bereiken via de URL: goedkooproken.net (ook .nl en .org)