Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Peterk
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 september 2014
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Data feed probleem

17 juli 2015

beste allemaal
Ik heb een probleem met de data feet voor marktplaats'
ik mis in de, Product pattern ,de category_id" en de sub category id
Dit is een verplicht veld, ik weet alleen niet hoe ik dit op de juiste wijze toe moet voegen :?
Het zit er nu zo uit!

<item>
<titel>{name}</titel>
<prijs>{price}</prijs>
<url>{url}</url>
<url_productplaatje>{image,[0]}</url_productplaatje>
<sku>{sku}</sku>
<beschrijving>{description}</beschrijving>
</item>
Ik gebruik, data feed manger van wyomind.
Iemand die hier kaas van gegeten heeft?
B.v.d
Peter
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Data feed probleem

19 juli 2015

beste allemaal
Ik heb een probleem met de data feet voor marktplaats'
ik mis in de, Product pattern ,de category_id" en de sub category id
Dit is een verplicht veld, ik weet alleen niet hoe ik dit op de juiste wijze toe moet voegen :?
Het zit er nu zo uit!

<item>
<titel>{name}</titel>
<prijs>{price}</prijs>
<url>{url}</url>
<url_productplaatje>{image,[0]}</url_productplaatje>
<sku>{sku}</sku>
<beschrijving>{description}</beschrijving>
</item>
Ik gebruik, data feed manger van wyomind.
Iemand die hier kaas van gegeten heeft?
B.v.d
Peter

Dat is duidelijk geen feeD voor Marktplaats zelf. Ik denk dan dus, dat je deze vraag beter kan neerleggen bij de partij die jou feeD verwerkt.

Om te verduidelijken wat ik bedoel, een product op een daadwerkelijke Marktplaats feed ziet er bijvoorbeeld zo uit:

<admarkt:ad><admarkt:externalId>102573</admarkt:externalId><admarkt:categoryId>2731</admarkt:categoryId><admarkt:title>Aqua coolkeeper beenkoeler paard pacific blue MEDIUM</admarkt:title><admarkt:description>Aqua coolkeeper beenkoeler paard pacific blue MEDIUM<br /><br />Al enkele jaren zijn de Aqua Coolkeeper producten op de markt voor honden en mensen maar nu is hij er eindelijk ook voor paarden. Teveel lichaamswarmte kan leiden tot hittestress. Dit wilt u natuurlijk voorkomen. De Aqua Coolkeeper biedt op warme dagen de oplossing.<br />
Eigenschappen<br />
Als u de Aqua Coolkeeper in het water legt, wordt het speciaal ontwikkelde HydroQuartz in het product geactiveerd tot een actief verkoelende gel. Deze hydroQuartz gel absorbeert de lichaamswarmte van uw paard en stoot deze af door verdamping. Zo is directe en continue verkoeling mogelijk. Een volgezogen paardendeken kan afhankelijk van de weersomstandigheden tussen de 2- 10 dagen een verkoelend effect hebben. Ondanks dat deze deken zich vol zuigt met water voelt hij na een uurtje helemaal droog aan.<br />
Gebruik<br />
Leg de Aqua Coolkeeper max. 30 sec. in koud water waarna u uw paard verkoeling kunt bieden. De Aqua Coolkeeper is steeds opnieuw te gebruiken. Alle Aqua Coolkeeper produkten worden geleverd met een zeer uitgebreide gebruiksaanwijzing.<br />
Aqua Coolkeeper Beenkoelers<br />
<br />
De Aqua Coolkeeper Beenkoelers zijn verkrijgbaar in de kleur Pacific blue en in de maten M-kort (20cm), M-lang en L-lang.<br /><br />Al onze producten kunnen binnen 14 dagen gratis geretourneerd worden.<br /><br />Koop nu, betaal over 14 dagen.<br /><br />Supersnelle levering, als u op werkdagen voor 21:00 besteld, is het product de volgende dag al bij u binnen. Op zondag voor 19:30 besteld wordt meteen op maandag al geleverd. Verzendkosten slechts 5,95 voor heel Nederland, België en Duitsland. Boven de 90,- gratis verzending<br /><br />Bezoek onze website om dit product en eventueel andere producten direct online af te rekenen.<br />https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... arkt:image url="https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... admarkt:ad>
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Peterk
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 september 2014
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Data feed probleem

19 juli 2015

Hoi NOP Webdesign

Bedankt voor je antwoord. :D
de partij die de feed doorgeeft doet niets met het generenen van de xml file
Dat moet uit mijn magento komen, en hier voor gebruik ik dus data feed manger van wyomind voor.
er staat wel al veel gegevens in maar heeft nog niet alle juiste instellingen
http://www.elektraweb.nl/feeds/Marktplaats.xml

Ik heb hier alleen niet veel kaas van gegeten :?
Moet me maar goed gaan inlezen. :shock:
Heb helaas niet het budget voor om daar iemand voor in te huren :cry:
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Data feed probleem

20 juli 2015

Hoi NOP Webdesign

Bedankt voor je antwoord. :D
de partij die de feed doorgeeft doet niets met het generenen van de xml file
Dat moet uit mijn magento komen, en hier voor gebruik ik dus data feed manger van wyomind voor.
er staat wel al veel gegevens in maar heeft nog niet alle juiste instellingen
http://www.elektraweb.nl/feeds/Marktplaats.xml

Ik heb hier alleen niet veel kaas van gegeten :?
Moet me maar goed gaan inlezen. :shock:
Heb helaas niet het budget voor om daar iemand voor in te huren :cry:
Wat ik al aangaf, dat is helemaal geen Marktplaats feed. Wat ik postte is een Marktplaats feed. Dat weet ik, omdat ik ~2200 producten op Marktplaats heb staan via mijn feed. Daar zit geen bedrijf tussen. Mijn feed wordt rechtstreeks door Marktplaats zelf ingelezen. Deze vraag dien je echt te stellen aan de partij waar jij zaken mee doet om de producten op marktplaats te zetten.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DoubleDave
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 juli 2014

Re: Data feed probleem

24 juli 2015

Datafeeds blijven een ingewikkeld verhaal waar veel tijd in gaat zitten.
We zijn zelf nu voor 95% procent klaar met een feed voor Amazon....wat een klus was dat zeg.

Anyway, we gaan nu eens een poging wagen met channable en kijken of het met
die club makkelijker wordt om een feedje op te stellen. Marktplaats en Bol zijn de volgende doelen.

gr. Dave
 
Stephan81
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 februari 2015
Contacteer:

Re: Data feed probleem

25 juli 2015

Even van uit gaande dat je een beetje kunt programmeren... Kijk hier eens naar en vul aan naar de specificaties die je nodig bent...
(zoals de file nu staat, als php file in je root plaatsen...)
<?php
	require_once 'app/Mage.php';
	Mage::app()->setCurrentStore(Mage_Core_Model_App::ADMIN_STORE_ID);
	$collection = Mage::getResourceModel('catalog/product_collection')
		->AddAttributeToSelect('manufacturer')
		->AddAttributeToSelect('sku')
		;
	echo "<table>";
	echo "<tr><td><b>ID</b></td><td><b>SKU</b></td><td><b>Merk</b></td></tr>";
	foreach($collection as $product) {
		
		if (strlen($product->getAttributeText('manufacturer')) < 1)
		{
			echo "<tr><td>".$product->getId()."</td><td>".$product->getSku()."</td><td>".$product->getAttributeText('manufacturer')."</td></tr>";
		}
	}
	echo "</table>";
?>
Beveiligingscamera's, set en accessoires: http://www.secucamera.nl
Beveiligde cloud-opslag van camerabeelden: http://www.securitycamcloud.nl
 
Stephan81
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 februari 2015
Contacteer:

Re: Data feed probleem

25 juli 2015

Bovenstaande maakt een lijst waar het manufacturer leeg is... Maar zo kan je natuurlijk alles bedenken en exporteren / outputten als lijst.
Beveiligingscamera's, set en accessoires: http://www.secucamera.nl
Beveiligde cloud-opslag van camerabeelden: http://www.securitycamcloud.nl
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Data feed probleem

25 juli 2015

Dat is geen XML. Bij XML moet je rekening houden met zaken als character encoding, maar ook op de juiste manier escapen.

Ik geef de voorkeur aan PHP DOMDocument hiervoor. Daar zitten build in functies in, om absoluut perfect XML documenten op te bouwen. Bijvoorbeeld om text nodes altijd perfect te escapen kun je createTextNode gebruik van maken.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Stephan81
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 februari 2015
Contacteer:

Re: Data feed probleem

30 juli 2015

Klopt, is zo geen xml. Is klein stukje code van iets van mezelf, wat een tabelletje genereerd. Maar laat wel zien hoe je eenvoudig wat gegevens van producten kunt opvragen en dan kun je er mee doen wat je wil.. Zoals outputten in een gewenst XML formaat.
Beveiligingscamera's, set en accessoires: http://www.secucamera.nl
Beveiligde cloud-opslag van camerabeelden: http://www.securitycamcloud.nl
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Data feed probleem

30 juli 2015

Outputten naar een XML formaat op de juiste manier is nog niet zo eenvoudig als een HTML tabelletje. XML op de juiste manier opmaken met ondersteuning voor 'vreemde karakters' en HTML content is juist de grootste uitdaging van het maken van een goede feed. Dat is ook waarom ik dat opmerkte. Content uit een database tabel ophalen is natuurlijk niet zo moeilijk.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
keysersozeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 juli 2016

Re: Data feed probleem

20 juli 2016

beste allemaal
Ik heb een probleem met de data feet voor marktplaats'
ik mis in de, Product pattern ,de category_id" en de sub category id
Dit is een verplicht veld, ik weet alleen niet hoe ik dit op de juiste wijze toe moet voegen :?
Het zit er nu zo uit!

<item>
   <titel>{name}</titel>
   <prijs>{price}</prijs>
   <url>{url}</url>
   <url_productplaatje>{image,[0]}</url_productplaatje>
   <sku>{sku}</sku>
   <beschrijving>{description}</beschrijving>
</item>
Ik gebruik, data feed manger van wyomind.
Iemand die hier kaas van gegeten heeft?
B.v.d
Peter
Om even een oude koe uit de sloot te halen.
<admarkt:categoryId>610</admarkt:categoryId>
Is de category + sub sub sub categorie voor knuffels & pluche.
Als je op marktplaats een de categorie gevonden hebt die je nodig hebt dan zie je in de URL het ID dat je nodig hebt.

Of is t je intussen al gelukt?

Foxyfeed.com is overigens een goede internationale feeder (ook voor magento, incl. extensie), daar heb ik de bovenstaande info ook vandaan. Volledig gratis.

Hier heb je ook een handleiding uit Denemarken (figures):
http://www.dbabusiness.dk/media/1022/ma ... -specs.pdf
Daar staat ook een een goed voorbeeld van een xml feed.

Ik probeer nu een xml van een kleine webstore direct via admarkt te uploaden wat niet lukt. Voor onze andere grote stores hebben wij een feed partner van marktplaats die dat doet.

Als je hiervoor om hulp vraagt doet de marktplaats helpdesk hier heel geheimzinnig over en pushed deze haar zakelijke advertisers vrijwel altijd naar haar hun feed partners, ook als er per maand meer dan 5000 euro van je advertisement budget marktplaats gaat zoals bij ons.

Op Google vind je alleen de topic die jij geopend had in 2015 die hierover gaat.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Data feed probleem

03 augustus 2016

Bij mij werkt het prima. Echter is dit wel een uitdaging om goed werkend te krijgen. Marktplaats geeft inderdaad geen ondersteuning en ook geen inhoudelijke foutmeldingen. Als je het niet goed doet, staat er gewoon dat het inladen van de feed mislukt is, zonder redenen. Dat maakt het erg complex. Ik zou je sowieso de volgende tips willen geven als je er nog mee worstelt. Dit zijn punten die mij hebben geholpen om het goed werkend te krijgen.

Gebruik PHP's DOMDocument om de XML op te maken. Doe alles met de build in XML functies die deze class biedt. Dat verzekerd valide XML. Voor de zekerheid kun je de feed ook nog valideren op:

https://validator.w3.org/

Dat sluit in elk geval fouten in de XML uit.

Velden hebben soms ook restricties over wat wel en wat niet mag. Een voorbeeld is <admarkt:title> mag slechts 50 karakters maximaal bevatten.

Sommige categorieën hebben verplichte extra velden. Zoals 'Type'. Die niet aanleveren resulteert wederom in foutmeldingen.

Alle categorieën hebben tegenwoordig een minimum CPC. Als je ads aanlevert met biedingen onder het minimum CPC krijg je foutmeldingen.

1 foutmelding lijkt al genoeg om ervoor te zorgen dat je feed niet meer automatisch ingeladen wordt. Dan moet Marktplaats op jou verzoek het automatisch inladen weer activeren. Als dit vaak voorkomt, zullen ze allicht niet meer zo meegaand zijn?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!