Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rob83
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 augustus 2017

Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

17 augustus 2017

Hallo, 

Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Rob , 33 jaar oud en vader van 2 lieve jonge kindjes. Die 2 lieve kindjes hebben me eigenlijk naar het idee geholpen waar ik mee wil starten. Ik werk nog fulltime en wil dit er naast gaan starten en dan werken aan een goede toekomst.  Ik ben me hier nu al een paar maanden aan het inlezen en vond het wel tijd om hallo te zeggen en wat vragen te stellen.

Ik heb lange tijd nagedacht over een webshop, maar ik kon maar niet vinden waarin ik wilde beginnen. 
Het wordt als basis om te beginnen  houten speelgoed. In de toekomst wil ik dit graag uit gaan breiden met ander authentiek degelijk speelgoed wat nog een generatie mee kan zoals bepaalde poppen en dergelijke. Mijn motto hierin wel is dat ik analoog spelen belangrijk vindt en dus niets digitaal wil gaan verkopen zoals videogames bijvoorbeeld.

Nu zit ik als beginner nog met behoorlijk wat vragen en hoop hier wel wat antwoorden te vinden.
Zoals:

Ik als beginner heb nog geen ervaring met een webshop bouwen en soms zie ik door de bomen het bos even niet meer. 
Ik kan wel redelijk met een computer overweg, maar ben zeker gen ICT-er. Wat is mogelijk passende software voor mij? En dan open source of toch een shop onder licentie?

Wanneer is een mooi moment om in te schrijven bij de KvK? Ik ben nu nog in de uitwerkfase. Ik dacht zelf begin januari. Dan heb ik nu nog een maand of vier om mijn bedrijfsplan uit te werken en dan inschrijven en beginnen met bouwen van de webshop. (deze maand wordt ik 34 en mijn doel is voor mijn 35e online zijn) Klopt deze gedachte een beetje?

Wat is mogelijk een passende bank voor een webshop om een zakelijke rekening af te sluiten? Daar zijn ook zoveel opties dat ik het even niet meer weet. Knab klinkt interessant, maar is persoonlijk contact soms niet fijner?

Wat is mogelijk als startende onderneming in houten speelgoed een mooi aantal producten om in je webshop te zetten en wat zijn reële voorraden?

Ik ben zoals jullie lezen nog wel even op zoek naar antwoorden, voordat ik hopelijk goed voorbereid mijn nieuwe weg in sla en ik hoop hier nog veel nuttige informatie vandaan te halen.

Groeten Rob
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

05 september 2017

Welkom op het forum Rob,

Leuk om te zien dat je druk bent met je plannen.

Waarom zou je pas starten met de bouw van de webshop als je je hebt ingeschreven bij de KvK? Beter start je zo vroeg mogelijk met alle voorbereidingen...
Wel verstandig om een plan op te stellen natuurlijk.

Hoe ga je je onderscheiden van de (vele) concurrenten? Hoe ga je jouw product en website marketen?

Ik denk dat software onder licentie voorlopig nog het meest geschikt is voor je.

Knab is een prima bank en niet duur. Vraag je echter wel af hoeveel transacties je verwacht en of daar veel buitenlandse betalingen tussen zitten.

Veel succes met het uitwerken en realiseren van je plannen!
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

05 september 2017

Ik zou me inderdaad allereerst (nu eerst) heel goed oriënteren in de markt. ALs ik het me zo van eerdere forumonderwerpen herinneren is er alleen al hier al wel wat van mensen met divers houten speelgoed. Ik denk dat er best wel wat is.

En de vraag is dan...waarom gaan mensen naar jou. Hoe kom jij ergens bovenin google. Maargoed, dat komt nog in je plan dus je begint in ieder geval goed met eerst vragen stellen hoor :)

Woocommerce werkt in mijn ervaring prima, wel handig om zelf een klein beetje kennis te hebben om zelf aanpassingen te kunnen doen en niet al te veel afhankelijk te zijn van anderen/plugins. Maar ook de licentiewebshops hoor ik veel prima dingen over dus denk ik ook prima geschikt.

Knab, prima geschikt, sowieso goed om mee te beginnen. Zakelijke bankrekening ook verplicht voor iDeal dus zeker doen.

Verder zou ik dus vooral eerst, nog voor kvk en een daadwerkelijk business plan goed zitten, research doen, sparren, over wat er voor ruimte is in 'houten speelgoed', waar ga je het halen, waar verkopen ze het al, wie kopen het, kopen ze het online, waarom kopen mensen bij jou, etc.

Handig om tevoren te weten zodat je weet waar je aan begint, en helpt ook bij het brainstormen want wie weet helpt het je wel in een bepaalde richting, of zie je gelijk dat je je plan net wat moet aanpassen, etc. Succes!
 
Gebruikersavatar
Hashtek
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 september 2017
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

10 september 2017

Hallo Rob, 

Welkom op het webwinkelforum. 

Een leuk idee, zeker! Volgens mij wordt dit soort speelgoed ook weer helemaal hip en trendy. Ik hoop dat ik je kan helpen met een aantal antwoorden. :) 

### ICT en webshop ###
Tegenwoordig zijn er tal van mogelijkheden om snel en eenvoudig een mooie webshop te ontwikkelen. Kijk voorbeeld eens naar mijnwebwinkel.nl, ccvshop.nl of shoptrader. Via deze platformen kan je zonder technische kennis een webshop ontwikkelen. Je zit vaak wel vast aan bestaande templates. Wil je meer vrijheid? Kijk dan eens naar WordPress (in combinatie met WooCommerce), Joomla of Magento. Voor deze platformen is iets meer technische kennis nodig, maar geeft je wel volledige vrijheid. 

Afhankelijk van je wensen en doelstellingen is je doel om binnen 1 jaar online te zijn zeker realistisch, dit zou zelfs nog veel sneller kunnen. 

### Inschrijven KvK ### 
Het moment van inschrijven in januari is denk ik perfect. Dit geeft je de mogelijkheid om je plan verder uit te werken en je start in Q1. 

### Bank ###
Wij zitten met ons bedrijf bij de ABN AMRO - tot nu altijd zeer prettig samengewerkt. Daar moet wel bij gezegd worden dat wij een eigen contactpersoon hebben die wij al jaren door en door kennen. Wij horen goede verhalen over Knab - en je krijgt (niet helemaal zeker!) tot 1000 gratis transacties. 

### Aanbod & voorraad ###
Dit is sterk afhankelijk van toekomstige leveranciers en beschikbare financiële middelen. Kijk bovendien goed naar je concurrentie. Hoe ziet hun aanbod eruit? Wat is de prijs? Waarin onderscheiden ze zich? etc. Ik denk dat het erg belangrijks is om de huidige markt goed te onderzoeken. 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, in ieder geval veel succes. 

Met vriendelijke groet, 

Kenneth
Webdesigner 
Wilt u een professionele WordPress website laten maken? www.hashtek.nl levert maatwerk!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Rob83
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 augustus 2017

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

19 september 2017

Na een welverdiende vakantie(vind ik zelf) lees ik de goede reacties, dank daarvoor. Ik kan weer wat verder puzzelen.

6 november inschrijven bij de kvk, start 1 januari

Ik ben er inmiddels al wel achter dat uniek zijn erg moeilijk gaat worden online. Dus ik hoop dat mijn strategie werkt.
Het bouwen van een hele leuke speelse website(licentie of woocommerce, ik ben er nog steeds niet uit), gevuld met producten in diverse prijsklasses(misschien ook wat meer als alleen houten speelgoed) en volop aan de gang met de marketing. En dan hard werken en fingers crossed.

Qua bank wordt het knab denk Ik, past prima bij wat ik nodig heb.

Mijn bedrijfsplan is inmiddels een heel eind, op het moment aan het stoeien met het financieel plan.
Ik ben heel veel aan het kijken bij concollega's en probeer zoveel mogelijk info binnen te harken waar mogelijk dmv sparren met mede (web)winkeliers en wie eigenlijk ook maar in gesprek wil.

Aantallen in producten voorraad vind ik nog steeds mogelijk om te bepalen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

19 september 2017

Aantallen in producten voorraad vind ik nog steeds mogelijk om te bepalen.
Zorg er in ieder geval voor dat je voldoende voorraad hebt van populaire producten. Op die manier kan je snel(ler dan de concurrent) leveren.

Vaak vinden mensen het niet erg om iets langer te wachten voor ontvangst bij hele bijzondere producten. Maar dat geldt dus niet voor aanbiedingen, populaire producten, etc.

Wil je alles met voorraad doen? Of ga je voor een combinatie met dropshipping?
 
Rob83
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 augustus 2017

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

20 september 2017

Dat is een goede tip en goede vraag. Bedankt.

Populaire items, aanbiedingen e.d. genoeg op voorraad houden dus. Niets zo vervelend als bij een bepaalde drogist hier in het dorp staan vanwege hun folderaanbieding en dan, sorry meneer die is op of niet op voorraad in deze winkel. Misschien in dit of dat dorp.

Ik wil graag de voorraad zelf doen. Als dit bij te houden is.
 
KoenW
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 september 2017

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

30 september 2017

Ik wil graag de voorraad zelf doen. Als dit bij te houden is.
Dag Rob, 
Ik snap dat je graag de voorraad zelf doet. Dit doen wij ook.. 

Maar zoals webwinkelMeerwaarde al aangaf is dropshipping wellicht de beste oplossing indien je een geschikte leverancier kan vinden!
Helemaal als je blijft werken scheelt het echt heel veel tijd en vooral ruimte. Daarnaast is zo'n leverancier vaak ook ervaren met webshops(bouw), online marketing, productfeeds etc etc. Hier kan je ook vaak terecht voor technische ondersteuning, aangezien hun verdienen als jij verkoopt.. 

In de toekomst kan je altijd nog kiezen om je voorraad in eigen beheer te doen.

Groet Koen
Online Technische Groothandel: https://www.techmag247.nl
 
Rob83
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 augustus 2017

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

30 september 2017

Maar zoals webwinkelMeerwaarde al aangaf is dropshipping wellicht de beste oplossing indien je een geschikte leverancier kan vinden!
Helemaal als je blijft werken scheelt het echt heel veel tijd en vooral ruimte. Daarnaast is zo'n leverancier vaak ook ervaren met webshops(bouw), online marketing, productfeeds etc etc. Hier kan je ook vaak terecht voor technische ondersteuning, aangezien hun verdienen als jij verkoopt.. 

In de toekomst kan je altijd nog kiezen om je voorraad in eigen beheer te doen.

Groet Koen
Misschien heb je hier wel een goed punt. Ik ga mijn mogelijkheden nog eens bekijken.

Bedankt
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

02 oktober 2017

Misschien eerst met een kleine voorraad beginnen en dan kijken waar je allemaal tegen aanloopt, en dan langzamerhand uitbreiden?

ik zag nl dit op facebook (groep marktplaats voor webwinkels)

"Houten speelgoed en woonaccessoires, Ik ga stoppen met de verkoop van speelgoed en woonaccessoires. Het is behoorlijk wat om zo in de post te plaatsen. Alles staat nog in mn webshop vermeld (met de verkoop prijs voor klanten)
Heb je interesse in bepaalde stuks of alles?
Stuur me dan een pb, www.hoeraenco.nl"  
https://www.hoeraenco.nl/c-3387056/speelgoed/

link: https://www.facebook.com/groups/992691167516626/ maar dan moet je eerst toegelaten worden.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Rob83
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 augustus 2017

Re: Even voorstellen: Rob. Webwinkel met houten speelgoed ed.

04 oktober 2017

Ja dat was eigenlijk al mijn oorspronkelijk plan, maar ben er na bovenstaande berichten even niet helemaal zeker van wat het meest wijs is en ben nu dan ook al mijn opties aan het bestuderen.

Ik ga het eens bekijken, wie weet is het wat voor me.

Bedankt
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht