Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
w.r.dejong
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 oktober 2012
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Verschillende prijzen per ingelogd account

29 maart 2017

Goedemiddag Allemaal! :) 

Ik ben op zoek naar een extensie die heel gemakkelijk verschillende productprijzen per ingelogd account laat zien op de website. 

Wij hebben veel b2b klanten waarbij de inkoopprijzen nog weleens verschillen. Nu doen we dit door klant groepen aan te maken met een speciale prijs voor die klantgroep. 
Echter dit werkt niet of nauwelijks met configureerbare producten. Is er een extensie die dit soort dingen vrij makkelijk regelt?
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Verschillende prijzen per ingelogd account

29 maart 2017

We hebben diverse klantgroepen. Waaronder ook handelsklanten (b2b) welke andere bedragen krijgen te zien in de shop.
Er is dus een klangroep:  "handelsklanten"
Bij catalogus prijsregels, maak je diverse regels aan met de kortingen die je wil geven aan je klantgroepen. Kun je tevens nog aan categoriën etc hangen. Bij deze prijsregel geef je aan voor welke klantgroep deze geldig is. In dit geval dus "handelsklanten".
Wanneer een handelsklant dan inlogt krijgt hij/zij de juiste prijzen te zien. 

Weet niet of je het op dezelfde manier doet, maar het werkt bij ons naar behoren. 
 
w.r.dejong
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 oktober 2012
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Verschillende prijzen per ingelogd account

30 maart 2017

@86media

Thanks voor je reactie. 

Op zich zou dit wel kunnen alleen we gebruiken nu de klantgroepen om onze klanten te segmenteren. Wellicht is dit niet helemaal juist maar dat is ooit zo gegroeid. 

Eigenlijk zijn we meer op zoek naar een soort extensie waarbij je bepaalde producten bij een bepaalde klant gewoon een andere prijs kunt geven. 
Waner je dit doet bij catalogus prijsregels zijn gelijk alle producten voor die categorie aangepast. 

Het komt bij ons voor dat er bijvoorbeeld 1 of 2 producten van categorie A geoffreerd zijn en 2 of 3 producten van categorie B. 

Misschien leg ik het een beetje krom / slecht uit maar ik hoop dat je het begrijpt. 
 
86media
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 april 2016
Contacteer:

Re: Verschillende prijzen per ingelogd account

30 maart 2017

Ik zie nu wel in onze Magento (Enterprise) dat je op productniveau  "group price" en "tier price" kan kiezen.  
Maar dan zul je nog steeds met klantgroepen moeten werken. 

Wellicht dat deze extensie kan wat jij wil:
https://www.magentocommerce.com/magento ... rices.html 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht