Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
www.PeterisBeter.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 oktober 2020
Contacteer:

cd en dvd webwinkeltje

03 november 2020

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus lijkt het me goed om me even voor te stellen. Ik ben Freek en ben sinds een jaar gestart met een webwinkel.
De reden dat ik begonnen ben met de winkel was omdat mijn vader het erg leuk vind om CD's en DVD's te verkopen. Omdat hij dat zo leuk vind, wilde ik hem graag hierbij helpen door middel van een eigen website. 

Ik vind het erg leuk om met computers bezig te zijn, maar heb me helaas vergist in de enorme aantal mogelijkheden. Zo was ik ook eerst begonnen met Magento, maar dit ging mijn pet allemaal te boven, dus heb ik nu voor iets makelijkers gekozen, namelijk een PrestaShop webwinkel. Het probleem waar ik nu nog tegen aanloop is het adverteren, ik vind namelijk dat er nu nog te weinig bezoekers op de website belanden. Dus zo doende ben ik hier beland om extra tips en tricks te kunnen oppikken, om een goede website op te kunnen bouwen.

Groetjes Freek
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: cd en dvd webwinkeltje

04 november 2020

Je wilt adverteren en ben hier voor een betere website. Zou inderdaad beginnen met het laatste. En als je meer bezoekers wilt uit de zoekmachine dan zul je eerst iets moeten hebben voor die zoekmachine en dat is tekst.
Wat verkopen jullie eigenlijk? Staat nergens? Omdat er niets staat verwacht ik nieuwe items maar het lijkt me tweedehands? 
Teksten per item?
Sommige links zit niets achter zoals aanbiedingen.
Wat zijn die engelse regels onderin?
Zending is jouw verantwoording en kun je niet uitsluiten in je voorwaarden.
Filteren op prijs. Zet ik hem op max (5) dan is er niets en zet ik hem op 4 tot 5 dan heb je er eentje van 5,93?
En ben je ingeschreven bij kvk en ben je een bedrijf? Of particulier? Staat niets op de website namelijk? En als je particulier bent mag je geen btw rekenen. (Er staat inclusief belastingen)
Dit is alvast iets, maar het belangrijkste is teksten plaatsen. 
 
elegantweaves
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: cd en dvd webwinkeltje

28 november 2020

Ik zou je adviseren om een kijkje te nemen naar opencart. Dat is veel simpeler voor mensen met minder ervaring!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: cd en dvd webwinkeltje

29 november 2020

Open Cart eenvoudiger dan Prestashop? Niet mee eens!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.