Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Stephan81
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 februari 2015
Contacteer:

Magento 2.0 ??? Wie o wie!

21 november 2015

Iemand al een eerste indruk hiervan? Al een test-installatie draaien?
Beveiligingscamera's, set en accessoires: http://www.secucamera.nl
Beveiligde cloud-opslag van camerabeelden: http://www.securitycamcloud.nl
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

26 november 2015

Geen ervaring nog helaas, maar Magento blijven updaten kan zeker verstandig zijn: https://www.security.nl/posting/444071/ ... nto-lekken
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

23 januari 2016

Iemand inmiddels al aan het proberen?
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

23 januari 2016

Ik neem aan dat jullie ook bekend zijn met Dutchento?

Misschien dat je daar al wat meer info kan krijgen. Er is namelijk net een seminar over 2.0 geweest op de 22e.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

24 januari 2016

Via mijn provider (Skyberate) kan ik 2 maanden Magento2 gratis uitproberen. Ervaringen tot nu toe: Betalingen via Magento2 kan nog niet (iig niet via Mollie verwachting eind Q1) en verder zie ik nog bar weinig thema's. Plugins begint wel bij te trekken maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit want vlgs mij zijn het merendeels aangepast Magento1-plugins en Magento2 zit vlgs mij toch aardig anders in elkaar. Mijn verwachting is dat ik over 2 mndn aangeef er (nog) geen heil in te zien om over te stappen maar het is niet de vraag of  ik overga  maar meer wanneer .

Tip: Magento2 is goed te installeren op lokaal XAMP/WAMP achtige omgevingen want daar zijn al goede Vagrant-sciiptjes , handleiding e.d. voor ! Google is your friend !
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
djjerom
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 oktober 2013

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

28 januari 2016

Ik ben momenteel ook bezig met magento 2.0
Ik vind het vrij lastig om b.v extensions te installeren.
Ook de cron-taken krijg ik niet juist geinstalleerd.
er moeten nog wel meer extensions komen. Maar wanneer ik online ga met deze webshop weet ik nog niet.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

24 februari 2016

Het is allemaal nog heel vers. Bekende theme bouwers zoals Ultimo zijn nog niet over op 2.0 en veel extensie makers zoals Magmodules zijn ook nog druk bezig om hun modules aan te passen. Het schijnt best een flinke klus te zijn voor de markt rondom Magento. Ik wacht nog even voorlopig. Want veel extensies waar ik best centen voor heb betaald moet ik opnieuw kopen. Mijn idee is om na het overstappen van 1.9.2 naar 2.0 om zo vanilla mogelijk te gaan.
 
Wouter Delken
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 februari 2016

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

25 februari 2016

Hey Stephan,

Ik heb de 2.0 geïnstalleerd en getest, maar het lijkt nog niet helemaal af te zijn. De API is nog niet af, plugins werken over het algemeen niet ermee, ik wacht nog even! Wel cool dat het helemaal responsive is overigens, in tegenstelling tot de 1.X versie.

Groet,

Wouter
http://www.OperationsCloud.com - Automatiseer je inkoop-, verkoop- en voorraadproces. Gekoppeld met de grote webwinkels. Vanaf 79,- Euro per maand.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

19 april 2016

Iemand al wat verder in Magento 2.0? 

Ik zit nog te wachten op mn template maker (Ultimo). En niet alle extensies gaan over of zijn over. Ik denk dat ik sowieso ga proberen zo vanilla mogelijk te blijven dit keer. 
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

19 april 2016

Iemand al wat verder in Magento 2.0? 
Wat wil je weten over Magento 2.0?
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

19 april 2016

Iemand al wat verder in Magento 2.0? 
Wat wil je weten over Magento 2.0?
Hoe de ervaring is. Het is een product waar een boel ontwikkeling achter zit. Veel mensen die ik ken in magento zitten te wachten op de overstap. Als ik overstap wil ik zo vanilla mogelijk blijven (uitdaging). Geen onepagestepcheckout meer en dat soort fratsen!
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

19 april 2016

Wat wil je weten over Magento 2.0?
Hoe de ervaring is. Het is een product waar een boel ontwikkeling achter zit. Veel mensen die ik ken in magento zitten te wachten op de overstap. Als ik overstap wil ik zo vanilla mogelijk blijven (uitdaging). Geen onepagestepcheckout meer en dat soort fratsen!
Als je wil kan ik wel een demo shop 30 dagen voor je online zetten - kan je er rustig mee spelen en kijken of het wat voor je is? Ervaring heb ik zelf alleen vanuit een beheersperspectief, en ik moet zeggen dat Magento 2.0 een hele verbetering is ten opzichte van de oude versie. Dingen werken net even wat logischer, er is wat minder technische kennis nodig voor onderhoud en de snelheid is ook echt een stuk verbeterd ten opzicht van Magento 1.
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

19 april 2016

Thanks, de demo winkels heb ik al een paar keer gezien. Ik zoek meer gebruikers ervaringen van winkels die al overzijn. Ik heb begrepen dat het heel anders werkt met 2 databasen ipv 1. Het gedoe wat je nu hebt met al die attributen en ingewikkelde manieren om een korting in de winkel of winkelwagen te krijgen. Dus vooral nieuwsgierig naar het gebruik :)
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Magento 2.0 ??? Wie o wie!

19 april 2016

Thanks, de demo winkels heb ik al een paar keer gezien. Ik zoek meer gebruikers ervaringen van winkels die al overzijn. Ik heb begrepen dat het heel anders werkt met 2 databasen ipv 1. Het gedoe wat je nu hebt met al die attributen en ingewikkelde manieren om een korting in de winkel of winkelwagen te krijgen. Dus vooral nieuwsgierig naar het gebruik :)
Daar kan ik je helaas niet mee helpen ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!