Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Alcantera
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 april 2016

Mail delivery failed

15 april 2016

Sinds een paar dagen krijg ik de volgende melding als er een bestelling gedaan word of een bestelling update enz.

This message was created automatically by mail delivery software.

 
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
 
  (email adres klant)
    Unrouteable address

En er zit een details.txt bij die vermeld:

Reporting-MTA: dns; srv1.homepagedesign.nl


Action: failed
Final-Recipient: rfc822;(emial van klant staat hier)
Status: 5.0.0

Het gekke is dat ik zelf wel de BCC krijg van de bestelling/update enz maar de mail naar de klant nooit aankomt en niet verzonden word.
Heb me al helemaal gek gezocht en de provider gemailt maar die kan ook geen oorzaak vinden enz. Nu is de grote vraag zit dit probleem
in magento of bij de email provider of ergens anders?

wie kan me uit de brand helpen wat ik zie de oplossing helaas niet na vele uren zoeken en pluizen
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Mail delivery failed

15 april 2016

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:
1. Per toeval hebben de laatste klanten een email opgegeven wat niet werkt
2. De fout zit bij de provider. 

Indien je Magento niet toevallig hebt geüpdate zit de kans er het meest in dat optie 2 aan de hand is. Vraag ze om eens je DNS instellingen door te lopen en te controleren dat je niet over je limiet aan mail die je mag verzenden zit. Je hoster kan veel meer informatie hierover in de logs vinden (en het is zijn baan, dus je mag ook best eisen dat ze daar wat meer moeite in stoppen).

Mocht je de maillogs krijgen dan wil ik er best even voor je doorheen gaan, als je ze hier plaatst!
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Alcantera
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 april 2016

Re: Mail delivery failed

15 april 2016

Ze zijn eruit gekomen. Blijkbaar toch over een limiet heen zeggen ze en hebben dit verhoogt.

ik ga nu zoeken waar dan die spam vandaan kan komen wat hun denken want ik kan er niks van terug vinden en zie nergens iets waar dit de oorzaak van kan zijn
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Mail delivery failed

15 april 2016

Tijd voor een betere hoster lijkt me ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Mail delivery failed

15 april 2016

Dat mag eigenlijk niet zomaar kunnen, of je moet echt hele goedkope hosting hebben...

Is dat niet zo, dan zou ik zeker geen genoegen nemen met de reactie die je hier deelt.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Mail delivery failed

17 april 2016

Mensen, zelfs een dure hosting kan zo reageren. En dan praat ik voor een simpele statische site zeg maar of een kleine blog voor €200 in een jaar! Dus als een hosting zo reageert, doe dan niet meteen een aanname dat het een goedkope host is!