Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
webbende
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 december 2014

Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Beste allemaal,

Ik ben voor een klant bezig met het ontwikkelen van een webshop.
Deze klant maakt veel gebruik van configureerbare producten voor kleur, model en andere dergelijke opties.

Nu gebruik ik voor het kiezen van de kleuren een extension genaamd "Tonbo Colorpicker". Deze geeft in plaats van een dropdown menu voor de kleuren, blokjes met de kleur weer waarop geklikt kan worden om deze kleur te selecteren.

Deze attributen zijn alleen zichtbaar op het moment dat de gebruiker op de webshop is ingelogd.
Onze klant wil echter deze attributen ook weergeven op het moment dat bezoekers van de site niet ingelogd zijn.

Dit is de eerste shop die ik met magento bouw, en ben dus redelijk newbie met dit platform. Kan ik dit ergens in de systeeminstellingen instellen, heeft het met rechten voor het gastaccount te maken? Zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Rik
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Je gebruikt Magento 1.9.0.1 of 1.9.1 en van de extensie kom je in de backend niets tegen onder configuratie wat met de extensie te maken heeft?
 
webbende
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 december 2014

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Ik kom in ieder geval geen instellingen tegen die met visibility te maken heeft.
Volgens mij moet het toch gewoon mogelijk zijn om configureerbare attributen weer te geven op het moment dat gebruikers uitgelogd zijn?

En ik gebruik magento 1.9.0.1
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Ja, dat zou je zeggen. Ik ken de plugins zelf verder niet. Misschien dat andere deze wel kennen en weten waar het probleem ligt.

Ik kan de oplossing niet direct geven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
webbende
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 december 2014

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Zyra, ik ken de backend van magento vrij goed, maar andere attributen die je standaard aan kan maken in magento hoe kan ik die op de front end weergeven voor uitgelogde bezoekers?

Bedankt voor je hulp!
 
webbende
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 december 2014

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Heeft helemaal niemand ervaring met het weergeven van configurable attributes als gebruikers zijn uitgelogd?
 
Peet
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 juli 2012

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

oh jawel, alleen werkt het gewoon ook al ben je niet ingelogd. Aangezien de meeste mensen toch als gast afrekenen lijkt me dat ook de meest logisch instelling. Ik wist niet eens dat je het kon veranderen (maar ook nooit naar gezocht)

En het topic is vandaag gemaakt en het is nog voor 12en... De mensen zitten hier niet wanhopig op berichten te wachten, geef ze wat tijd.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

oh jawel, alleen werkt het gewoon ook al ben je niet ingelogd. Aangezien de meeste mensen toch als gast afrekenen lijkt me dat ook de meest logisch instelling. Ik wist niet eens dat je het kon veranderen (maar ook nooit naar gezocht)

En het topic is vandaag gemaakt en het is nog voor 12en... De mensen zitten hier niet wanhopig op berichten te wachten, geef ze wat tijd.
Er staat in beginpost dat het alleen in te zien is als je ingelogd bent. Dus juist niet logisch.

Daarbij TS, ik kan niet ruiken dat jij oh zoveel ervaring hebt met Magento. Aangezien het toch een gratis plugin is, misschien kijken naar een andere?

Daarbij vind ik het jammer dat je gewoon mijn vraag niet beantwoord. Dus welke Magento versie je hebt is misschien wel van belang i.v.m. de plugin.

Maargoed succes!
 
webbende
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 december 2014

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Allereerst excuses als ik ongeduldig of horkerig overkwam, dit was zeker niet de bedoeling.
En ik gebruik magento 1.9.0.1
@Zyra: Ik heb wel degelijk geantwoord welke versie van magento ik gebruik, verder heb ik mijn beginpost aangepast zodat er wel een versie bij staat.

Verder weet ik wel dat er bij het beheer van attributen een instelling is om een attribuut op de front end weer te geven. Bij de attributen die ik wil weergeven op de front-end heb ik dit ook goed ingesteld.
Echter is het dus alleen zichtbaar als gebruikers ingelogd zijn, en niet wanneer men uitgelogd is.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Allereerst excuses als ik ongeduldig of horkerig overkwam, dit was zeker niet de bedoeling.
En ik gebruik magento 1.9.0.1
@Zyra: Ik heb wel degelijk geantwoord welke versie van magento ik gebruik, verder heb ik mijn beginpost aangepast zodat er wel een versie bij staat.

Verder weet ik wel dat er bij het beheer van attributen een instelling is om een attribuut op de front end weer te geven. Bij de attributen die ik wil weergeven op de front-end heb ik dit ook goed ingesteld.
Echter is het dus alleen zichtbaar als gebruikers ingelogd zijn, en niet wanneer men uitgelogd is.
Sorry, dan heb ik eroverheen gelezen. Maar je weet dat je een plugin hebt dat maar tot 1.7 is geüpdatet?

Ik zou zeggen probeer een andere i.p.v. dagen bezig te zijn om een oplossing te zoeken. Bedrijf zelf al om hulp gevraagd? Of geeft die geen gehoor?
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Magento heeft veel heel veel extensies allen vele die ook brak zijn.

Voor wat jij zoekt is dit een hele goede: http://www.mageworx.com/advanced-produc ... nsion.html

Dit kun je per klantgroep instellen, allemaal, of alleen bijv resellers.
Mageworx is daarnaast 1 van de betere extensie bouwers en geeft je daarnaast goede support en gratis updates.
 
webbende
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 december 2014

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

23 december 2014

Het is inderdaad een plugin die tot 1.7 geupdated is, maar op de magento connect sectie van deze plugin staat dat je het eenvoudig werkend kunt maken op 1.9. Dat is ook wat ik gedaan heb, en het werkt prima.

Inderdaad ook al contact opgenomen met de ontwikkelaar maar die geeft geen gehoor.

Ik zal kijken of ik een andere plugin kan gebruiken, echter kan ik bijvoorbeeld een configureerbaar attribuut voor bijvoorbeeld het selecteren van de lengte van het product (in een dropdown) ook niet zien als ik uitgelogd ben dus denk niet dat het aan de plugin ligt want een dropdown is een standaard magento element voor configureerbare attributen. Als ik die al niet zie als ik uitgelogd ben dan is er naar mijn idee iets anders fout.
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Configureerbaar product - attributen zichtbaar als gast

24 december 2014

in de update 1.9.1 van Magento is deze functie aanwezig als colorswatch. Check de update release:

http://magento.com/blog/magento-news/ma ... #.VJqvssgA
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht