Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Lovable
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 maart 2017

Magento volgorde artikelen veranderen

29 maart 2017

Hallo allemaal,

Wij hebben een redelijk grote webshop die draait op het Magento systeem. Eigenlijk probeer ik zelf heel veel te ontdekken om dingen aan te passen etc. maar we hebben wel altijd een systeembeheerder achter de hand, mits deze reageert... Gelukkig krijgen we zelf veel voor elkaar maar dit lukt me maar niet. Het gaat om de volgorde van de artikelen op de pagina's. Met wat Googlen zie ik wel hoe en waar je dit zou kunnen doen maar die mogelijkheid van "positie" veranderen is er niet. Ik heb geen idee of dat ooit met een reden vastgezet is maar het is in ieder geval niet handig. We verkopen seizoensartikelen en die wil ik natuurlijk per seizoen ook kunnen wijzigen zodat thermokleding in de zomer niet bovenaan staan bij wijze van. Is er iemand die me kan zeggen waar ik dat zou kunnen veranderen? Het is dus niet mogelijk om dit bij Catalogus->categorienaam->categorie producten en dan positie te doen. 
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

29 maart 2017

Wij hebben hiervoor een extensie in onze shop.  "Visual Merchandiser". 

Die kun je hier vinden: https://www.magentocommerce.com/magento ... diser.html 

Kost wel $ 290,- 
 
Lovable
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 maart 2017

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

29 maart 2017

Dank voor je reactie.

Maar is het niet zo dat het standaard altijd al in Magento aanwezig is? Moet je er echt een extensie voor kopen?
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

29 maart 2017

Voor zover ik weet zit het er niet standaard in. Daarom hebben we deze extensie ook.

Je kan hiermee prima sorteren op seizoen, op bestsellers, hoogste marge, sale items, etc.  Heel wat mogelijkheden. 
Daarnaast kun je nog middels sku een aantal artikelen vooraan zetten. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Lovable
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 maart 2017

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

29 maart 2017

Hmmmm, dat is jammer dat het er niet standaard in zit. Ik zal het met mijn baas eens overleggen of hij die extensie wil aanschaffen maar wat een prijs inderdaad. 
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

29 maart 2017

Ik meen me te herinneren dat er ook goedkopere plugins voor te vinden zijn. Wij hebben het iig zelf handmatig in de code veranderd. Oke minder fraai en oppassen met updates etc maar wel een stukkie goedkoper
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Fanny
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 februari 2011

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

23 april 2017

Kan het zijn dat je producten uit de subcategorieën verankerd hebt aan de hoofdcategorie? Als dat zo is worden de producten uit de subcategorieën wél in de hoofdcategorie getoond, maar kun je ze daar geen sorteervolgorde meegeven. Probeer eens of het je wel lukt om in een subcategorie de sorteervolgorde aan te passen. Dan weet je in elk geval of de standaard Magento functie bij jou wel of niet goed werkt. En dan heb ik ook een tip voor je om het ook in de hoofdcategorie zichtbaar te maken.

Fanny
 
Peterk
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 september 2014
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

23 april 2017

Je kan de producten in de catogarie op volgorde zetten.
Je vindt dit in de catogarie onder het tabblad catogarie producten, en dan onder positie
0 is het hoogste de volgende 1,2,3 enz
Peter
 
Lovable
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 maart 2017

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

24 april 2017

Om even bij het begin te beginnen. We hebben een bedrijf gehad die onze webshop gebouwd heeft in Magento en wegens slechte ervaringen zijn we daar weggegaan. Blijkbaar hebben we wel ooit een plug-in gekocht om de volgorde te kunnen veranderen maar heeft dat geen effect gehad aangezien de aanvankelijke bouwer onze webshop zodanig ingericht heeft dat die plug-in niet werkt. Al onze configurable products en de daaronder simpele products hebben een nummer 1 als positie. Ik kan dit volgens mij echt nergens wijzigen of iemand moet nog een goeie ingeving hebben. Waarschijnlijk is dit helemaal in het begin ergens in onze site verankerd en is dat niet meer terug te draaien nu wat heel jammer is en een gemiste kans voor onze webshop! 
 
Peterk
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 september 2014
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Magento volgorde artikelen veranderen

24 april 2017

Heb je meerde winkelzichten?
Standaard kan je het gewoon veranderen.
Als je echter meerden winkelzichten heb( b.v meer talen) dan moet eerst in de backend het juiste winkelzicht kiezen voor dat je het kan bewerken.
Dat staat in,dasboard, links boven aan onder winkelzichten.
Peter
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht