Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nadientjex
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 maart 2018

Hallo!

29 maart 2018

Hallo allemaal, 

MIjn naam is Nadine en ik werk momenteel fulltime in de zorg.
Ik loop al langer met een idee rond voor een webshop te beginnen. Mijn eerste idee was een webshop met luxe dierenartikelen. 
Hier ben ik jaren geleden mee begonnen en bij gebrek aan doorzettingsvermogen is dat idee gesneuveld.

Nu een frisse start gemaakt met een nieuw idee, de motivatie is veel hoger en ik werk elke dag naast mijn werk ook aan mijn shop.
Ik heb veeeeel meer gelezen dan de vorige keer en ik ben er haast 24/7 mee bezig.
19 April heb ik een afspraak met de K.V.K en dan kan ik eindelijk echt aan de slag. De webshop zelf is al zo goed als af.
Ik ga kleding verkopen voor vrouwen, leeftijden tussen de 16-35 jaar.  Ik wil er nog niet te veel over zeggen, je weet maar nooit ;).

Anyway ik vind het leuk om met andere mensen hierover te praten, het is toch een beetje een eenzaam bestaan tot nu toe. In tegenstelling tot mijn " echte " werk.
Mijn doel is om genoeg met de shop te verdienen zodat ik minder kan gaan werken. Het liefste blijf ik de twee combineren maar eventjes afwachten hoe alles loopt.

Nou hopelijk kunnen we wat van elkaar leren,

Groetjes Nadine
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Hallo!

30 maart 2018

Kleding voor vrouwen via een webshop? Dapper. Niet echt een onverzadigde markt met weinig andere aanbieders om het zo maar te zeggen. Hoe ben je van plan om toch je waar aan de vrouw te brengen? Heb je een heel ruim budget of heb je een SEO expert achter de hand.

In ieder geval wens ik je heel veel succes
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Hallo!

13 april 2018

Ik hoop inderdaad dat je goed je huiswerk hebt gedaan.
Vooral in deze markt moet je je denk ik goed kunnen onderscheiden.

Mensen kopen weliswaar vaker kleding online maar ik denk dan weer meteen aan retouren, de logistiek en de kosten hiervan.

Veel succes gewenst.
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
Nadientjex
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 maart 2018

Re: Hallo!

28 april 2018

Hoi hoi, excuses voor mijn late reactie. Ik had een mail verwacht bij het krijgen van een reactie. Niet gezien dat jullie gereageerd hadden :). Bedankt daarvoor!
Ik heb wel geprobeerd een beetje een niche idee te bedenken. Niet zomaar kleding, basics etc. Maar kleding  voor feestjes en festival, ik wil ook erbij bloggen over leuke feesten en een youtube kanaal met goede muziek.  Ik hoop veel te bereiken via social media en wil actief zijn op instagram. Ik moet nu alleen een beetje vaart maken zodat ik dit festival seizoen al mee kan pikken. 

Ik ga maandag naar de groothandel. Ik hoop dat het idee zoals ik het in mijn hoofd heb ook haalbaar is. Logistiek gezien inderdaad niet makkelijk. Ik zal veel spullen moeten opslaan en woon maar klein. Maar ik las al dat meer webshop eigenaren permanent tussen de dozen leven ;)

Retourneren gaat via MyParcel. Klanten sturen dan hun pakket naar MyParcel, die het vervolgens weer naar mij toe sturen. Dat vind ik wel zo prettig. Gratis service van MyParcel trouwens!

SEO heb ik me nog niet mee bezig gehouden omdat ik nog geen spullen heb. Maar nu weet ik wel dat ik daar extra aandacht aan moet besteden. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.