Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
pojamo
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 maart 2015

Webshop voor Nederland en Duitsland

19 januari 2016

Hallo,

Ik heb nu een webshop voor Nederland (.nl domein). Stel dat ik ook mijn producten in Duitsland (of België) zou willen verkopen, hoe kan ik dat in Magento regelen?

Alvast bedankt.

Robert
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Webshop voor Nederland en Duitsland

19 januari 2016

Magento heeft daar een mooie optie voor genaamd multishop. Dit betekent meerdere voorkanten (domeinen) en 1 database. en het grote voordeel is dat je voorraadbeheer centraal gebruikt voor alle winkels. Winkels kan je daarna voorzien van je gewenste domeinen, talen en daarna instellen mbv index of htacces. Meer info vindt je hier
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Armande
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 juli 2016

Re: Webshop voor Nederland en Duitsland

01 juli 2016

Dit is een oud topic, maar ik zou zeker magento niet combineren voor beide shops. Ik heb 2 magentoshops, eentje in Nederland en eentje in Duitsland, met ook soortgelijke producten. Maar het leek me te weinig meerwaarde om de database te combineren, want ik moet toch in beide talen de product informatie inkloppen. En Duitsers willen in een Duitse shop kopen, met een duits adres en telefoonnummer. En het is toch net een vlaflip, als het eenmaal verweven is, krijg je het niet meer uit elkaar. En stel dat ik later één van de 2 shops zou willen verkopen, dan wordt het knap onhandig.
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht