Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PatriciaK
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 november 2017

Van vriendendienst naar bulkleverancier

30 november 2017

Hallo mensen,

Mijn naam is Patricia, één van de twee oprichters van www.flashcardsbestellen.nl.

Flashcards of flitskaarten zijn kleine, A7 formaat kaartjes van dik papier waar scholieren en studenten mee leren. (alle info over het leersysteem dat er achter zit staat wel op de site).

Dankzij mijn nichtje van 17 ben ik hierin gerold, zelf ben ik al jaren zelfstandig ondernemer als online marketeer, mijn compagnon heeft een drukkerij. We zijn in april begonnen en inmiddels zitten we op serieuze hoeveelheden aan bestellingen. 

Het is echt letterlijk voor onze voeten gevallen: Mijn nichtje gebruikte (cq misbruikte) heel veel "contactkaartjes" van een bekende Nederlandse winkelketen om mee te leren. We hadden het erover en ik vroeg aan de drukker of we eens een stapel leuke kaartjes voor haar konden maken (lees: 1000 stuks) die ten eerste dikker waren dan normaal en ten tweede verschillende kleuren hadden om de vakken uit elkaar te halen. 

Zo gezegd, zo gedaan en vervolgens ging het balletje rollen. Klasgenoten hoorden ervan en wilden het ook hebben: uiteindelijk hebben we besloten om de gok te wagen. De kaartjes worden per pakje van 50 stuks verkocht en we hebben inmiddels meer dan 40 ontwerpen. Kleuren, gelinieerd, geruit en per studie/vakgebied. Het belangrijkste is de staffel: hoe meer flashcards er worden besteld, hoe goedkoper ze per stuk zijn. 

Mijn compagnon zorgt voor het drukken van de kaartjes en de logistiek, ik zorg voor de site, online marketing, social en de klanten. Naast onze "normale" werkzaamheden is het lekker druk :-)

We zitten nu in een geweldige tijd: de nieuwe site is net gelanceerd, de feestdagen komen eraan, België is net aangehaakt en e.e.a. begint volwassen te worden. De site is Woocommerce 3.0 met het Flatsome theme, hier en daar wat gecustomized. 

De reden voor aanmelding: jullie hebben zo te lezen alles al een keer gezien en meegemaakt. Heerlijk herkenbaar en vooral ontzettend leerzaam. Dank daarvoor. Ik heb vrij veel ervaring met online en social, dus wellicht kunnen we elkaar verder helpen: met alle plezier!

Groetjes,
Patricia
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Van vriendendienst naar bulkleverancier

04 december 2017

Welkom!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Van vriendendienst naar bulkleverancier

13 december 2017

Welkom op het forum.
(moest wel even opzoeken wat je product precies inhoudt)

PS
je linkje werkt niet (vanwege dubbeling)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht