afrekening zakelijke paypal

1
We zouden een webwinkel aan onze site willen toevoegen (we zijn een uitgever die tot vandaag enkel via speciaalzaken onze klanten bedienden).

We denken aan een zakelijke paypal account om betalingen te kunnen ontvangen. Mijn vraag is deze: kun je via je paypal account maandelijks een overzicht van door paypal afgehouden transactiekosten downloaden, om aan de eigen boekhouding te kunnen toevoegen?

Dank!

Re: afrekening zakelijke paypal

3
Ja, dat kan.

Edit:

Je kunt, net als bij de bank, een rekeningafschrift downloaden. Niet perse maandelijks, maar over de periode die jij aangeeft (maandelijks is dus wel mogelijk). Daarop staan alle transacties (in en uit, omrekenen van valuta en overschrijven naar de bank) inclusief kosten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: afrekening zakelijke paypal

5
Het overzicht kan ook in verschillende versies worden gedownload; mijn boekhouder vraagt om een mét saldo.
Betalingen via iDeal zijn veel voordeliger dan via PayPal. Ik denk dat alleen zakelijke PayPal accounts aan een webwinkel kunnen worden gekoppeld. Via paypal kunnen ook eenvoudig creditcards worden geaccepteerd; het direct accepteren van creditcards heeft nogal wat voeten in de aarde en is bij lagere omzetten nauwelijks goedkoper dan PayPal.