Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
charliedcs
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 maart 2016

(Enkel Vlamingen) Onderzoek naar gebruik internet en webshops

09 maart 2016

Hallo iedereen,

Mijn naam is Charlotte Decoster en momenteel voer ik onderzoek uit naar de ‘motieven waarom mensen het internet en webshops gebruiken’. Dit maakt deel uit van mijn opleiding Master Communicatiewetenschappen aan de KULeuven.

Hiervoor kan ik uw hulp goed gebruiken. Deze vragenlijst neemt slechts een 10-tal minuten in beslag.

Belangrijk! Omdat het onderzoek enkel de Vlamingen beschrijft is het belangrijk dat u in België woont en niet in Nederland. 

Iedereen die het internet gebruikt kan deelnemen!

https://fswkuleuven.eu.qualtrics.com/SE ... J3HI4iCRUh

In de vragenlijst wordt naar uw mening gevraagd. Het is dus onmogelijk een foutief antwoord te geven. Alle antwoorden worden volledig anoniem verwerkt.

Na het onderzoek maakt u kans om een filmticket te winnen.

Als er nog vragen zijn, kunt u me altijd contacteren op charlotte.decoster@student.kuleuven.be

Alvast bedankt om mee te werken.
Vriendelijke groeten,

Charlotte Decoster
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: (Enkel Vlamingen) Onderzoek naar gebruik internet en webshops

10 maart 2016

Hi Charlotte,

Slim om publiek te trekken via een forum.
Ik heb echter 3 opmerkingen. Je vraagt specifiek naar mensen van 'Belgische' afkomst. Je kijkt op een .nl domein. Neemt niet weg dat hier geen Belgen zitten, maar de kans is kleiner. Hoe kan je controleren dat het ook écht om Belgen gaat die je vragenlijst invullen?

Én hoe ga je met de gegevens om? Mensen zijn tegenwoordig best huiverig om maar klakkeloos overal hun gegevens in te vullen.

Verder is het goed dat je er iets tegenover stelt. Hoe zorg je dat de overige deelnemers ook daadwerkelijk weten of ze verloren hebben?

Groetjes Thomas
 
charliedcs
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 maart 2016

Re: (Enkel Vlamingen) Onderzoek naar gebruik internet en webshops

12 maart 2016

Hi Charlotte,

Slim om publiek te trekken via een forum.
Ik heb echter 3 opmerkingen. Je vraagt specifiek naar mensen van 'Belgische' afkomst. Je kijkt op een .nl domein. Neemt niet weg dat hier geen Belgen zitten, maar de kans is kleiner. Hoe kan je controleren dat het ook écht om Belgen gaat die je vragenlijst invullen?

Én hoe ga je met de gegevens om? Mensen zijn tegenwoordig best huiverig om maar klakkeloos overal hun gegevens in te vullen.

Verder is het goed dat je er iets tegenover stelt. Hoe zorg je dat de overige deelnemers ook daadwerkelijk weten of ze verloren hebben?

Groetjes Thomas
Hey Thomas,
Nederlanders mogen eventueel betrokken worden in mijn onderzoek omdat zij vaak gelijkaardige kenmerken hebben als Vlamingen. Het enige verschil in de vragenlijst is de vraag naar diploma. In Nederland is die indeling namelijk anders dan in België. In Leuven studeren bijvoorbeeld veel Nederlandse studenten en zij mochten ook deelnemen aan het onderzoek. Het onderzoek focust voornamelijk op Vlamingen dus moet het grootste aandeel zeker Vlamingen zijn. 

De gegevens worden anoniem verwerkt. Het enige dat ik doorkrijg is een lijst met e-mailadressen van de personen die kans willen maken op een filmtickets. Deze lijst staat los van de vragenlijst en resultaten. Alles komt samen in een database en wordt gecodeerd zodat er geen link teruggelegd kan worden naar de persoon die het invulde. Ik ben de enige persoon die deze adressen te zien krijgt. Aan de hand van een keuzeprogramma zal dan willekeurig iemand uitgekozen worden. Die persoon wordt op de hoogte gesteld via e-mail, zij die verloren hebben krijgen na het onderzoek een mail om hen nog eens te bedanken en te melden dat zij jammer genoeg niet gewonnen hebben. 

Als er nog vragen zijn, mag je me deze zeker nog stellen. 

Groetjes Charlotte
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: (Enkel Vlamingen) Onderzoek naar gebruik internet en webshops

12 maart 2016

Hi Charlotte,

Slim om publiek te trekken via een forum.
Ik heb echter 3 opmerkingen. Je vraagt specifiek naar mensen van 'Belgische' afkomst. Je kijkt op een .nl domein. Neemt niet weg dat hier geen Belgen zitten, maar de kans is kleiner. Hoe kan je controleren dat het ook écht om Belgen gaat die je vragenlijst invullen?

Én hoe ga je met de gegevens om? Mensen zijn tegenwoordig best huiverig om maar klakkeloos overal hun gegevens in te vullen.

Verder is het goed dat je er iets tegenover stelt. Hoe zorg je dat de overige deelnemers ook daadwerkelijk weten of ze verloren hebben?

Groetjes Thomas
Hey Thomas,
Nederlanders mogen eventueel betrokken worden in mijn onderzoek omdat zij vaak gelijkaardige kenmerken hebben als Vlamingen. Het enige verschil in de vragenlijst is de vraag naar diploma. In Nederland is die indeling namelijk anders dan in België. In Leuven studeren bijvoorbeeld veel Nederlandse studenten en zij mochten ook deelnemen aan het onderzoek. Het onderzoek focust voornamelijk op Vlamingen dus moet het grootste aandeel zeker Vlamingen zijn. 

De gegevens worden anoniem verwerkt. Het enige dat ik doorkrijg is een lijst met e-mailadressen van de personen die kans willen maken op een filmtickets. Deze lijst staat los van de vragenlijst en resultaten. Alles komt samen in een database en wordt gecodeerd zodat er geen link teruggelegd kan worden naar de persoon die het invulde. Ik ben de enige persoon die deze adressen te zien krijgt. Aan de hand van een keuzeprogramma zal dan willekeurig iemand uitgekozen worden. Die persoon wordt op de hoogte gesteld via e-mail, zij die verloren hebben krijgen na het onderzoek een mail om hen nog eens te bedanken en te melden dat zij jammer genoeg niet gewonnen hebben. 

Als er nog vragen zijn, mag je me deze zeker nog stellen. 

Groetjes Charlotte
Ik heb verder geen vragen. Ik vind het netjes dat je keurig antwoord geeft op mijn vragen. Deze informatie zal voor een aantal leden zeer nuttig zijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht