Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DikH
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 augustus 2015

Mollie installeren probleem

21 september 2015

Beste allen,

Na jaren meelezen en een maand registratie moet ik een keer een vraag plaatsen.

Sinds kort bezit ik, naast een aantal OpenCart shops, ook een Magento shop.

Nu wil ik graag via Mollie mijn betalingen ontvangen, dus probeer ik die plugin te installeren. In mijn ftp/server omgeving kom ik een paar basis bestanden tegen en een bestand van 200+ mB genaamd *websitenaam*.tar.gz .

De mappen app en lib waarin bestanden geplaatst moeten worden volgens de Mollie-plugin-handleiding kom ik nergens 'los' tegen, maar alleen in dit bestand.

Omdat ik bang ben wat stuk te maken vraag ik even advies. Moet ik (via ftp in mijn Windows omgeving) dat .tar.gz bestand downloaden, uitpakken, de bestanden van Mollie erin zetten en weer inpakken en uploaden? Kan ik in dat geval een rar bestand gewoon hernoemen naar .tar.gz?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mollie installeren probleem

21 september 2015

Download XAMPP en installeer daarmee lokaal (op je eigen pc) een testomgeving. Niet rommelen op een live server, dan kun je niets kapot maken. Pas als alles lokaal goed werkt, zet je het geheel één op één over op de server.

Compressiebestanden combineren tot nieuwe compressiebestanden heeft geen zin, want dergelijke bestanden worden niet uitgevoerd. Je kunt verschillen bestandsformaten (tar, gzip, enzovoort) makkelijk uitpakken met een tool zoals 7-Zip.
 
Joriz
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 maart 2013
Locatie: Enschede

Re: Mollie installeren probleem

21 september 2015

*websitenaam*.tar.gz lijkt mij een backup van uw website. Weet u zeker dat u in de goede map zit te kijken? Bij meeste webhosts staat uw website in de public_html/ map of de www/ map.

Wat Ward zegt is inderdaad slim. Eerst lokaal testen of alles goed gaat is zeker aan te raden. :)
 
Stephan81
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 februari 2015
Contacteer:

Re: Mollie installeren probleem

21 september 2015

De root van je Magento site staan mappen in als "app", "include", "skin", "var" etc.

Als je die niet in beeld hebt, zit je inderdaad waarschijnlijk op de verkeerde plek te kijken.

En de 'tip' (ik vind het een must) om het eerst op een test-omgeving te doen, is natuurlijk sowieso valide.
Beveiligingscamera's, set en accessoires: http://www.secucamera.nl
Beveiligde cloud-opslag van camerabeelden: http://www.securitycamcloud.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DikH
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 augustus 2015

Re: Mollie installeren probleem

22 september 2015

Bedankt voor jullie reacties! Het gebruiken van een testomgeving is inderdaad geen overbodige luxe, dat ga ik zeker doen!

Ik heb inmiddels ieder mapje in de DirectAdmin minitieus doorgenomen en daar nergens de Magento installatie aangetroffen... Ik ga contact met de verkoper en/of hoster opnemen, wellicht kunnen die mij op het goede spoor zetten.

Nogmaals dank!
 
DikH
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 augustus 2015

Re: Mollie installeren probleem

22 september 2015

Er bleek nog een tweede login in de MyAdmin te zijn, waar ik nog niet vanaf wist en waarbij de Magento installatie wel zichtbaar was.

Daarna was het installeren van Mollie zo gedaan volgens de aanwijzingen van de handleiding.
 
Funnyric
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 november 2015

Re: Mollie installeren probleem

19 april 2016

Er bleek nog een tweede login in de MyAdmin te zijn, waar ik nog niet vanaf wist en waarbij de Magento installatie wel zichtbaar was.

Daarna was het installeren van Mollie zo gedaan volgens de aanwijzingen van de handleiding.
Wat is die " tweede login" ?