Boosmyshop icm. Magento

1
Ik heb een vraagje over boosmyshop ERP....Ik heb het in augustus 2013 geïnstalleerd in een nieuwe magentosite..ik ben pas sinds 3 weken over op deze nieuwe site, enorme klus geweest alles over te zetten van de oude naar de nieuwe site.
Boosmyshop ERP valt TEGEN...het lijkt alsof voor de eindgebruiker niets is afgemaakt. Magazijn zit met handen in het haar!

1.Je kunt niet printen naar meerdere printers...ik heb momenteel alleen een A4 printer, een dymo labeler kun je niet gebruiken, je moet dan eerst heel veel in config wijzigen wil je labels kunnen printen, het kan dus alleen maar op dure sheets van A4..ik heb er 10 duizenden nodig per jaar.

2. ik kan ook geen adreslabels printen, we moeten eerst de order open, adres kopiëren en in dymo plakken.

3. Aller ergste is dat je orders alleen in Bulk kan afmelden, je hebt totaal geen overzicht wat er geprint, ingepakt en verstuurd is. (we werken nog niet met scanners, we kunnen geen barcodes printen) We zijn weer terug naar een papieren kantoor.

De pagina van order proces zit vol tabbladen en knoppen, je bent orders heen en weer aan het klikken om enigszins overzicht te houden wat er geprint is en niet. Eind van de dag zijn we nog een uur bezig uit te zoeken wat de deur uit is en wat nog open staat (in de loop van de dag komen er natuurlijk ook orders binnen) Inmiddels zijn we er na 3 weken achter dat er toch orders 2x zijn verzonden omdat om een duistere reden (omdat we met de voorraad ook constant bezig zijn) orders in andere tabbladen terechtkomen en voor een tweede keer verzonden worden.

Is er iemand die ERP boostmyshop gebruikt en hoe deze het orderproces orderlijk laten verlopen...we zijn een beetje wanhopig, we kunnen geen goede methode vinden.

Re: Boosmyshop icm. Magento

2
Poeh en het is nog een behoorlijk dure extentie ook...

Heb je al contact gehad met de support afdeling van Boost? Het is geen OpenSource dus hulp van onofficieele bronnen is lastig. Als je er echt niet uitkomt kan je beter je verlies nemen en ermee stoppen dan blijven aanmodderen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Boosmyshop icm. Magento

3
Hallo css,

Wij hebben in het verleden ook deze software in onze webwinkels gehad. Wij waren wel te spreken over dit pakket. Voor ons was het meer dat we de voorraad in 2 magazijnen hadden staan en dit via embedded ERP makkelijk konden scheiden.

Het printen waar je het over hebt hadden we geen problemen mee, maar wij hadden dan ook de extensie van paazl erbij. Hierdoor konden we veel sneller werken. De adres labels werden via een speciale printer geprint.

De order proces pagina is inderdaad eentje die vrij vol zit met een 'stappenplan'
Wij hebben deze dan ook niet veel gebruikt, wij zijn van de standaard magento order pagina gaan werken.

Mocht je nog wat extra informatie willen dan kun je altijd contact met me opnemen of je vraag hier stellen.

Succes!
Patrick Heijmans
WebwinkelCommunity <-- Wordt nu lid

Re: Boosmyshop icm. Magento

4
Ik heb een keer meegekeken bij een andere gebruiker hier op het forum en daar werkte alles als een trein. Inderdaad ook met Paazl en met scanners.

Ik was er hierdoor juist van overtuigd geraakt dat het een erg goed pakket is voor een niet al te dure prijs. Kun je hier misschien posten of het op termijn allemaal wat soepeler gaat lopen (wennen aan het nieuwe pakket) of dat het voor jou echt niet werkte uiteindelijk?

Heb je al contact opgenomen met boostmyshop of er iets is voor het printen van adres labels op de Dymo? Ik heb hier geloof ik ook al een keer contact met ze over gehad.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Boosmyshop icm. Magento

5
Wij werken nu ongeveer een jaar met dit pakket, en zijn juist zeer tevreden. We pakken met z'n tweeën als we flink doorwerken ±80 orders per uur in met dit systeem. Van picken in het magazijn tot voorgemelde pakketten. Voorheen was dat echt niet mogelijk.

Het vergt wel een omslag in de manier van werken, en een barcodescanner is eigenlijk wel noodzakelijk om het systeem optimaal in te zetten, maar dan werkt het - bij ons in ieder geval - vrijwel vlekkeloos. Hier wordt alles met een scanner gedaan. Producten zijn allemaal voorzien van barcode, en voor orderpicken gebruiken we een terminal van Datalogic.

Dborneman was vorig jaar bij mij geweest. Indien je het interessant zou vinden om bij ons te kijken hoe wij met Embedded ERP werken, dan ben je welkom om een keer langs te komen. Stuur maar een PB als je een afspraak wilt maken.

Re: Boosmyshop icm. Magento

8
Ik heb het voorlopig weer laten verwijderen uit mijn Magento shop.
De nieuwe shop is nog niet live en het toevoegen van producten lijkt erg moeilijk te gaan als deze ERP module aanwezig is.

Afgelopen 7 april aan de start gegaan met Exact online. Inkoop is daarmee ook een fluitje van een cent, erg tevreden mee tot dusver.

Re: Boosmyshop icm. Magento

9
Dank voor al jullie adviezen, ik ben inmiddels alweer een stukje verder, ik had voorlopig e.a. laten aanpassen in het magentoorder deel omdat toch de ERP ordervoorbereiding veel te omslachtig was om zo te gebruiken...met beste wil van de wereld kregen we er geen fatsoenlijk orderproces uit, teveel knoppen en te onoverzichtelijk. Het ERPdeel wilde we gebruiken voor scanners en daar zijn we nu mee bezig en hadden de hoop dat dit wel overzichtelijk was...en wederom lijkt het weer een heel gedoe achteraf.

We hebben een aantal datalogic memor scanners aangeschaft, en we krijgen ook keurig het menu van ERP in de scanner en kunnen orders kiezen en producten scannen, dan houd het op...je kunt de bestelling niet afronden. Ik weet dat heel veel mensen dit systeem gebruiken en blijkbaar ooktevreden zijn, er zal wel een denkwijze achter ERP zitten die ik niet begrijp, het is wel een enorme hobbelweg.

Re: Boosmyshop icm. Magento

10
Er staat nergens beschreven hoe het proces werkt, maar als ik het nu inmiddels goed begrijp werkt het scannen met Boostmyshop ERP als volgt:

Roep orders op in scanner, loop door magazijn en pick en scan artikelen, plaatst deze in een verzamelbak, net zo lang tot het lijstje leeg is in de scanner (dan heb je alle producten)
Breng de verzamelbak vervolgens naar een computer, roep order opnieuw op en scan alle producten nogmaals in een PC en handel de order af/verpakken en verzenden.

Ik kan geen andere manier vinden om dit te doen.

Mijn probleem met deze methode is:
Orders bestaan uit 10 tot 100 producten, per product zijn er ook aantallen zoals hieronder
product 1 - 10 stuks
product 2 - 50 stuks
product 3 - 2 stuks
product 4 - 1 stuks
product 5 - 25 stuks
product 6 - 12 stuks
product ...

Je kunt geen aantallen invullen dan alleen met de + / - knoppen, of met de scanner de aantallen bleepen.
..en vervolgens in de computer nogmaals, betekend dat je voor een gemiddelde order makkelijk 500 bleeps of 500x op een plusje moet klikken, dat betekend ook dat er voor elke medewerker een computer en tafel/stoel moet worden aangeschaft omdat de tijd om een order te verwerken 10x zo hoog ligt......en grote kans op RSI verschijnselen?

Ik hoop echt dat ik het bij het verkeerde eind heb want we hebben al behoorlijk geïnvesteerd in handscanners, barcode software, magazijn aanpassen zodat we met barcodes kunnen werken.

Re: Boosmyshop icm. Magento

11
Er is vast wel iemand die hier meer over weet, maar mocht het nog niet in het systeem zitten dan neem ik aan dat Boostmyshop dit relatief gemakkelijk voor je kan customizen.

Als ze een invulveld naast de plusjes en minutjes maken waar je de aantallen zelf kan invullen ben je al van je probleem af. Zo ging dit ook bij een groot e-commerce bedrijf waar ik voorheen gewerkt heb.

Re: Boosmyshop icm. Magento

12
Ik heb dat vorig jaar eens gevraagd hoe dat zat aan Boostmyshop met de +/- tekentjes...we waren toen nog niet zover met scannen, het antwoord (december2013) was dat de mogelijkheid voor een invoerveld er niet is en je alleen +/- kon gebruiken..ik dacht, dat los ik later wel op door iemand zoeken die dit +/- veld kan wegprogrammeren.


"Dat ga ik niet eerder doen voordat ik zeker weet dat je niet alle artikelen 2x hoeft te scannen per order, want dan hebben we een achteraf gezien nutteloos (nu al heel duur) orderpick (ERP)systeem aangeschaft en ook een jaar aan voorwerk voor niets gedaan.

Er wordt een Datalogic scanner gevraagd door ERP Boostmyshop, maar gezien dit hele ERP product kunnen we dit ook met een handscannertje van 100 euro aan een PC gekoppeld doen en nog een groot voordeel is je hoeft maar 1x alle producten scannen ipv 700 euro voor een datalogic en de artikelen 2x scannen. Datalogic is nu niets anders dan een draadloos veredeld toestenbord.

Ik hoop echt dat ik het bij het verkeerde eind heb want dit is zo 80 jaren"

Re: Boosmyshop icm. Magento

13
De business logic is op zich wel logisch: als je 3 stuks nodig hebt, scan je 3 keer óf scan je 1 keer en druk je vervolgens 2 keer op +. Daarmee heb je zo'n 95% van de business cases afgedekt.

Daarnaast heb je nog een aandachtspunt: hoe kun je controleren dat er exact 100 stuks en niet 99 of 101 worden ingepakt? Daarvoor moeten er toch 100 stuks langs een scanner (op een lopende band bijvoorbeeld). Of anders moet iemand tot 100 tellen en tegelijk ter bevestiging op de +-knop drukken.

Wat je verder nog kunt doen, is aparte barcodes voor veelvouden gebruiken. In ons magazijn is 1 x barcode x bijvoorbeeld gelijk aan 12 x artikel y, afhankelijk van hoeveel stuks er in een omdoos passen.
StoreCore.io

Re: Boosmyshop icm. Magento

14
Logisch inderdaad, totdat je het in de praktijk gaat gebruiken, bij ons gaat alles per stuk.
Dus realistisch is, van 1 eerst item 26 stuks uit te tellen vervolgens 26x te scannen, in kleine bakjes doen, in een verzamelbak zetten, hele verzamelbak op te pakken en weer opnieuw uit te zoeken welk onderdeel welke barcode heeft, (al die kleine onderdeeltjes zijn niet verpakt per stuk met een barcode) en weer opnieuw in de PC alle 26 stuks scannen, dan nog verpakken is naar mijn idee niet realistisch, zwaar tijdrovend en eigenlijk zeer onzinnig. Maar het meest onzinnige is, waar je waarschijnlijk niets aan kan veranderen is, het 2x de producten in een computer zetten, eerst wifi handheld en dan in de PC.. dat is niet meer van deze tijd.
Zoals het er nu uitziet is ERP gemaakt voor kleine bestellingen in aantallen.

Re: Boosmyshop icm. Magento

15
CSS schreef:Dus realistisch is, van 1 eerst item 26 stuks uit te tellen vervolgens 26x te scannen [...]
Dat zou eigenlijk één en hetzelfde moeten zijn: scannen = tellen. Daarop zijn die systemen ook gebaseerd. Gebruik je ze anders, dan is dat dubbel werk. Eerst 26 keer tellen en dan 26 keer scannen is inderdaad idioot.
CSS schreef:(al die kleine onderdeeltjes zijn niet verpakt per stuk met een barcode)
Hoewel het tussen haakjes staat, is dát dus de kern van je probleem: je probeert achteraf een barcode toe te passen. Dat zou eigenlijk één geïntegreerd geheel moeten zijn.

Ik weet niet wat je verkoopt, maar ik zou gaan omzien naar een systeem dat je geen slaaf maakt van de barcode. Nu heb je een workflow waarin de barcode er pas achteraf aan te pas komt en dat schiet niet op.
StoreCore.io

Re: Boosmyshop icm. Magento

16
We verkopen kraaltjes en kleine onderdeeltjes. Er staat nergens een goede workflow beschreven van boostemyshop erp, alleen hoe je schermpjes op moet halen en wat je er voor nodig hebt. Je komt er pas achter als je het wil gebruiken, dan lijkt het of je iets niet goed geïnstalleerd hebt.

Waarom laten ze je zo'n dure scanner aanschaffen als die toch niets anders doet dan alleen lezen? Want als je het met kleine hoeveelheden artikelen werkt is zo'n dure scanner ook onzin. Je kunt de spullen gewoon met een geprint A4 ook pakken, en daarna in de computer scannen, want dat is ook nog zoiets, je moet met ERP ook altijd blijven printen op papier...DUH!, daar wilde ik ook vanaf van al dat geprint, kost kilo's papier.

Hoe verder ik erin duik, hoe omslachtiger en onlogischer het wordt, ik begrijp er helemaal niets meer van....ik kan alleen denken, dat kan toch niet waar zijn! dat heeft toch niet iemand serieus zo bedacht en geprogrammeerd?

Re: Boosmyshop icm. Magento

17
Ward nog even, ik probeer niet achteraf een barcode toe te passen..maar tijdens het orderpicken. Ik dacht dat de in handheld de order oproept , artikel pakt en scanned, het gescande wordt automatisch afgemeld op de order...dat is niet zo...scanner is alleen een lezer (vervanger van het papiertje) Als je alle artikelen hebt gepakt en gescanned, moet je via een PC met een scanner de order oproepen en opnieuw alles scannen, dan pas kun je afmelden.

Re: Boosmyshop icm. Magento

18
Boostmyshop ERP afhandelen bestellingen

1. Lijst oproepen van Magento ERP programma via browser op de scanner

2. Je krijgt een Artikelenlijst in scanner te zien van eerstvolgende openstaande order

3. Artikelen 1 voor 1 pakken en scannen, zodra een artikel is gescanned valt het artikel van het lijstje op je scanner.

4. Op een moment is lijstje leeg op de scanner en heb je alles voor die order gepakt. Dan is het klaar met de dure datalogic scanner ..er is geen bevestiging of gereedmelding mogelijk….(de scanner is dus gewoon een packinglist zoals op papier geprint maar dan vermomd als scanner met wifi.)

5. Dan pak je de artikelen op en loop je naar een PC met (een goedkope scanner), roep je de order op en geeft opdracht dat je de order wil scannen.

6. Dan ga je weer opnieuw alle artikelen scannen de PC in en kun je de bestelling afronden.


En ik hoop zo dat ik ongelijk heb….als iemand ervaring heeft met deze extensie? Klopt bovenstaande?

Re: Boosmyshop icm. Magento

19
Je loopt nu precies aan tegen het punt waarop ik een overname van een kralen/sieraden-webshop al twee keer heb laten afketsen: de personeelskosten.

Op zich lijkt de marge wel leuk ... totdat je de personeelskosten van een werknemer incalculeert.

Ik zou daarom, als "ervaringsdeskundige", eerst eens een andere rekensom maken: kun je investeren in om-het-even-welke-automatisering en daarna nog steeds een gezonde marge overhouden?
StoreCore.io

Re: Boosmyshop icm. Magento

20
Ik ben al een tijdje bezig en ik heb op zich een goed magazijnsysteem uitgedacht, handmatig met bestellijsten gaat best wel heel snel. En peroneelskosten zijn daardoor laag. Van origine heb ik altijd bedrijfsprocessen gestroomlijnd in de automatisering en zat tussen de gebruiker en de automatiseerder, omdat ik van beide werelden me kon indenken hoe hun gedachtengangen waren.:) kon ik ze bij elkaar brengen. Ik weet dus precies wat ik wil en ik weet ook wat de mogelijkheden zijn.....alleen het probleem is, hoe kom ik daar. Automatiseerders zijn van huisuit niet praktisch naar gebruikers en nemen vaak de makkelijkste weg naar een resultaat....en vaak niet de fijnste weg.....het is ook moeilijk een iets goeds te bouwen in automatisering, er zijn daarom ook maar weinig fantastische softwarepakketten.

Dus als je nog eens een winkeltje op de kop kan tikken...ik hou me aanbevolen :)