Krijg APC niet werkend onder Magento

1
Hallo webshoppers,

Nu mijn webwinkel zo goed als staat wil ik graag de winkel cachen. APC is geïnstalleerd (hetzij met moeite). We moesten zelfs een PHP versie terug. Ik krijg APC alleen niet lekker werkend. De misses zijn keihoog wat mij verklapt dat hij dan toch niet cached, toch?

Waar ik het meeste mee worstel is dat ik de configuratie maar niet aangepast krijg. Volgens vele topics zou ik een apc.ini moeten hebben in de map app/etc/php5 maar die map heb ik niet. Ik heb deze map zelf aangemaakt en een apc.ini in gezet met een setup. Maar die lijkt niet te willen pakken.

Tips zijn van harte welkom! Ik ben het even kwijt.

Re: Krijg APC niet werkend onder Magento

3
Maurice schreef:Je bedoelt hiermee dat apc installatie door de hoster een probleem met moeite was?

en naar welke php versie ben je gegaan dan als ik vragen mag aangezien PHP5.3 al bijna end of live is :/

apc moet gewoon op elke php versie kunnen draaien (mits goed geconfigged)
Ik heb een VPS server, en deze wordt door een vriend met kennis van zaken beheerd. Hij heeft voor mij APC geïnstalleerd. Hij moest alleen terug naar 5.4 daar waar hij de PHP netjes had geupdated naar de meest recente.

APC draait dus nu wel, maar hij blijft de standaard instellingen zien. Niet de instellingen die ik graag wil zien. Misschien dat er hierdoor al die 'misses' ontstaan. Ergens zou er een apc.ini moeten staan die ik moet bewerken. Maar die file kan ik niet vinden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.