Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ShopGilde
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 januari 2012
Contacteer:

Voorstellen ShopGilde

03 januari 2012

Hallo,

Al langer ben ik hier te vinden als TrailerPlus. Mijn naam is Patrick Strijker en sinds een paar weken ben ik bezig met het opzetten van een inkooprganisatie voor webwinkeliers. ShopGilde.nl
Geen assortiment, maar alles rondom de webshop. Goederen en diensten welke noodzakelijk zijn om de shop goed te laten draaien, of om een goedlopende shop te verbeteren.

Om contact te hebben en te houden met onze doelgroep, zal ik me op dit forum laten zien en hoop ik gezien te worden.

Ons concept valt en staat met samenwerking. We hebben reeds goede afspraken met enkele leveranciers, maar we houden ons aanbevolen voor tips en suggesties.

We vernemen graag van u
http://www.shopgilde.nl inkooporganisatie voor webwinkeliers
 
Advil
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 november 2011

Re: Voorstellen ShopGilde

09 januari 2012

Supergoed initiatief!
 
ShopGilde
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 januari 2012
Contacteer:

Re: Voorstellen ShopGilde

09 januari 2012

@advil
Bedankt! Hopelijk vinden de shops dat ook. Leveranciers zijn iig enthousiast.
We hebben al een paar leuke deals kunnen sluiten.

Suggesties en tips zijn welkom!
http://www.shopgilde.nl inkooporganisatie voor webwinkeliers
 
Be-Slank
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 september 2011
Locatie: Haren gn
Contacteer:

Re: Voorstellen ShopGilde

09 januari 2012

Leuke site, alleen is mij niet duidelijk wat nou precies mijn voordeel is en of ik nu wel echt voordeel heb!

Stel dat ik op zoek ben naar verzenddozen en verpakkingsmaterialen, hier zitten behoorlijke prijsverschillen in bij diverse leveranciers. Ben ik niet goedkoper uit als ik gewoon wat google? en dan bespaar ik ook nog eens 10 euro per maand aan abo kosten.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Voorstellen ShopGilde

09 januari 2012

Leuke site, alleen is mij niet duidelijk wat nou precies mijn voordeel is en of ik nu wel echt voordeel heb!

Stel dat ik op zoek ben naar verzenddozen en verpakkingsmaterialen, hier zitten behoorlijke prijsverschillen in bij diverse leveranciers. Ben ik niet goedkoper uit als ik gewoon wat google? en dan bespaar ik ook nog eens 10 euro per maand aan abo kosten.
Ze geven je geld terug als je het abbo geld er niet binnen 1 jaar uit heb ( geloof ik ergens gelezen te hebben )
 
ShopGilde
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 januari 2012
Contacteer:

Re: Voorstellen ShopGilde

09 januari 2012

Beste allen,

Allereerst zijn we in de opstartende fase en druk bezig om leveranciers toe te voegen. Dit proces vraagt wat tijd. Vooral grotere bedrijven moeten overleggen met 'het team' etc.

Voordeel is natuurlijk voor elke shopper anders.
Het is onze bedoeling om straks ook bulk inkopen te doen. Dus 3 pallets van 1 type doosje bijv. Deze dan verdelen onder geïnteresseerden.
Juist door de breedte van het pakket (ideal betalingen, plastic zakjes, zeecontainers, kantoorart.) moet er voordeel te behalen zijn.

Natuurlijk zal je altijd iets of iemand vinden die het goedkoper kan. Wij zoeken kwaliteit en continuïteit. Dat bedrijven als Sisow, DHL (zelf en geen broker) en Van Der Windt meedoen geeft aan dat men er wat in ziet.

We staan zeker open voor suggesties en gemeende kritieken.

En ja, we geven het eerste jaar de garantie dat je de € 119.88 ex btw eruit haalt. Zo niet dan betalen we het verschil terug.

Als je iets specifieks zoekt, dan vernemen we dat graag. dat kan ook via PB of mail
http://www.shopgilde.nl inkooporganisatie voor webwinkeliers
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Voorstellen ShopGilde

10 januari 2012

Leuk idee! Het is alleen wel verstandig de site aan te passen, teksten als; inkooporganisatie voor webwinkeliers komen niet overeen met hetgeen jullie aanbieden. Hebben jullie inkoopadressen van zeep of plastic stuiterballetjes voor me? Nee dat hebben jullie niet maar meer randzaken (die wel belangrijk zijn) zoals kantoorspul, verzendzegels enzovoorts. Dit is erg verwarrend en zou ik aanpassen. Het lijkt nu net alsof iedereen allerlei soorten leveranciers bij jullie kan krijgen en dat is niet zo zoals ik van jullie vernomen heb.
 
ShopGilde
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 januari 2012
Contacteer:

Re: Voorstellen ShopGilde

10 januari 2012

@max24 en anderen.

Nog bedankt voor jullie reacties!

We kiezen er bewust voor om géén assortiment (winkelvoorraad of verkoopwaar) aan te bieden. De kracht zit hem meer in het collectieve, zonder elkaar te beconcurreren.
Dat er soms wat verwarring ontstaat is op zich niet vreemd, alleen is het lastig om ons concept anders te omschrijven.

Zoals in een blog treffend werd omschreven : alles behalve je voorraad blog
http://www.shopgilde.nl inkooporganisatie voor webwinkeliers