Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
AbcWinkel
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 februari 2016
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Automatische Betalings Herrinering

18 april 2016

Goedemiddag mede webwinkeliers,

Ik heb een vraag over het gebruik van Magento.
Wij accepteren ook betalingen via overschrijving via bank.

Het komt vaak voor dat een klant later betaald, en helaas soms niet betaald.
Vaak moeten we dreigen met een aanmaning sturen om de klant de gedachten doen veranderen.

Nu is mijn vraag, is er een module? of is het mogelijk in magento?
Ja de titel zegt het al, om automatisch een betalings herrinnering via mail te sturen?

In deze betalings herrinering wordt uitgelegd dat er een aanmaning komt indien de klant de verloop datum overschrijd(14 dagen),
Deze versturen wij handmatig per mail en per post en dat zal ook voorlopig zo bijven.

Maar de betalings herrineringen blijven sturen blijft veel werk en dat willen wij dan oplossen door automatich zo'n mail te versturen.

Ter info:
Ook al kiest de klant voor overschrijven via bank, verzenden wij nog steeds dezelfde dag.

Met vriendelijke groet,
Jasper Schellekens
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Automatische Betalings Herrinering

18 april 2016

ik herinner me een follow up e-mail extentsie, maar heb hier zelf geen ervaring mee
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Automatische Betalings Herrinering

18 april 2016

Hij is al een tijdje niet geüpdatet, dus pas heel goed op met mogelijke fouten en problemen; maar deze doet wel precies wat je vraagt (en is nog gratis ook ;)https://github.com/Kinento/order-reminders
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Automatische Betalings Herrinering

19 april 2016

Ter info:
Ook al kiest de klant voor overschrijven via bank, verzenden wij nog steeds dezelfde dag.
De klant kiest ervoor eerst via de bank te betalen. Dat is dus geen keuze voor levering op rekening. Ik zou dus nooit verzenden voordat de betaling daadwerkelijk binnen is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Automatische Betalings Herrinering

19 april 2016

Dat is inderdaad nogal een risico, maar het kan natuurlijk beide:

- vooraf betalen met bankoverschrijving;
- achteraf betalen met bankoverschrijving.

Als je alleen "bankoverschrijving" aanbiedt, is dat dus een dubbelzinnige keuze. 

Een gulden regel in e-commerce is: Make it easy for people to give you money! 
Je kunt het betaalgemak verhogen door een acceptgiro mee te sturen met de papieren herinnering. Daarnaast zou ik in een e-mailherinnering een betaallink opnemen. Ik weet niet of ze bestaan, maar een Magento-extensie die zo'n betaallink automatisch invoegt, inclusief ordernummer en het juiste bedrag, zou dus ideaal zijn.
 
Gebruikersavatar
AbcWinkel
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 februari 2016
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Automatische Betalings Herrinering

22 april 2016

Dank jullie voor jullie reactie's.

Verder merk ik inderdaad dat het gelukkig niet vaak voorkomt maar er is dus een klein percentage klanten die niet betaald.
Nu heb ik dus klanten die ik eigenlijk helemaal geen aanmaning wil sturen en het gewoon verreken om te betalen.
We hebben er nu voor gekozen duidelijk aan te geven dat bij via overshrijven per bank pas verzonden wordt wanneer een betaling is ontvangen.

Ik heb nu dus een klant die niet betaald.
De andere klanten hebben uiteindelijk na de dreiging met een aanmaning wel betaald.

Maar deze klant wilt maar niet betalen.
Natuurlijk wil ik een aanmaning versturen voorkomen.

Wat kan ik doen om hem/haar te laten betalen?
Telefoontje plegen of langs de deur gaan lijkt me zo onprofessioneel en/of brutaal.

Hebben jullie tips?(sorry dat dit niet meer in het juiste topic thuishoort.
https://www.abcwinkel.nl - De winkel die heeft wat u zoekt
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Automatische Betalings Herrinering

22 april 2016

Om hoeveel geld gaat het? 

Langsgaan zou ik in ieder geval nooit doen, even bellen kan geen kwaad lijkt me... 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Automatische Betalings Herrinering

22 april 2016

Een aanmaning is heel normaal hoor. Ik ga er hier even vanuit dat je het product al hebt verzonden ondanks dat de klant niet vooraf heeft betaald.

Ik lever heel veel op rekening en zodra de betalingstermijn 10 dagen is verstreken gaat er een herinnering uit. Daarna nog 1 na weer 10 dagen. En dan de laatste na weer 10 dagen. Daarna gaat het naar een incassobureau.

Een herinnering klinkt overigens vriendelijker dan een aanmaning. Wat versta jij onder een aanmaning?
Bellen is overigens ook heel normaal.

Ik ga er, zoals gezegd, vanuit dat je de goederen reeds geleverd hebt. Mocht je een bestelling hebben ontvangen waarbij de klant heeft gekozen voor vooruitbetaling en niet betaalt dan zou ik helemaal niets van me laten horen. Mensen bedenken zich zo vaak.
 
warehouse53
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 juni 2016

Re: Automatische Betalings Herrinering

30 juni 2016

Hoi,
Al zo lezend vallen mij een aantal zaken op,  in jullie algemene voorwaarden is opgenomen de 14 dagen bedenktijd.
Onder punt 13 staat het volgende:
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn

Bij mijn weten kom je dan uit op 21 dagen, en dus geen geen aanmaning na 14 dagen versturen naar de klant.
Daar komt bij dat als wij veel van onze tijd kwijt zijn aan het versturen van aanmaningen dan eerder geneigd zijn om deze optie uit te schakelen

dan om deze ingeschakeld te laten staan in Magento.

Ook heb je het over veel tijd kwijt zijn aan dit euvel maar aan de andere kant komt het niet veel voor?

En inderdaad kan een telefoontje helemaal geen kwaad en een aanmaning versturen is ook niet abnormaal.
Waarom maak je onderscheid?,  voorgaande klanten hebben wel betaald na een aanmaning maar deze stuur je liever geen aanmaning. :-)
Het online warenhuis met een ruim assortiment voor in en om het huis.
Warehouse53

Boxxed Secrets
Toy in the boxx
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht