Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Waarom niet twee gelokaliseerde versies van dezelfde webwinkel, met een .be met Belgische verzend- en betaalopties voor België en een .nl met Nederlandse verzend- en betaalopties voor Nederland? Zolang de geografische doelregio van je website voor Google maar duidelijk is, mag zelfs gedeeltelijke duplicate content dan geen issue zijn.Dus nu ben ik aan het denken wat het best zal zijn een .be of een .com
om toch ook in NL te scoren.
Of een .nl die zal redirecten naar de .be (volgens mij gaat dan die .nl ook niet scoren op google.nl omdat het maar een redirect is.
Google probeert zoveel mogelijk zoekresultaten te personaliseren; het gebruiken van landcode's zal hierin wel een onderdeel zijn.Ik snap ook niet dat google naar die kant uit gaat, want zo wordt het nog meer een warboel van websites als iedereen begint met meerdere websites te bouwen om in andere landen te scoren.
Voor een duidelijke website is het toch beter 1 website, dat moet google toch ook inzien.
Gelukkig hoeven we een specialist in Nederlandstalige webteksten dan niet uit te leggen wat "wij van wc-eend" betekent.Misschien ben ik een beetje laat met mijn toevoeging (net nieuw hier) maar vanuit mijn vakgebied, webcontent, nog graag een toevoeging. Stel dat je overweegt een .be en .nl shop te gaan beheren, dan is het een goed idee om ook naar je webteksten te kijken.
Wij zien steeds vaker dat klanten kiezen voor Nederlandse én Vlaamse teksten omdat het inhoudelijk zeer verschillend is. Daarnaast heeft het ook een positieve invloed op je ranking om zelfs de teksten zo lokaal mogelijk aan te pakken.