Wel of geen webshop logistiek?!

1
Geachte heer/ mevrouw,

Ik ben een vierdejaarsstudent in de richting Commerciële Economie aan de Avans Hogeschool te Breda en in het kader van mijn afstudeeronderzoek, wil ik u graag enkele vragen stellen.

Het doel van mijn onderzoek is om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van webshops met betrekking tot het uitbesteden van het logistieke traject. Het komt namelijk met regelmaat voor dat webshops onnodige kosten maken door het inefficiënt inzetten van logistiek.

Het onderzoek zal ongeveer 2 minuten van uw tijd in beslag nemen. Er zal betrouwbaar met uw gegevens worden omgegaan en de resultaten worden geheel anoniem verwerkt. Link naar de enquête http://www.thesistools.com/web/?id=520450

Tot slot maakt u met het invullen van deze enquête kans op een Pluim cadeaubon ter waarde van €50,-. Om kans te maken op deze prijs dient u de vragenlijst volledig af te ronden en bij de laatste vraag uw e-mailadres in te vullen.

Alvast bedankt voor uw deelname aan dit onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Mike van Noord

Re: Wel of geen webshop logistiek?!

2
Uhh, resultaten worden geheel anoniem verwerkt. Doei.

Bij welk bedrijf bent u momenteel werkzaam?
Hoeveel ONLINE ORDERS verkoopt u gemiddeld per maand?
Vanaf 300 orders per maand is het al voordeliger om het logistieke proces uit te besteden. Zou u meer informatie willen over de voordelen van E-fulfilment? > email invullen

Re: Wel of geen webshop logistiek?!

3
rzethof schreef:Uhh, resultaten worden geheel anoniem verwerkt. Doei.

Bij welk bedrijf bent u momenteel werkzaam?
Hoeveel ONLINE ORDERS verkoopt u gemiddeld per maand?
Vanaf 300 orders per maand is het al voordeliger om het logistieke proces uit te besteden. Zou u meer informatie willen over de voordelen van E-fulfilment? > email invullen
De resultaten worden inderdaad geheel anoniem verwerkt. Deze algemene informatie zal namelijk niet gepubliceerd en ook niet doorgespeeld worden naar externe partijen. 
Tevens is de respondent bij de laatste vraag die u benoemd en daarmee de laatste vraag van de enquête geheel vrij in het invullen van zijn of haar email. De respondent heeft namelijk ook de mogelijkheid om 'NEE' aan te vinken. Jammer dat u zo reageert, want zo te zien heeft u de enquête niet gelezen.

Re: Wel of geen webshop logistiek?!

4
Ik denk dat hij de vragen juist wel gelezen heeft.
Deze vraag: Bent u bekend met het bedrijf MCS Fulfilment?
Dat maakt toch duidelijk dat je met een e-mail adres van dit bedrijf de informatie krijgt. 
Die vraag is voor je onderzoek totaal irrelevant. Net als de eerste bij welk bedrijf werkt u.
Welke producten verkoopt u. Daarvoor vraag je al de sector. Dat zou genoeg moeten zijn.
Misschien loop je stage bij MCS en hebben ze een beetje geholpen met vragen opstellen. ;-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wel of geen webshop logistiek?!

5
Ik vond het inderdaad ook geen probleem om deze enquête in te vullen, tot ik deze "sluik"-reclame zag tegen komen. Ik heb eigenlijk geleerd op het HBO om onderzoeken zo op te stellen dat ze dienen als onderzoek, en niet als verkapte reclame voor een bedrijf. 

Re: Wel of geen webshop logistiek?!

7
PaulG schreef:Ik denk dat hij de vragen juist wel gelezen heeft.
Deze vraag: Bent u bekend met het bedrijf MCS Fulfilment?
Dat maakt toch duidelijk dat je met een e-mail adres van dit bedrijf de informatie krijgt. 
Die vraag is voor je onderzoek totaal irrelevant. Net als de eerste bij welk bedrijf werkt u.
Welke producten verkoopt u. Daarvoor vraag je al de sector. Dat zou genoeg moeten zijn.
Misschien loop je stage bij MCS en hebben ze een beetje geholpen met vragen opstellen. ;-)
Ik moet u gelijk geven dat de allereerste vraag irrelevant is. Met het antwoord op deze vraag wordt namelijk ook niks gedaan..
Maar wanneer ik vraag naar de sector heeft men ook de keuze tot 'overige non-food', op dat moment is het wel relevant om te weten wat voor producten zij verkopen. Dit om een eventuele sector hieraan te hangen, mocht een bepaald producttype vaak voorkomen.

@DannyvdM De laatste vraag dient overigens niet als sluik-reclame; met een vraag als deze kun je de naamsbekendheid meten. Dit onderzoek is dus inderdaad opgesteld als onderzoek en niet als verkapte reclame voor een bedrijf. ;-)

Re: Wel of geen webshop logistiek?!

8
MCS Fulfilment is specialist in het verzorgen van de logistieke waardeketen voor haar opdrachtgevers. Klanten bedenken de commerciële concepten en MCS Fulfilment verzorgt de administratieve en logistieke afhandeling. Hierdoor is het voor de klant mogelijk om zich volledig te kunnen focussen op haar succesfactoren.
Vanaf 300 orders per maand is het al voordeliger om het logistieke proces uit te besteden. Zou u meer informatie willen over de voordelen van E-fulfilment? (eenmalig)*



[table][tr][td]Ja, graag mailen naar emailadres: 
Nee[/td]
[/tr]
[/table]
Dit noem ik eigenlijk daadwerkelijk sluikreclame. Als je ook daadwerkelijk wilt weten wat de naamsbekendheid is, is het verstandiger om een lijst te maken met directe concullega's. Hieruit blijkt niet alleen wat de naamsbekendheid is van het bedrijf waar je voor werkt, maar ook van de directe concullega's. Daarnaast kan je verder in een enquete hierop ingaan, om te ontdekken in hoeverre men er bekend mee is. Een dergelijk onderzoek zou bij mijn opleiding nooit representatief zijn en dus ook niet worden goedgekeurd. Ik heb enkele klasgenoten gehad die hiermee ook daadwerkelijk de fout in zijn gegaan. 

Re: Wel of geen webshop logistiek?!

9
Naamsbekendheid is ook niet het hoofddoel van de enquête. Het is de bedoeling dat de wensen en behoeften met betrekking tot het uitbesteden van het logistieke traject in kaart worden gebracht. Daarbij zijn respondenten geheel vrijblijvend om aan het eind van de enquête zijn/haar e-mailadres in te vullen, mochten zij meer informatie willen over de voordelen van E-fulfilment. Ben je daar niet in geïnteresseerd, heb je gewoon de mogelijkheid om 'nee' aan te vinken en niks in te vullen.