Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Gentleday
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 september 2017

Voor mij een broodje kaas...

07 september 2017

Hallo iedereen,

Voor mannen zal mijn voorstel-verhaal twee kanten hebben. De één leest het verhaal achter het product, de ander haakt af, want het blijft een taboe-onderwerp: menstruatie. Voor mij en gelukkig voor de meeste vrouwen, voelt het als praten over een broodje kaas...

Na ongeveer 7 jaar diverse webshops te hebben (gehad) kom ik dan na een tip op dit forum terecht. Ik ben Katja, 45 jaar, moeder van twee dochters (17 en 18 ), getrouwd. Ik hou van hardlopen, tennissen, surfen, Suppen, zwemmen en train momenteel voor een halve marathon.
Tot twee jaar terug deed ik de webshops bij mijn vaste baan, maar sinds ik ook agent/distributeur ben van de Gentleday producten was dit niet meer mogelijk en heb ik mijn baan opgezegd. Momenteel houd ik me alleen nog met de webshop van deze producten bezig en zou ervoor kunnen zorgen dat de producten ook in de (virtuele) winkels liggen. Deze shop is dan ook mijn belangrijkste bron van inkomen.
Voordat ik met hiermee begon had ik een webshop met een abonnementsvorm voor menstruatie producten. Dat was uniek en het ging allemaal vrij vlot van start. Ik kreeg veel aandacht in de media en stond bijvoorbeeld bij BNR mijn verhaal te doen. Dames konden zich abonneren via de site en kregen elke maand hun menstruatieproducten en een aardigheidje op tijd en op maat door de brievenbus. Regelmatig werd ik benaderd door klanten of vriendinnen die zich afvroegen waarom ik geen biologische/ecologische producten aanbood. Ik was duidelijk niet echt op de hoogte van de inhoud van de tampons en maandverbandjes. Ik verkocht de gangbare bekende merken, omdat ik ervan uit ging dat de producten prima waren en vooral nuttig.
Totdat ik benaderd werd door de producenten van Gentleday. Was ik eerst sceptisch, na een demonstratie en gedegen (persoonlijk) onderzoek was ik direct om: dit wilde, nee moest ik overbrengen aan alle menstruerende vrouwen. Wat een verschil! Ik nam dit merk op in het abonnement en dat ging als een speer. Vervolg was dat meerdere dames dit merk graag wilden gebruiken, maar niet via een abonnement. Dus ik bouwde een webshop met alleen maar de biologisch/ecologische producten van GD. Snel daarna werd ik gevraagd als agent/distributeur en zodoende "sta" ik nu hier.
De shop is al meerdere keren aangepast, verbeterd en weer opnieuw gemaakt. Ik blijf me verbazen over wat ik al weet en wat ik allemaal nog niet weet. Ik ben er nog lang niet. En dat is precies de reden waarom ik me hier aangemeld heb én kom voorstellen: tips & trics ontvangen, maar zeker ook geven!

Katja
Wees lief voor jezelf en de natuur www.gentleday.nl, ecologische tampons, maandverband, inlegkruisjes en menstruatie cups.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Voor mij een broodje kaas...

07 september 2017

Mooi verhaal. Leuk dat je ook opgepikt werd door de media.
Welkom op het forum Katja.
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voor mij een broodje kaas...

07 september 2017

Ik denk en hoop dat de meeste mannen van nu toch ook even doorlezen, want bij het onderwerp menstruatie gelijk afhaken...het hoort er toch bij hè.

Welkom en leuk om te lezen hoe je van abonnementsvorm toch bij een gewone webshop terecht bent gekomen. Ben wel benieuwd hoe het met het de abbonenmentsvorm is afgelopen, heb je dat er nog bij of was het lastig het succes vast te houden / uit te bouwen?
 
Gebruikersavatar
Gentleday
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 september 2017

Re: Voor mij een broodje kaas...

11 september 2017

Bedankt voor jullie leuke antwoorden!
Nee, de site met de abonnementsvorm is er nog wel, maar het systeem erachter (incasso's) heeft uiteindelijk roet in het eten gegooid. Ik doe daar dus helemaal niets meer mee. Toch is het wel een idee om dat weer in de nieuwe shop te bouwen. Want ik merk nu dat het iedere maand/periode voor alle vaste klanten redelijk hetzelfde blijft! Dat kan ik nu duidelijk in kaart brengen.
Ach ja het hoort erbij. Maar je zal je verbazen over hoe mannen zich gedragen hoor! En vrouwen ook trouwens...Maar goed dat terzijde.
Wees lief voor jezelf en de natuur www.gentleday.nl, ecologische tampons, maandverband, inlegkruisjes en menstruatie cups.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht