Online winkelcentrum

1
Beste webshop ondernemers,
Ik ben Cor, 59 jaar en 43 jaar ervaring in retail. Ooit begonnen als etaleur | decorateur en doorgegroeid in het digitale tijdperk. Heb in het verleden diverse concepten in de markt gezet en heb op dit moment weer een vernieuwend concept: Het digitale winkelcentrum SHOPPEDIA.NL
Iedereen die een winkel of webshop start, start deze met een idee of ideaal. Daarbij zijn er weinig verschillen in een fysieke winkel of online shop. Ik bedoel daarmee "dat je moet zaaien om te kunnen oogsten" Je budget moet je dus weloverwogen inzetten. Ik heb veel voorbeelden van wat je zoal kan doen. zoals:
  • Marktplaats.nl Lijkt een goedkope manier van, is op jaarbasis duur. 
  • Google Adwords Is een dure manier van adverteren.
Daarbij kun je natuurlijk je shop een meerwaarde geven van een keurmerk en revieuws van klanten echter is dit pas van toepassing als je shop is gevonden en ook dit kost veel geld. Ook kun je ervoor kiezen "een winkel in een winkel" te worden bij Beslist, Bol etc. Ook dit gaat ten koste van jouw winstmarge! Terwijl jij de arbeid verricht. 
De goedkoopste en beste reclame is en blijft: "mond tot mond reclame" dit gaat langszaam. Je kunt je ook vestigen in een winkelcentrum maar dan een online centrum. Het centrum zorgt dan voor publiciteit, samen met de ondernemers en de consumenten. Hier zijn diverse voorbeelden van te geven in fysieke situaties zoals: Markthal Rotterdam, Zwarte markt Beverwijk. Batavia outlet etc. etc. door de mond tot mond reclame en low budget reclame altijd vol bezoekers uit het gehele land. 
Op het internet moet dit vele malen makkelijker kunnen en kan dit ook! Hoe leg ik je graag uit:
  • Webshops die meedoen krijgen een duidelijk herkenbaar Shoppedia erkend logo.
  • Plaatsen dit logo met link op hun website.
  • Vervolgend mailt webshop naar bestaande klanten: Wij zijn Shoppedia erkend en nemen deel aan het online winkelcentrum. Met verzoek dit te delen met iedereen.
  • Ook vanuit Shoppedia gaat er wekelijks naar ingeschreven consumenten update de deur uit.
Op deze manier val je op, door rangschikking in categorieen zoekt een klant wat hij wilt en wordt jouw shop logo gepresenteerd. Samen sta je sterker dan alleen.
Ik biedt deze deelname aan voor €15,= per jaar per shop inclusief 1 categorie = € 0,04 per dag.
https://www.shoppedia.nl

Re: Online winkelcentrum

2
Zal ik maar negatief beginnen dan.
Er zijn er al zoveel van en ze werken allemaal niet. 
En als je het nu gratis aanbied zou het nog een kleine kans maken dat er ook mensen meedoen. (Zelf kun je inkomsten uit reclame halen.)
Ik raad iedereen aan die op een website met anderen wil staan gewoon gratis reclame op te zoeken. 

En wat marktplaats en google adwords betreft: die 15 euro die jouw idee per jaar kost levert daar zeker meer op.

Re: Online winkelcentrum

4
Zoals ik je website nu zie, dan denk ik aan een fancy startpagina.nl , maar dan gericht op webshops, met veel taalfouten.

Vraag jezelf eens af:
- Waarom gaan er mensen naar een winkelcentrum?
- Hoe lokken winkels mensen naar binnen?
- Waarom kopen mensen spullen in een webwinkel en hoe komen ze bij die webwinkel?

Met het antwoord op deze 3 vragen, kan je denk ik wel iets verzinnen om jezelf te onderscheiden, of kan je verzinnen waarom je website geen kans maakt.

Ook vraag ik mij af waarom ik als webwinkel het volgende moet doen, dit levert mij namelijk totaal niks op, ik geef mijn eigen verkeer weg aan de concurrent. Ik zeg ook niet tegen al mijn winkelbezoekers: "Hey! Bezoek eens mijn stad! Daar heb je meer winkels zitten!"
  • Vervolgend mailt webshop naar bestaande klanten: Wij zijn Shoppedia erkend en nemen deel aan het online winkelcentrum. Met verzoek dit te delen met iedereen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.