Re: Mailchimp

2
Ik weet niet zeker of ik de vraag goed begrijp, maar.. inloggen bij Mailchimp, mail maken en op versturen drukken?

Re: Hoe verstuur ik een nieuwsbrief via Mailchimp?

4
Als je een koppeling hebt met Mailchimp (gratis plugin), dan kan je instellen hoe men zich abonneert op je nieuwsbrief, zodat nieuwe klanten zich in kunnen schrijven of dat automatisch worden (pas wel op met OPTA regelgeving).

Als het om bestaande klanten gaat die nog geen nieuwsbrief abonnee zijn, dan kan je ze alsnog vragen om zich te abonneren door de adressen te exporteren uit Magento en te importeren in Mailchimp, en ze vervolgens een mail te versturen met de vraag of je ze een nieuwsbrief mag versturen. Een en ander staat uitgelegd op de diverse FAQ pagina's van Magento en Mailchimp. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe verstuur ik een nieuwsbrief via Mailchimp?

5
mlc schreef:Ja klopt maar mijn klantenbestand zit in magento.
Gaat om 1000 e-mailadressen. Hoe kan ik een nieuwsbrief naar iedereen versturen via mailchimp?
Export maken van je klantenbestand en importeren in een lijst in mailchimp, zoek even op export customer emails from magento to csv
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Hoe verstuur ik een nieuwsbrief via Mailchimp?

7
In de Magento backend:

System > Import/export > Dataflow Profiles

Daar kan je klantprofielen exporteren. Je krijgt dan een bestandje met alle klantgegevens. Dat bestandje kan je dan weer importeren bij Mailchimp onder 

Lists> (Naam van je lijst) > Add subscribers > import.

Re: Hoe verstuur ik een nieuwsbrief via Mailchimp?

8
Wouter Hol schreef:In de Magento backend:

System > Import/export > Dataflow Profiles

Daar kan je klantprofielen exporteren. Je krijgt dan een bestandje met alle klantgegevens. Dat bestandje kan je dan weer importeren bij Mailchimp onder 

Lists> (Naam van je lijst) > Add subscribers > import.
Daarmee zou het moeten lukken. Zo niet, kan je website bouwer je hiermee dan niet even helpen?
(ik neem aan dat iemand je daar dan ook mee heeft geholpen)
Plaats een Gratis backlink voor je webshop