Wat voor opleiding hebben de meeste webwinkeliers gedaan?

1
Momenteel doe ik de opleiding commerciële economie omdat ik dacht dat het een goede opleiding is om kennis te krijgen over het onderhouden van een webwinkel etc.. 
Maar wat voor opleiding hebben jullie gedaan, of is het meer van dat je gewoon met je eigen kennis een webwinkel opgestart hebt? 

Dank u wel voor de informatie :) 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat voor opleiding hebben de meeste webwinkeliers gedaan?

7
Informatica, lang geleden. Dat helpt een hoop bij het opzetten, aanpassingen maken en eventuele technische problemen oplossen. En het geeft lol dat je tenminste nuttig met computers bezigt bent. Maar uiteindelijk als je de webshop allemaal op de rails hebt heeft het wat minder toegevoegde waarde.

Klanten service, organisatie, voorraadbeheer, nieuwe producten, inkopen en administratie worden dan veel belangrijker. Vooral logisch nadenken meestal dus.

Re: Wat voor opleiding hebben de meeste webwinkeliers gedaan?

9
Mijn opleiding?

Ik heb eerst de hoveniers opleiding gedaan, 3 jaar MBO niveau.
Vervolgens heb ik 3 jaar de installatie-techniek gedaan, ook MBO niveau. Beiden netjes afgerond.
Totdat de crisis uitbrak ben ik werkloos geworden en heb ik eens goed nagedacht waar t meeste toekomst in zat.
Mijn hobby was altijd al website's maken en webshops maken. En het hoog ranken in zoekmachines zoals Google. Dus heb ik in 2012 van mijn hobby mijn werk gemaakt...

Nu zit ik niet meer zonder werk maar zonder hobby... Dus ben nog iedere dag bezig om te kijken naar een leuke hobby ;-)  (Suggesties zijn welkom)

Diploma's heb je niet nodig om succesvol te worden. Als je het maar leuk vind wat je doet. En niets anders doen dan lezen lezen en nog eens lezen, zodat je ervaring op doet. Fouten durft te maken, vallen en weer opstaan. Dat leer je niet op school of met een opleiding.
https://eNJee.nl | Website Maken Of Webshop Maken? En #1 worden in Google? Nu Met Domein + Hosting!

Re: Wat voor opleiding hebben de meeste webwinkeliers gedaan?

11
Zeker een leuke vraag!

Toen ik op mijn 16e nog niet wist wat ik wilde ben ik MBO 4 Marketing en Communicatie gaan doen, deze heb ik niet afgerond. 
Vervolgens een aantal jaar bij de Marechaussee gewerkt en daarna nog 7 jaar in Amsterdam bij de politie. 

Persoonlijk ben ik van mening dat goed ondernemerschap in je zit of niet, je kunt zeker veel leren maar je persoonlijkheid speelt een nog grotere rol denk ik.