Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
timbolina
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maart 2019

Webwinkel in Nederland maar privé verhuisd naar België

11 maart 2019

Beste allemaal,

Ik ben sindskort verhuisd naar België. Nu heb ik een webshop geregistreerd in Nederland.

Nu vraag ik mij af of ik mij moet inschrijven in België en uitschrijven in Nederland. Destijds woonde ik in Nederland, en werd mij gezegd dat ik gewoon in Nederland ingeschreven kon blijven staan omdat ik in een grensgebied woon (net over de grens in België). Maar nu krijg ik te horen dat ik mij toch in België moet inschrijven omdat daar mijn handelsactiviteiten plaatsvinden.

Zoals je begrijpt ben ik nu een beetje in de war. Ik heb het nogmaals de KvK gevraagd, en die zeggen dat ik mij in BE moet inschrijven. Terwijl kennissen in België zeggen dat ik ook gewoon in NL ingeschreven kan blijven. Mijn BTW/belasting aangifte etc doe ik in Nederland.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik krijg nergens een duidelijk antwoord :)

Met vriendelijke groet,
Tim
 
Theo Heerkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 november 2021

Re: Verhuisd privé naar België

07 november 2021

Hallo Tim,

Ik woon in Belgié en ben ook een webshop begonnen. Ik wilde me in Nederland in laten schrijven, omdat dit in Belgié veel omslachtiger is.

Bij de KVK in Nederland kan dit sedert enkele jaren niet meer. Is trouwens wel geweest. Maar momenteel wordt er puur gekeken naar de plaats van waaruit de handelsaktiviteiten verricht worden.
Met andere woorden lijkt het me verstandig om je in België in te laten schrijven. De Nederlandse belastingdienst accepteert het niet meer, maar ook om geen problemen te verkrijgen met de Belgische belastingdienst. Deze zijn daar ook zeer streng in.

Groetjes en succes er mee.
Theo Heerkens
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht